K KB-U skrev:
Ärligt talat så vet jag inte om jag totalt missat problemen kring denna lilla brevlåda eller...

Hade jag varit grannen, i det inringade huset, och TS hade kommit och frågat mig hur han ska lösa problemet så hade jag sagt att han kan sätta sin brevlåda där jag har min och så flyttar jag min på sidan om. Vi kan hjälpas åt att fixa det och sedan någon varm sommardag när vi är lediga kan vi sitta vid brevlådorna och ta en öl när posten kommer...

[bild]
PostNord har sagt nej till denna lösning. Nu tror jag att jag har svarat det 6 ggr i tråden. Jag säger det igen : Detta är inte ok enligt PostNord! För oss ocg grannen hade det varit en bra lösning.
 
  • Gilla
Namnethär och 2 till
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
En bil...
Duhh
Dom har massor av olika bilar som i sin tur bestämmer hur svårt det är att komma till...
Postnord leveransbil parkerad med en förare bakom ratten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En blå PostNord-fyrhjulsdriven skåpbil parkerad framför en byggnad med ljusblå fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blå leveransbil med öppen sidodörr, två kartonger och en lastkärra utanför, parkerad på en gata med bostadshus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D Dilato skrev:
Duhh
Dom har massor av olika bilar som i sin tur bestämmer hur svårt det är att komma till...
[bild]
[bild]
[bild]
Hahaha,...ja, jag tyckte det var en märklig fråga. Det är villakvarter så jag vet inte om modellen är exakt som den lilla men det är mest lik denna. Det är ingen stor truck.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
PostNord har sagt nej till denna lösning. Nu tror jag att jag har svarat det 6 ggr i tråden. Jag säger det igen : Detta är inte ok enligt PostNord! För oss ocg grannen hade det varit en bra lösning.
Det tror jag inte alls att de sagt. Det är precis så de vill ha det. Tidigare har du skrivit att det var grannen som motsatte sig den lösningen.
 
  • Gilla
  • Arg
Zevv och 5 till
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Jo, de kör på trottoaren. Kan jag djävlas med dem, filma och anmäla? Börjar känna mig sur.....
När du pratar med dom, så ska du upplysa dom att FÖRSTA steget är att postutdelningen sker i sammstämmighet med lagar och regler!

Det är ju inte att jävlas att påminna om detta.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
A Asterix_Thn skrev:
När du pratar med dom, så ska du upplysa dom att FÖRSTA steget är att postutdelningen sker i sammstämmighet med lagar och regler!

Det är ju inte att jävlas att påminna om detta.
Om de inte kommer åt att dela ut posten så måste de lämna på jag vet inte var längre...

Frågan är bara om en bil som råkar vara i vägen. Förr krävde man att brevbäraren skulle kunna gå eller cykla. De kravet gäller inte längre. Nu behöver du bara kunna köra bil
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Om de inte kommer åt att dela ut posten så måste de lämna på jag vet inte var längre...

Frågan är bara om en bil som råkar vara i vägen. Förr krävde man att brevbäraren skulle kunna gå eller cykla. De kravet gäller inte längre. Nu behöver du bara kunna köra bil
Jag förstod inte det första du skrev....

Man får inte cykla på trottoaren heller i Sverige. I Norge ä rdet tillåtet.
 
Globetrot Byggis1976 skrev:
PostNord har sagt nej till denna lösning. Nu tror jag att jag har svarat det 6 ggr i tråden. Jag säger det igen : Detta är inte ok enligt PostNord! För oss ocg grannen hade det varit en bra lösning.
Men söte värld...
På vilket sätt har de sagt nej?
Bara pratat med någon i telefon som papegojar en ramsa är inte "säga nej" i formell mening.
I hela övriga Sverige går det bra att ha lådan hos grannen, här tex. Min låda sitter utanför grannens hus, för att brevis ska slippa stanna så många gånger. Funkar bra, 40 meter till lådan.
Sätt lådan tillsammans med grannens låda till höger i din skiss, se till att de hamnar i samma ordning i körriktningen som nu.
Meddela Postnord skriftligen, inget telefonprat.
Klart.
 
  • Gilla
  • Haha
Zevv och 8 till
  • Laddar…
G goerana skrev:
vem får brev på papper ??
Jag.
 
  • Gilla
saltis99 och 3 till
  • Laddar…
A Asterix_Thn skrev:
Man får inte cykla på trottoaren heller i Sverige.
Barn upp till och med åtta år får faktiskt det om cykelbana saknas.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Barn upp till och med åtta år får faktiskt det om cykelbana saknas.
Ska dom dela ut post menar du?
 
  • Haha
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
lilytwig lilytwig skrev:
Det tror jag inte alls att de sagt. Det är precis så de vill ha det. Tidigare har du skrivit att det var grannen som motsatte sig den lösningen.
Jo, de var tydliga med två principregler

1. Brevlådan skall sitta vid min fastighet ut mot gatan.

2. Det skall inte stå någon parkerad så de inte kan köra upp och komma åt.
 
  • Haha
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
A Asterix_Thn skrev:
Ska dom dela ut post menar du?
Jag menar ingenting. Jag bara tydliggör hur lagstiftningen ser ut.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Men söte värld...
På vilket sätt har de sagt nej?
Bara pratat med någon i telefon som papegojar en ramsa är inte "säga nej" i formell mening.
I hela övriga Sverige går det bra att ha lådan hos grannen, här tex. Min låda sitter utanför grannens hus, för att brevis ska slippa stanna så många gånger. Funkar bra, 40 meter till lådan.
Sätt lådan tillsammans med grannens låda till höger i din skiss, se till att de hamnar i samma ordning i körriktningen som nu.
Meddela Postnord skriftligen, inget telefonprat.
Klart.
Såklart att jag fått skriftligt svar också 😂 Du får väl tro att jag hittar på…Hahaha
 
  • Gilla
Namnethär och 1 till
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Jo, de var tydliga med två principregler

1. Brevlådan skall sitta vid min fastighet ut mot gatan.

2. Det skall inte stå någon parkerad så de inte kan köra upp och komma åt.
Det får inte stå någon parkerad där, fast parkering är tillåten, så att dom ska få köra där det inte är tillåtet att köra? Jag tror dom driver med dig.
 
  • Haha
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.