R Rejäl skrev:
Jag skulle aldrig hamna i ditt läge jag är för lösningsorienterad så det hade vart löst inom några veckor efter utebliven post😉
Jag hoppas du inte är så dum du verkar.
 
  • Gilla
Namnethär
  • Laddar…
R
Globetrot Byggis1976 skrev:
Jag hoppas du inte är så dum du verkar.
E jag dum? är det jag som i varje tråd har problem med det ena eller det andra?
 
R Rejäl skrev:
E jag dum? är det jag som i varje tråd har problem med det ena eller det andra?
Ja, du är nedlåtande och provokativ. Jag har inte blivit av med postutdelningen ännu, kan nog bli det på måndag (det vet jag inte). Med att jag inte får post nu så menade jag nu som i nu lördag.....Återigen om du LÄSER står att de kommer sluta dela ut posten om jag inte åtgärdar nu...... Men tills dess ( måndag) har jag såklart löst problemet. Jag förstår att något med mig specifikt verkar provocera dig. Jag använder BH en hel del. Vad är problemet? Får jag inte fråga saker här? Kan du snälla sluta läsa mina trådar?

Detta forum har regler. Jag lägger en bild på en du kanske skall läsa. Istället för att kalla mig icke lösningsorienterad och ifrågasätta, så kanske något förslag eller sakligt svar? Alt, svara inte.
 
  • Regel 5.4.2: Ingen fråga är för dum att ställa. Alla har vi olika erfarenhet och utgångsläge. Har du inget sakligt svar, bara ignorera frågan och svara inte.
Redigerat:
  • Gilla
Namnethär och 3 till
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Det vi kommer göra och har informerat grannarna om är att ställa en modell större pallkrage i vägen på gatan och så köper vi en skylt med info. Typ ”Vänligen parkera ej framför brevlådan”
Okej, så om jag förstår det rätt så kommer du alltså ställa en pallkrage ”modell större” på gatan där grannarna parkerar sina bilarna och som då står i vägen för PN-bilen?
Kommer inte pallkragen vara i vägen lika mycket som en bil som förmodligen inte står där 24/7? 🤔
Det låter inte som en lösning i mina öron! Berätta gärna hur det går 😆
 
  • Haha
Globetrot
  • Laddar…
Anitw Anitw skrev:
Okej, så om jag förstår det rätt så kommer du alltså ställa en pallkrage ”modell större” på gatan där grannarna parkerar sina bilarna och som då står i vägen för PN-bilen?
Kommer inte pallkragen vara i vägen lika mycket som en bil som förmodligen inte står där 24/7? 🤔
Det låter inte som en lösning i mina öron! Berätta gärna hur det går 😆
Nja, vi tänkte köpa en mindre kanske 1x1m och ställa den lite för med skylt lagom så att ingen kan parkera. Så, om jag skrev modell större…så menade jag inte som en bil 😂
 
Redigerat:
  • Gilla
Namnethär
  • Laddar…
R
Globetrot Byggis1976 skrev:
Ja, du är nedlåtande och provokativ. Jag har inte blivit av med postutdelningen ännu, kan nog bli det på måndag (det vet jag inte). Med att jag inte får post nu så menade jag nu som i nu lördag.....Återigen om du LÄSER står att de kommer sluta dela ut posten om jag inte åtgärdar nu...... Men tills dess ( måndag) har jag såklart löst problemet. Jag förstår att något med mig specifikt verkar provocera dig. Jag använder BH en hel del. Vad är problemet? Får jag inte fråga saker här? Kan du snälla sluta läsa mina trådar?

Detta forum har regler. Jag lägger en bild på en du kanske skall läsa. Istället för att kalla mig icke lösningsorienterad och ifrågasätta, så kanske något förslag eller sakligt svar? Alt, svara inte.
O vad kallade du mig? Men jag har sagt mitt så för min del så kan jag äta popcorn o läsa dina äventyr i fortsättningen😉
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Nja, vi tänkte köpa en mindre kanske 1x1m och ställa den lite för med skylt lagom så att ingen kan parkera.
Så här
 
  • Handritad skiss som visar två bilar parkerade bredvid en ramp märkta med "Bil" och "Uppfart." En ny plats för palleterage är markerad i det nedre hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Namnethär och 2 till
  • Laddar…
Syftet med den lilla pallkragen är att lämna plats att köra upp på trottoaren till brevlådan men att det inte ska gå att parkera bilen framför den. Så länge jag bott i huset har ingen parkerat framför vår utfart….det gör ingen normalt funtad person tror jag.

Idag brukar brevbäraren backa tillbaka för att komma åt…så jag tror problemet löses med 1- 1,5 m åt vänster…
 
Vad tror ni om denna lösning? Grannarna tyckte väl som vi, trist att bli av med parkering men vad ska man göra?
 
R Rejäl skrev:
O vad kallade du mig? Men jag har sagt mitt så för min del så kan jag äta popcorn o läsa dina äventyr i fortsättningen😉
Ja, jag försöker hålla en bra ton. Men efter för mycket nedlåtande kommentarer lackar jag ur.
 
  • Gilla
Namnethär och 1 till
  • Laddar…
R
Globetrot Byggis1976 skrev:
Ja, jag försöker hålla en bra ton. Men efter för mycket nedlåtande kommentarer lackar jag ur.
Det är lungt för mig du kan lacka ur hur mycket du än känner fört😉
 
Vad tror ni om lösningen?

Om en personbil är ca 5m….så kanske jag skall öppna 3m på ett ungefär. Borde en mindre postbil komma in då?
 
  • Handritad skiss som visar två olika infartslösningar med röda pilar för bilparkering. Ena alternativet inkluderar pallkrage. Markeringar för infart, bilar och väg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Globetrot Byggis1976 skrev:
Vad tror ni om denna lösning? Grannarna tyckte väl som vi, trist att bli av med parkering men vad ska man göra?
Går grannarna med på det så låter det som en bra lösning men det räcker ju att en missnöjd granne kontaktar kommunen och att kommunen sen misstycker att en större ”kruka” står på deras väg…
Plogar kommunen vägen vintertid så kan ju inte hindret vara där.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Anitw Anitw skrev:
Går grannarna med på det så låter det som en bra lösning men det räcker ju att en missnöjd granne kontaktar kommunen och att kommunen sen misstycker att en större ”kruka” står på deras väg…
Plogar kommunen vägen vintertid så kan ju inte hindret vara där.
Grannarna är ok med det. Säger de muntligt..,,

Ja, vinter är ett problem kanske….Vi får väl kanske vara snabba på att skotta upp en hög och flytta kragen upp på trottoaren….

Sen är jag nästan 100 på att någon kommer parkera precis bakom pallkagen ….även på vintern. Så den kommer nog inte plogas bort.
 
Redigerat:
Jag tänker att om någon klagar till kommunen och de åtgärdar så får jag nog ta striden kring att flytta brevlådan till grannens sida av uppfarten. Baserat på fleras inlägg här tänker jag att PostNord svarat mig felaktigt. Men jag testar en sak i taget.
 
  • Gilla
Namnethär och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.