242 363 läst · 488 svar
242k läst
488 svar
Projekt taklyft!
Idag har jag dragit flexslang och satt dosor för nätverk!
Det blir lite slang tillsammans med elen!
Ett rum är helt färdiggipsat och taket är satt och målat tre varv med linoljefärg!
Det blir lite slang tillsammans med elen!
Ett rum är helt färdiggipsat och taket är satt och målat tre varv med linoljefärg!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hej,
Skulle du kunna visa hur du gör runt murstocken där den går genom golvbjälklaget?
Skulle du kunna visa hur du gör runt murstocken där den går genom golvbjälklaget?
Nu förstår jag inte, med en fris får du väl inte ändträ mot murstocken? Eller menar du att ändrä INTE får ha kontakt med murstocken?MTech skrev:
Du kör alltså ingen metallist eller så längst in, utan lägger frisen tight mot murstocken?
Regeln om avstånd gäller bärande delar dvs bjälklag osv! Tak och golv är undantaget!A adde_hjelm skrev:
Logga in
Skapa konto
Jag kommer inte lämna många mm mellan golv och murstocken!
På entréplan har jag en platsbyggd garderob som sitter dikt an mot murstocken. Funkat sen 72 och godkänt av sotare.
Perfekt, tack! Vart hittar man det regelverket?MTech skrev:
Ursäkta alla frågor, men har försökt få svar tidigare här på forumet via egen tråd.
Jag har ett befintligt golv på mitt loft som har grus och sand i anslutning mot murstocken. Ganska opraktiskt med barn i huset...
Jag skulle vilja ta bort sanden och gruset och ha ordentligt golv mot murstocken istället.
Riktigt snyggt bygge förresten!
Jag har ett befintligt golv på mitt loft som har grus och sand i anslutning mot murstocken. Ganska opraktiskt med barn i huset...
Jag skulle vilja ta bort sanden och gruset och ha ordentligt golv mot murstocken istället.
Riktigt snyggt bygge förresten!