tommib
Suck.... Fel på maskin....
Sitter och väntar på en ersättningsmaskin
 
  • Ledsen
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
K
Har grannarna haft synpunkter, eller är det egna samvetet som lovat dom sovmorgon till klockan 9?
Tycker 9 en vardag låter väldigt generöst :)

Hyreslandslaget har funkat bra som privatist tycker jag. Vet inte vad andra har för policy, men lämnar man tillbaka innan klockan 8 på måndag, så tar dom bara betalt för 1 dygnshyra för fredag, lördag, söndag.
 
Vad hände med maskinen? En tunnelmaskin var klockren nere i grottan!
 
tommib
Egna samvetet sa 0900....

Maskinen var kass enl reparatören som kom ut. Grus i hela apparaten.

Ersättningsmaskinen är inte heller helt 100,sprutar massa vatten upp mot handtaget (och ansiktet) men den borrar iaf. Har provat att ringa igen men inget svar. Tänkte nog kräva just att jag får ha grejerna under helgen som kompensation.
 
  • Gilla
  • Älska
AMR74 och 2 till
  • Laddar…
tommib
Men balls.... råkade dränka telefonen, på grund av att vattenspolningen drog ner rakt i fickan där den låg.

På den positiva sidan får jag behålla grejerna över helgen, så nu kan jag glädja grannarna lite mer :)
 
  • Haha
kest
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Men balls.... råkade dränka telefonen, på grund av att vattenspolningen drog ner rakt i fickan där den låg.

På den positiva sidan får jag behålla grejerna över helgen, så nu kan jag glädja grannarna lite mer :)
Så nu kan du se det som att du har en digital retreat där nere i källaren. Med dusch och allt ;)

Skönt att du fick den över helgen som kompensering. Maskinen. Inte SPAt.
 
Redigerat:
Det brukar gå lite bättre att borra med vatten men ganska söligt.
Regnbyxor är ett måste, men man slipper damma överallt.
Vikter är ett måste tycker jag, gärna dubbla.
Hur känns det att borra med denna tycker du?
 
tommib
Jo, det kändes bra förutom allt vatten jag fick i ansiktet pga något fel med maskinen. Tror det var någon plugg som satt dåligt, jag har skruvat åt nu och tryckt in någon grunka så nu sprutar det inte ut vatten där längre när man bara spolar med vattnet, utan att ha tryckluft kopplad.

Medan jag höll på så gjorde jag en liten fältreparation med en trasa och rätt mycket silvertejp så att jag åtminstone inte fick vattnet i ansiktet.

Jag hade inför den här gången köpt ett komplett regnställ, det var bra att ha. Tyvärr hade det bara fickor fram vilket var anledningen till att mobilen drunknade. Suck, borde vara bättre på att göra backup på bilderna man har på den... Nästan ett års bilder borta om den inte går att laga.
 
  • Ledsen
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Som liten tröst så brukar Mobilreparationsfirmorna vara duktiga på att rädda data ur telefoner, har själv använt en firma ett par gånger där jag trott det inte skulle gå men de har lyckats.
 
Ner med luren i en påse okokt ris några dagar så suga fukten ur den. Sen om det räcker går förstås inte att veta.

Sen för att strö lite salt i såren: finns det alltså människor som inte autosynkar telefonen till datorn och/eller molnet?
 
  • Gilla
ccByggerBunker och 4 till
  • Laddar…
tommib
mexitegel mexitegel skrev:
Som liten tröst så brukar Mobilreparationsfirmorna vara duktiga på att rädda data ur telefoner, har själv använt en firma ett par gånger där jag trott det inte skulle gå men de har lyckats.
Har du någon att rekommendera?
 
tommib
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ner med luren i en påse okokt ris några dagar så suga fukten ur den. Sen om det räcker går förstås inte att veta.

Sen för att strö lite salt i såren: finns det alltså människor som inte autosynkar telefonen till datorn och/eller molnet?

Den ligger där i påsen nu.

Apropå "molnet" så har vissa av oss lite tillitsproblem gällande sådana tjänster. Men visst, det hade varit väldigt bra och jag har också tittat på att sätta upp en privat tjänst för det. Problemet har som vanligt varit tid. Får väl ta mig tid nu....
 
tommib tommib skrev:
Den ligger där i påsen nu.

Apropå "molnet" så har vissa av oss lite tillitsproblem gällande sådana tjänster. Men visst, det hade varit väldigt bra och jag har också tittat på att sätta upp en privat tjänst för det. Problemet har som vanligt varit tid. Får väl ta mig tid nu....
Om du har en NAS av lite modernare snitt så finns det inbyggt stöd för automatiska backuper av bilder etc. Har det på min ~5 år gamla Qnap, och det bara fungerar. Går väldigt snabbt att sätta upp.
 
tommib
Jag har ett par servrar som kör Linux, bl.a. en filserver. Det är den jag har planerat att installera det där på.

Kanske bara ska inse att jag inte har tid att puls längre och köpa en färdig lösning. Jag vill egentligen också ha sync mellan två servrar, där jag skulle ställa en hos brorsan.
 
  • Gilla
Pramlef och 1 till
  • Laddar…
Sätt upp en Nextcloud instans på din server. Har alla funktioner du kräver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.