744 268 läst · 1 883 svar
744k läst
1,9k svar
Projekt källare
Det är bara att rycka loss slangen, kapa 10cm. Trycka på den igen och skruva åt slangklämman! Inga konstigheter alls....
Troligen sticker nippeln på insidan ut precis så långt som där hålet är. Så slangen har därför nötts ut just där.
Troligen sticker nippeln på insidan ut precis så långt som där hålet är. Så slangen har därför nötts ut just där.
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Ja, det är inte någon avancerad koppling utan bara en slangklämma. Skruva av, kapa slangen, kläm på och skruva ihop. Sedan är det bara att köra så det ryker...
Jag prövade för övrigt Hiltis eldrivna bergborrmaskin en gång. Riktigt trevlig.
Om jag minns rätt var det en 16 amp handske och man kopplade vatten på den som den spolade hålet med. Tror dock inte de är lika vanliga på hyrfirmorba som de äldre. Hyrde den någonstans i Göteborg, tror via Lambertsson el Cramo.
Jag prövade för övrigt Hiltis eldrivna bergborrmaskin en gång. Riktigt trevlig.
Om jag minns rätt var det en 16 amp handske och man kopplade vatten på den som den spolade hålet med. Tror dock inte de är lika vanliga på hyrfirmorba som de äldre. Hyrde den någonstans i Göteborg, tror via Lambertsson el Cramo.
Med skillnaden att luften strax tar slut i cykeldäcket. Kompressorn fortsätter mata ut typ 5 kbm/min med det trycket = slang-rodeo som Jarlingar så vackert uttryckte sig.rotbackarn skrev:
Det är möjligt att jag överanalyserar och är neurotisk men om jag nu hyr grejer förväntar jag mig inte att behöva fältrepa dem. Firman kom med en ny borr inom en timme, det är ändå rätt bra. Igång nu sedan 0900, för tillfället paus för lunch.
Jag förspillde inte tiden imorse heller utan snickrade ihop en luftrenare, mod Ghetto...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder