Administrator
· Skåne
· 7 843 inlägg
Ja, man ser lite olika bud om det där, men jag har valt att tro på immunologen Sanna Ehdin: https://ehdin.com/kokosolja-farligt-halsosamt/C cpalm skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 095 inlägg
Dessutom bör man ju ifrågasätta allt som kommer från USA när det gäller fett vs socker, eftersom "sockerföretagen" lobbat hårt för att framställa fett som farligt .. allt för att kunna sälja mer billigt framställd glukossirap ..Marlen Eskilsson skrev:
Ett tips - gör inte det. "Dr. Sanna" skriver en hel massa nonsens.Marlen Eskilsson skrev:
Från t.ex. Wikipedia:
"Ehdin är kritisk till skolmedicinen eftersom hon anser att denna ignorerar kopplingen mellan individens mentala och fysiska tillstånd. Hon förespråkar istället ett antal alternativa behandlingsformer, bland annat tillämpningar (benämnda energimedicin[5]) av Wilhelm Reichs teori om orgonenergi, kinensisk qi och hinduisk prana.
Ehdin har fått kritik för att ägna sig åt pseudovetenskap,[6][7][8] och utsågs år 2000 till Årets förvillare av Föreningen Vetenskap och Folkbildning,[9] vilket hon reagerade mot i en artikel i Läkartidningen.[10]"
Jag har poppat typ 5-6 sopsäckar popcorn med två såna där maskiner för en massa år sen. Men då monterade vi avkapade PET-flaskor som tratt för majsen och sen stod maskinerna i ett garage och körde ganska många timmar i sträck. De blev rätt varma, tror inte det var godkända att köras så länge i sträck, men de var hela tiden under uppsikt. (Det är nog 30 år sen, vi skulle täcka golvet i ett en städskrubb med popcorn för ett "Fångarna på fortet"-arrangemang, det skulle alltså letas efter en nyckel bland alla popcorn.)mexitegel skrev:
Jag håller med det som nån skrev att det är svårt att få saltet att fästa, eftersom det inte blir nån fet yta på dem.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg