67 086 läst · 76 svar
67k läst
76 svar
Projekt: Bygga Terrasspool
Hej, är du fortfarande nöjd med din lösning av egenbyggt lock?G gusvo085 skrev:Locket är enkelt byggt, en kanalplast som sågades med cirklesåg så det passar med ca 1 cm glapp i hålet. Denna kläddes sedan runt om med u profil av aluminium som var 16mm invändigt i u profilen. Den passade perfekt på kanalplatsen! Limmade med tec7. Gjorde två delar som jag sedan nitade ihop med gångjärn.
Här är en bild med möbler och växter som utlovades.
[bild]
Idén tilltalar mig då jag likt dig gärna vill fälla ner baljan så man inte ser kanten på den alls.
Var fick du fatt i profilerna? Är dom specialbeställda någonstans? Hur har du monterat profilerna ihop med varandra?
Någon som vet varför värmaren (Phalen 6kwh) till vår terrasspool som är på 3 kubik inte kommer upp i inställd temperatur på 32 grader. Har en Inkbird temperaturkontroll installerad och den visar 27 grader i vattnet vilket den gjort sen lunch!? Tycker det händer inget.
Då värmer den givetvis inte som den ska.8 8101 skrev:
Hur är den inkopplad?
8 8101 skrev:
Hej.wrang skrev:
Jag upplever fortfarande inte att det händer något med värmen. Finns det något mer att kontrollera?
8 8101 skrev:
Jag har nu ändrat till max temperatur på Pahwrang skrev:
8 8101 skrev:
8 8101 skrev:
Har provat att ändra Max temperaturen på Pahlen värmaren men upplever fortfarande ingen skillnad?wrang skrev:
Finns även en svart gummi plupp på värmaren (värmeskydd) så den ej löst ut
annars så får du mäta så du har ström fram till värmaren 400v
värmaren värmer först när du har flöde med pumpen sitter en vippa som känner av att flödet är igenom värmaren och först så släpps strömmen på
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
annars så får du mäta så du har ström fram till värmaren 400v
värmaren värmer först när du har flöde med pumpen sitter en vippa som känner av att flödet är igenom värmaren och först så släpps strömmen på
Redigerat: