R Rejäl skrev:
Det är massor av förslag som du har fått som du påstår att PostNord inte accepterar, sedan har du fått förslaget om att ha din brevlåda bredvid din granne till höger enligt din ritning men det gillar du inte heller..
Om du inte är villig till kompromisser så blir det svårt för dig och kontentan blir att du ingen post får, bara det hade fått mig att bli mer mottaglig för lösningar. Men det är jag det..
Du är uppenbart läs okunnig. PostNord har sagt nej till lösning att jag sätter brevlådan hos grannen (inte jag). Huruvida det var formellt korrekt av den person jag pratade med det vet jag inte. Jag kommer inte driva någon process för saken.
 
  • Gilla
Namnethär
  • Laddar…
R
Globetrot Byggis1976 skrev:
Du är uppenbart läs okunnig. PostNord har sagt nej till lösning att jag sätter brevlådan hos grannen (inte jag). Huruvida det var formellt korrekt av den person jag pratade med det vet jag inte. Jag kommer inte driva någon process för saken.
Har du skriftligt föreslagit detta och fått ett skriftligt nej?
Men hur ska du lösa ditt problem då?
 
R Rejäl skrev:
Har du skriftligt föreslagit detta och fått ett skriftligt nej?
Men hur ska du lösa ditt problem då?
Jag har ringt och pratat med dem om flertalet olika lösningar och även fått e-post svar!

Jag har skrivit i tråden mot slutet hur vi nu tänkt lösa detta. Om du kan läsa så hittar du det! 😂😂😂 Många på BH hjälpte mig framåt för en lösning.
 
  • Gilla
Namnethär och 1 till
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Jag har ringt och pratat med dem om flertalet olika lösningar och även fått e-post svar!

Jag har skrivit i tråden mot slutet hur vi nu tänkt lösa detta. Om du kan läsa så hittar du det! 😂😂😂 Många på BH hjälpte mig framåt för en lösning.
Det är ju fantastiskt av Postnord att ställa upp och kommunicera med dig en lördagseftermiddag. Det är inte många företag som gör det.
 
  • Haha
Globetrot
  • Laddar…
lilytwig lilytwig skrev:
Det är ju fantastiskt av Postnord att ställa upp och kommunicera med dig en lördagseftermiddag. Det är inte många företag som gör det.
Nej, det var igår (såklart).... Dikussionen har pågått runt ett år faktiskt. Det var när jag startade tråden jag började diskutera mer intenivt med dem och de berättade att de kommer sluta leverera om vi inte ser till att de kommer fram.

Ingen har lämnat några nya ideer jag diskuterat idag. Men om du har något nytt, som inte fedan framkommit....så shoot!,
 
Redigerat:
  • Gilla
Namnethär
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Nej, det var igår (såklart).... Dikussionen har pågått runt ett år faktiskt. Det var när jag startade tråden jag började diskutera mer intenivt med dem och de berättade att de kommer sluta leverera om vi inte ser till att de kommer fram.
Fast de flesta kommentarerna och synpunkterna är ju från i dag?
 
lilytwig lilytwig skrev:
Fast de flesta kommentarerna och synpunkterna är ju från i dag?
Nej, det flesta saker som framkommit har vi pratat om, jag o post nord altså.
 
  • Gilla
Namnethär
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Har du skriftligt föreslagit detta och fått ett skriftligt nej?
Men hur ska du lösa ditt problem då?
Posten tycker som vanligt att det är inte deras brevlåda. Så gör de klassiska. Vi berättar när du gör fel men vi tänker inte berätta när du gör rätt. För det är inte vårat ansvar.
Service? Det är inte vårat ansvar
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Du skriver att gatan är lång och om bilar står parkerade längs hela gatan… varför är det bara er postlåda dom har problem med?
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Posten tycker som vanligt att det är inte deras brevlåda. Så gör de klassiska. Vi berättar när du gör fel men vi tänker inte berätta när du gör rätt. För det är inte vårat ansvar.
Precis så verkar de funka. Och när jag läser deras reglar verkar de svara mig saker som är fel. Men orka.....det är sååå svårkommunicerade.
 
Anitw Anitw skrev:
Du skriver att gatan är lång och om bilar står parkerade längs hela gatan… varför är det bara er postlåda dom har problem med?
Som du ser på bilden så är inte alla brevlådor drabbade av olika skäl. På andra sidan gatan parkerar ingen, av det skälet att man då blockerar trafiken. Grannen till vänster om oss har brevlådan i vänzon, de till höger vid en sväng där ingen parkerar. Lite längre ned är det berg o parkering på ena sidan (inga hus) mm mm

Eventuellt har någon enstaka längre ned samma problem.
 
R
Bananskalare Bananskalare skrev:
Posten tycker som vanligt att det är inte deras brevlåda. Så gör de klassiska. Vi berättar när du gör fel men vi tänker inte berätta när du gör rätt. För det är inte vårat ansvar.
Men det löser man lätt då skickar man in nästa förslag och om dom säger nej till allt som TS beskriver får man stämma dom elle r om det går att överklaga till någon myndighet, kan inte tågordningen när det gäller denna typen av ärenden då jag aldrig förmodligen skulle hamna i det läget😉
 
R Rejäl skrev:
Men det löser man lätt då skickar man in nästa förslag och om dom säger nej till allt som TS beskriver får man stämma dom elle r om det går att överklaga till någon myndighet, kan inte tågordningen när det gäller denna typen av ärenden då jag aldrig förmodligen skulle hamna i det läget😉
Vad lever du i för alternativ verklighet? Hahaha.....tror du att "det är en lätt lösning" att stämma PostNord. LoL 😂
 
  • Gilla
Namnethär
  • Laddar…
R
Globetrot Byggis1976 skrev:
Vad lever du i för alternativ verklighet? Hahaha.....tror du att "det är en lätt lösning" att stämma PostNord. LoL 😂
Jag skulle aldrig hamna i ditt läge jag är för lösningsorienterad så det hade vart löst inom några veckor efter utebliven post😉
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Posten tycker som vanligt att det är inte deras brevlåda. Så gör de klassiska. Vi berättar när du gör fel men vi tänker inte berätta när du gör rätt. För det är inte vårat ansvar.
Service? Det är inte vårat ansvar
Det är inte postens låda. Den ansvarar man själv för. Men om man vill att de lägger post i lådan så får man lov att följa de praktiska regler som finns.
I annat fall får man hämta sin post hos Postnord eller ev hos ett ombud.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.