Schhh, han sover ju ;) :crysmile:

• Gilla
Violina
  • Laddar…
Han har inget...

mexitegel mexitegel skrev:
Också klart intresserad av detta, jag satt i går kväll och kikade på samma saker och kom fram till att EasyEl inte riktigt hade en licensmodell för privatpersoner :)
Jag tycker inte det är så blodigt med 11k för en privatlicens, är ju bara att beställa, man får nedladdningslänk direkt.

Så här såg det ut när jag planerade VVSn:

Skiss av VVS-planering med anslutningar och komponentlistor för vatteninstallationer.

...och när jag gjorde poolen....:

Schematisk bild av rörsystemet för en swimmingpool med detaljerade PVC-komponenter och anslutningar.

• Gilla
fgo
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Så här såg det ut när jag planerade VVSn:

[bild]
shit va rörigt, det där hade aldrig funkat för mig. Kul du fann det givande.

X xLnT skrev:
shit va rörigt, det där hade aldrig funkat för mig. Kul du fann det givande.
:) Gjort för min hjärna. Mina namn/beteckningar, allt i den ordning det ska monteras osv.

...och den pågående elritningen. Denna är inte klar, provar fortfarande lite olika sätt att dokumentera så det ser lite olika ut i olika delar av kartan.

Elektrisk kretsschema för ett hus med olika sektioner för bland annat pool och garage, i arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

man skulle ju kunna kalla det "enlinjeshema"

ja fast utan en massa symboler man inte känner igen...

EasyEL är ett tillräckligt bra program för att dokumentera mindre installationer, t.ex. villor. Det är snabbt och enkelt och man kan även göra ett riktigt kretsschema över sin central... om man vill. Det är inte AutoCad, men fullt tillräckligt.

• Gilla
elmont och 1 till
  • Laddar…
Trodde du gjort ritningar

@MathiasS
Vad heter programmet? Försökte läsa i tråden men hittar det inte.

fgo fgo skrev:
@MathiasS
Vad heter programmet? Försökte läsa i tråden men hittar det inte.
Tex xmind kan man använda som är gratis, jag kör Mindjet Mindmanager för det är vad jag använder på jobbet.

• Gilla
fgo
  • Laddar…
Tackar!
Tror det kan strukturera mitt ordnade kaos.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.