http://www.jafo.eu/products.php?groupid=18&pro_id=204

Denna flyttar toan 3 cm och döljs i kåpan under de flesta toastolar (vi har ifö sign). Det finns ju fler på sidan men det finns en förhöjd risk för stopp om man flyttar för mycket sa försäljaren. plus att de inte går att dölja under kåpan. Men 3 cm är inte att förringa :)
 
Om du inte vrider den lite.
 
Nu har jag haft badrummet igång i några dagar och tänkte lägga ut några bilder på hur det färdiga ser ut. Dock har jag några funderingar kring duschen, när man har den på så rinner det ut lite vatten under duschväggarna, det har att göra med att det är en glipa i nederkant där med tanke på fallet. Ser det ok ut på dom bilderna eller anser ni att det är för mycket. Bör jag skaffa bredare släplister dom går marken hela vägen. Sista bilderna är på hur golvet ser ut ca 10 minuter efter att duschen stängts av, jag har inte torkat något och golvvärmen är inte på. Ser det ok ut med mängden vatten där? Tänker mest på hur nöjd jag ska vara med fallet. Bild 047.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 038.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 039.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 040.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 041.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 042.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 043.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 044.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 045.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 046.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
jahapp, såg nu att första bilden skall vara den sista, bara en tanke på om någon funderar på att kommentera
 
Najs, det ska jag göra, du har inga åsikter om mitt fall och att vattnet smiter ut under duschväggarna?
 
Nja, det ser ut ungefär som hos mig :) Möjligen att det inte smiter ut lika mycket vatten, tror mina lister sitter rätt nära golvet även där det är fall.
 
Jättefint!
Det är ju inget akvarium du byggt så att lite vatten letar sig ut under dörrarna kan nog betecknas som normalt, så länge det inte är bakfall så bör det inte vara några problem.
 
ok, jag ska nog skaffa lite bredare lister så att dom sitter mot golvet hela vägen istället för som det är nu. att det glipar.
 
Jag har taget bort släplisterna på mina dörrar. det läckte ut lika mycket, men rinner tillbaka snabbare utan listerna.
Och så slipper man hygienfällan som dom är, all tvårest, mugg och mög.
 
OpiMaza
corre skrev:
Jag har taget bort släplisterna på mina dörrar. det läckte ut lika mycket, men rinner tillbaka snabbare utan listerna.
Och så slipper man hygienfällan som dom är, all tvårest, mugg och mög.
Klokt
 
Hur tycker ni att fallet ser ut och avrinningen, normalt?
 
OpiMaza
Ja, normalt
 
precis så.
Om man inte vill ha vatten utanför är det antingen ett sjukt lokalt fall, eller limmad list mot golvet.

Om du tänker på att det kommer lite vatten i ytterhörnet så beror det säkert på att fallet är byggt för rektangulära plattor som du har, annars hade man fått skära plattorna i böjen.
 
Hej Nu har badrummet varit igång i ett år och några småsaker har upptäckts och skall åtgärdas av byggfirman. Tröskeln är spräckt och enligt en besiktningsman som tittade på det beror det på att man skruvat fast den för hårt. Toaletten glappar och sen är det dåligt spacklat i taket. Alla dessa saker skall åtgärdas inom kort. Något som däremot förbryllar mig är att takbelysningen, spottarna lagt av helt och hållet. När jag frågade byggaren om det så sa han att det är inget som dom står för eller som går på någon garanti iom att jag inhandlat alla delarna utom kablarna. Det är enligt honom korrekt installerat och annars skulle det inte fungerat alls. Han kan såklart titta på det men då är det något som jag kommer få betala för. Jag är inte helt säker på att han har rätt. Jag har någonstans i bakhuvet för mig att när en hantverkare installerat något så tar dom över garantin och ansvaret för det, har jag rätt i mina tankar eller har hantverkaren rätt?

Det här är något jag känner att jag måste kolla upp innan jag börjar argumentera med honom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.