tommib
Men helvetes jävla skit! Nu packade nästa maskin. Den sprack i maskinkroppen så nu är det slutborrat för den här gången. Två och ett halvt hål hann jag med och i det halva sitter nu borrstång + krona fast.

Jag går fan och surar en stund nu, maskinen får ligga där och skämmas.

Sprucken borrmaskin på betonggolv med synliga hydraulslangar och damm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Wow
Thoisa och 4 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Men helvetes jävla skit! Nu packade nästa maskin. Den sprack i maskinkroppen så nu är det slutborrat för den här gången. Två och ett halvt hål hann jag med och i det halva sitter nu borrstång + krona fast.

Jag går fan och surar en stund nu, maskinen får ligga där och skämmas.

[bild]
Passa på njut av sommardagen :D Det är bra med d-vitamin när man är lite kränkt sådär ;)
 
  • Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
Två bergborrmaskiner och en telefon på en och samma helg. Du är dyr i drift du! ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Giraffens och 3 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Har du någon att rekommendera?
Sorry, missade detta inlägget. Skickar PM.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Fick loss borret som hade kört fast, till priset av att jag nu har ont i händerna efter att ha slitit och dragit (och hamrat på) den förbannade stången. I typ en timme.

Städade lite i krypgrunden och byggde om lite bland hängskenorna när jag nu ändå hade planer på att föra oväsen (borrade upp nya och flyttade lite). Får väl krypa ner senare och sätta upp hyllorna igen och optimera förvaringen.

Nåväl, nya tag nästa vecka. Får se om jag kan få loss en dag till för gruvarbete. Frugan visade förvånansvärt mycket sympati för situationen.

Provade att montera ihop telefonen också, den var fortsatt stendöd. Tog isär den igen och la ut den på tork. Fick ett infall och mätte på batteriet, det visade 2,7 V. Frågan är om det är värt att beställa ett nytt batteri på prov, det kostar bara 230 kr. Får se vad de firmorna jag hört av mig till säger. Tack för tipset @mexitegel
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Ett tips är att sätta i ett minneskort i telefonen och lagra bilderna där. Korten tål betydligt mer misshandel än telefonen
 
tommib tommib skrev:
[bild]
Jaha, vi får väl se om den går att rädda...
Ingen av reparationsfirmorna jag pratade med ville ta sig an en fuktskadad telefon så jag får väl göra det själv. Som vanligt.
Ett tips är att lägga allt i en påse med ris ett par/tre dygn. Riset suger åt sig all fukt!

Dessvärre tror jag kanske att det är försent nu, man ska helst göra det med en gång. Men kanske värt ett försök?
 
Jag har testat med ris tre-fyra gånger tidigare, men aldrig fått mer liv i telefonen efter det. I ugnen på 50 grader är det bästa.
 
tommib
Jo, jag har testat med både ris och ugn (45 grader). Stendöd.

Minneskortet har jag också tänkt på. Många gånger. Men det blir inte av innan något sånt här händer. Nya luren har ett 128 GB minneskort inhandlat, förutom sync till både Google och mitt eget lilla moln.

Det är ju ett jävla skit att man kan allt detta och ändå blir bränd. För att man "ska bara", eller "sen"...
 
Även solen har fläckar.
Jag ser dig som en klok, vis och kunnig människa.
Men mob när du borrar? Har du förstärkta vibrationer på mob?
 
  • Gilla
ccByggerBunker
  • Laddar…
tommib
Nej. Har kåpor med bluetooth så jag hör lite musik när jag skiftar hål. Dessutom är det en säkerhetsgrej om jag skadar mig eftersom jag jobbar själv nere i krypgrunden.
 
  • Gilla
Andypandy00 och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jo, jag har testat med både ris och ugn (45 grader). Stendöd.

Minneskortet har jag också tänkt på. Många gånger. Men det blir inte av innan något sånt här händer. Nya luren har ett 128 GB minneskort inhandlat, förutom sync till både Google och mitt eget lilla moln.

Det är ju ett jävla skit att man kan allt detta och ändå blir bränd. För att man "ska bara", eller "sen"...
Ett problem kan vara att telefonen och/eller appen inte möjliggör lagring på minneskortet. Då hjälper det liksom inte...
 
finns det såna telefoner? Ingen av de 15-20 telefoner våran familj har haft har några såna begränsningar. I Nyare versioner av Android måste man godkänna att kameraapp och annat får använda kortet, men sen funkar det.
 
I en del appar går det inte att välja var data sparas, och en del (mest tidigare) Android låter en inte installera på annan plats än telefonen.
 
Fast alla kameraappar jag har stött på har möjlighet att spara på minneskort. För några år sedan var det en nödvändighet då telefonen inte hade så mycket eget minne.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.