Taket isolerat, snart all glespanel på plats. Sen blir det takgips på det

• Oisolerat rum under konstruktion med träbjälkar, isoleringsmaterial, gipsskivor och en vit dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Posselosse
  • Laddar…
Innertak på plats, målades efter att jag tog bilden. Nu börjar det likna ett rum igen...

• Tomt rum under renovering, gipsskivor uppe, dammsugare, arbetsljus, oskyddade el-kablar i taket.
    Skapa konto
Redigerat:
Primer, armering och golvvärmen på plats. Flytspackling klart, och golvvärmen kontrollmätt efteråt utan anmärkning.

• Installation av golvvärme på ett betonggolv, före påläggning av slutgolv. Oöppnad färgburk och verktyg syns.
    Skapa konto
  • Ett omålat rum med nylagt betonggolv, väggar förberedda för målning, rörutstick och dörröppning.
    Skapa konto
  • Gilla
Gullebrand och 1 till
  • Laddar…
Funderar över kuvertskärningen i duschen... Om jag inte redan skrivit det så har jag hantverkare för el och plattsättning (armering, flytspackling, tätskikt, plattsättning, fogning) och gör resten själv

• Oslagda mörkgrå klinkerplattor på betonggolv med måttstockar och vägguttag.
    Skapa konto
Det rullar vidare, tätskikt på gång. Först nåt rosa gucka på väggarna...

• Renovering pågår i ett rum med isoleringsskivor och byggmaterial på golvet.
    Skapa konto
Alla tätskikt uppe, plattor på golvet är på gång

• Ett rum under renovering med isolering och svart kaklat golv, verktyg synliga, obeboeligt tillstånd.
    Skapa konto
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Vilket namn på tätskikt är de ? Kuvertfall blir bäst tycker jag , gjorde som en fris runt i min dusch ,men har 60x60 plattor

R Rickard.lj skrev:
Vilket namn på tätskikt är de ? Kuvertfall blir bäst tycker jag , gjorde som en fris runt i min dusch ,men har 60x60 plattor
Kerakoll står det på folien och hinkarna med "klet". Plus en massa beteckningar...

Väggarna påbörjade. De ljusare plattorna ser lite bruna ut på bilden, men de är grå i verkligheten

• Renovering, kakelplattor, byggmaterial, verktyg, osäkert rum, pågående arbete, väggbeklädnad, otillräckligt ljus, oavslutat projekt.
    Skapa konto
  • Gilla
Rickard.lj och 1 till
  • Laddar…
Plattsättning klart, nu ska det till VVS, möbler och sånt!

• Rum under konstruktion, klinkergolv, kaklade väggar, oavslutad installation, två vattenslangar, en tom målarburk.
    Skapa konto
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Snart klart...

• Omodernt badrum under renovering med grå kakel, toalett, handfat, kartonger och verktyg på golvet.
    Skapa konto
  • Badrum under renovering, toalett, handfat, spegel, ljus interiör, kartonger på golvet, byggmaterial synliga.
    Skapa konto
  • Gilla
Roger Fundin och 19 till
  • Laddar…
TRJBerg
Snyggt! Var kommer handfatet i från? Modell?

TRJBerg TRJBerg skrev:
Snyggt! Var kommer handfatet i från? Modell?
Det är ett Svedbergs Vass 100 cm, monterat på Ikea Godmorgon kommod. Nästan rätt mått, helt annan prislapp jämfört med Svedbergs kommod...

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
N Nikoneer skrev:
Det är ett Svedbergs Vass 100 cm, monterat på Ikea Godmorgon kommod. Nästan rätt mått, helt annan prislapp jämfört med Svedbergs kommod...
Eller som Zlatan sa när hans mäklare i LA sa att rika människor går inte till Ikea”. “Nä, men intelligenta människor gör det”.
Har precis monterat samma kommod. Tycker den är riktigt snygg och känns lika gedigen som alla andra märkes kommoderna jag tittat på. Som i snitt varit 10k dyrare. Snyggt badrum….

• Gilla
SusoDus
  • Laddar…
Och där var det klart och invigt! Och vi är jättenöjda!

Saknar sista fakturan från elektrikern så jag har ingen exakt siffra på totalkostnaden, men skulle tippa på att det landar in på ca 185'.
Lite grov uppdelning av kostnaderna:
- Klinkers 21'
- reglar, golvspån, gips, plywood etc 30'
- vvs 12'
- plattsättning (inkl spackling, tätskikt etc) 65'
- el ca 10'
- inredning ca 45'
Och en del övrigt...

• Modernt badrum med spegel, handfat, toalett, dusch, handdukstork och blå badrumsmatta.
    Skapa konto
  • Modernt badrum med duschhörna, toalett, handfat, spegel och blå matta.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Kampf och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.