Skillnaden är väl att den riktiga tången inte släpper förens rätt tryck här uppnåtts.
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
I
Isakare Isakare skrev:
Skillnaden är väl att den riktiga tången inte släpper förens rätt tryck här uppnåtts.
Det är sant men trycker man så hårt man kan med en polygrip så sitter det bra nog. Fila bort räfflorna på polygripen bara annars kan det bli hål på krympplasten och limmet kommer ut fel väg.
Tången jag använde kostar ca 2200+moms, En polygrip ca 100 ink moms.
Jag vet vilken jag hade valt om jag inte redan haft tången.
 
Polygrip är i mina ögon ett uselt alternativ, det lämnar allt för stort "ansvar" hos utföraren. "Pressningen" blir helt beroende på om den som kniper ihop skaften har mycket eller lite kraft i fingrarna. En " riktig" presstång tvingar utföraren att pressa klart för annars kan man inte öppna tången.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
I Ingolainen skrev:
Det är sant men trycker man så hårt man kan med en polygrip så sitter det bra nog. Fila bort räfflorna på polygripen bara annars kan det bli hål på krympplasten och limmet kommer ut fel väg.
Tången jag använde kostar ca 2200+moms, En polygrip ca 100 ink moms.
Jag vet vilken jag hade valt om jag inte redan haft tången.
Jag vet också vilken jag hade valt....
Och är säker på att vi inte hade valt samma.
Använd rätt verktyg om du ska göra något, annars låt bli
 
  • Gilla
AndersOhrt och 3 till
  • Laddar…
I
E elmont skrev:
Polygrip är i mina ögon ett uselt alternativ, det lämnar allt för stort "ansvar" hos utföraren. "Pressningen" blir helt beroende på om den som kniper ihop skaften har mycket eller lite kraft i fingrarna. En " riktig" presstång tvingar utföraren att pressa klart för annars kan man inte öppna tången.
Nu skulle ts skarva kablar på sin mc. Polygrip funkar kanon särskilt om man minskar bredden på käftarna. Ska man skarva mycket så kan det vara värt att köpa en riktig men är nog inte många som kan motivera det köpet privat.
 
I
U Uffe A skrev:
Jag vet också vilken jag hade valt....
Och är säker på att vi inte hade valt samma.
Använd rätt verktyg om du ska göra något, annars låt bli
Själv har jag 3st och använder dom men polygrip funkar som ett billigt alternativ. Prova själva om ni inte tror mig.
 
Den är ju i alla fall bättre än de platta 20-kronorstångarna som finns i handeln.
 
  • Gilla
Ingolainen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.