boschkenta
Ser ut som samma typ av skruv som till cykelramar - styren osv. Du kanske kan låna en därifrån tillfälligt :)

• Gilla
michael-s
  • Laddar…
Fulkemisten
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
tommib
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Konstig skalle på den sjätte skruven. Hade den bara gått av sådär?
Bingo. Den bara flög av när jag körde med maskinen. Var lite orolig för om det skulle flyga ut delar när jag tog isär den där men den var så snäll så.

Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Sifverts. Nära dig.
[länk]
Tack. Jag känner till dem och hade ändå tänkt dra dit eftersom jag letar efter stoppskruvar SK6SS M10x10 till luckan. Hann inte idag dock, fick köpa en ersättare från Hornbach när jag drog dit för att köpa dräneringsslang. Får se om det blir ett kvällspass ikväll i gruvan.

• Gilla
Fredrik99 och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Kvällspasset gick åt till att fixa den sista saknade biten lecamur/gjutform. Den murningen var inte direkt något finlir och jag tror att bruket möjligen var lite torrt men det kvittar egentligen, den ska bara hålla emot betongen just där.
[bild]

I övrigt var det massa najande av kompletterande armering på några ställen där det blir lite punktlast och annat småpyssel.

Det sista frågetecknet är nu egentligen den här lilla vallgraven. Ska jag fylla den med betong i förväg eller ska jag gjuta allt i ett svep? Fördelen med att fylla den nu är att risken för att det ska hamna betong i pumpgropen minskar. Nackdelen är att det kanske blir en svag punkt om den nya betongen sen inte fäster ordentligt i den.
[bild]

Jag vill minnas att @Mikael_L pratade om gjutarfrossa tidigare. Nu börjar jag känna av det lite ja...
Jag trodde gjutarfrossa var något metallgjutare får efter gjutningen om de andats in metalloxidrök. Klassiskt exempel gelbgjutare som får frossa av zinkoxidrök från mässingen.

• Gilla
Isak_j
  • Laddar…
tommib
Verktyg och förpackade skruvar från Sifvert Skruv på rörigt arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sådär ja. Tack för att ni finns Sifvert!

Blir dock inget mer idag, måste jobba också. Detta ständiga arbetande inverkar väldigt menligt på byggandet men som de säger; stålarna måste in.

• Gilla
keeej och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
  • Gilla
jimmie.p och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
[bild]

Bedriver lite materielvård medans jag funderar.... Finn ett fel.
Visst är dom ändå fantastiskt prisvärda!? Har tappat en skruv på min annars har den funkat otroligt bra och jag har verkligen plågat min.

tommib
Absolut, den har skött sig föredömligt. Min tappade ju också en skruv men det är lätt fixat. Köpte sex nya när jag ändå var där och byter alla på en gång.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
tommib
Nöter vidare....
En pågående byggarbetsplats med en delvis uppförd tegelvägg skyddad med en blå presenning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har också beställt tre ton 8-16 som kommer nästa vecka. Funderade på om det fanns något annat sätt att lösa det men insåg till slut att det var löjligt.

• Gilla
Greatstomp och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
tommib tommib skrev:
Funderade på om det fanns något annat sätt att lösa det men...
Det skulle väl vara att skita i att fixa den där avsatsen då ..., nöja dig med det golv som nu blev ...

Men jag håller med dig, det skulle bara vara löjligt ... :crysmile:

Löjligt häftigt!

Är uttrycket du letar efter.

Mikael_L
tommib, kan du PM'a mig. Eller tillåta att jag PM'ar dig?

• Gilla
erik147
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Städar lite. Har också köpt mer cellplast och isodrän.

[bild]

Insåg att jag har glömt att köpa mer dräneringsrör vilket jag behöver för att kunna göra klart nästa "hylla".
[bild]

Funderar på om jag ska köpa mer grus att fylla ut med eller om jag ska köpa lecakulor på säck. Fördelen med lecakulorna är att jag kan köpa och frakta hem dem själv. Grus blir dock billigare men tar några dagar att få hem.
Varför mer grus? Tycker det ser perfekt ut som ett terrarium á la skansen akvariet. Bara att skaffa några glasskivor som går upp till taket och sen ett gäng giftormar som kan kräla omkring därinne;)

• Gilla
nino
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Varför mer grus? Tycker det ser perfekt ut som ett terrarium á la skansen akvariet. Bara att skaffa några glasskivor som går upp till taket och sen ett gäng giftormar som kan kräla omkring därinne;)
Du kanske skojjar, men jag tycker det låter som en utmärkt ide! Kanske inte ormar, men ödlor eller varför inte ett akvarium (blir dock svårare).

Jag tror det var nån annan typ av ormgrop @tommib hintade om i en annan tråd?

• Haha
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.