C cpalm skrev:
Nyttigast av alla fetter? Kokosolja består nästan uteslutande av mättade fettsyror så det kan nog i allra högsta grad ifrågasättas som "alternativ fakta". Enligt konventionell vetenskap är det ju tvärtom.
Ja, man ser lite olika bud om det där, men jag har valt att tro på immunologen Sanna Ehdin: https://ehdin.com/kokosolja-farligt-halsosamt/

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ja, man ser lite olika bud om det där, men jag har valt att tro på immunologen Sanna Ehdin: [länk]
Dessutom bör man ju ifrågasätta allt som kommer från USA när det gäller fett vs socker, eftersom "sockerföretagen" lobbat hårt för att framställa fett som farligt .. allt för att kunna sälja mer billigt framställd glukossirap ..

T Tessan73 skrev:
Vi har en Big Popper. Har haft den i flera år. Bästa popcornmaskinen, väldigt goda popcorn och lätt att använda.
[länk]
Köp!
Precis en sådan vi har.

• Gilla
Tessan73
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vad ni krånglar till det!
En av påsarna i en sådan här, in i mikron 2,5 - 3 minuter, klart (y)
[bild]
Och mikrovågsugn har väl alla numera?
Nä det äter för simpelt!!
Slängde ut micron för länge sedan!!
Googla popcornlunga!
Själv poppar jag mina i kastrul blir godast så

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
C
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
jag har valt att tro på immunologen Sanna Ehdin
Ett tips - gör inte det. "Dr. Sanna" skriver en hel massa nonsens.

Från t.ex. Wikipedia:
"Ehdin är kritisk till skolmedicinen eftersom hon anser att denna ignorerar kopplingen mellan individens mentala och fysiska tillstånd. Hon förespråkar istället ett antal alternativa behandlingsformer, bland annat tillämpningar (benämnda energimedicin[5]) av Wilhelm Reichs teori om orgonenergi, kinensisk qi och hinduisk prana.

Ehdin har fått kritik för att ägna sig åt pseudovetenskap,[6][7][8] och utsågs år 2000 till Årets förvillare av Föreningen Vetenskap och Folkbildning,[9] vilket hon reagerade mot i en artikel i Läkartidningen.[10]"

• Gilla
magda136 och 6 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Brorsan har en, har för mig han sagt att den är OK men att det blir för lite popcorn (Vilket det väl i och för sig alltid gör hur mycket man än poppar :D)
Jag har poppat typ 5-6 sopsäckar popcorn med två såna där maskiner för en massa år sen. Men då monterade vi avkapade PET-flaskor som tratt för majsen och sen stod maskinerna i ett garage och körde ganska många timmar i sträck. De blev rätt varma, tror inte det var godkända att köras så länge i sträck, men de var hela tiden under uppsikt. (Det är nog 30 år sen, vi skulle täcka golvet i ett en städskrubb med popcorn för ett "Fångarna på fortet"-arrangemang, det skulle alltså letas efter en nyckel bland alla popcorn.)

Jag håller med det som nån skrev att det är svårt att få saltet att fästa, eftersom det inte blir nån fet yta på dem.

T Tessan73 skrev:
Vi har en Big Popper. Har haft den i flera år. Bästa popcornmaskinen, väldigt goda popcorn och lätt att använda.
[länk]
Köp!
Plastskålen gick sönder för oss i två omgångar efter ett par månaders användning.

Varför krångla till det?

OLW Cheez Doodles snacks påse med texten "the CHEEZIER snack ORIGINAL" och bilder av ostbågar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Noseone och 2 till
  • Laddar…
Fast det var väl popcorn tråden handlar om?:cool:

Påse med Estrella mikropopcorn med salt på en mobilskärms bakgrund.
Skapa konto

Färdigpoppade popcorn är lika dumt som att köpa utspädd juicekoncentrat.

elpaco elpaco skrev:
Färdigpoppade popcorn är lika dumt som att köpa utspädd juicekoncentrat.
Eller färdigkokta ägg :)

J jannebmw skrev:
Själv poppar jag mina i kastrul
OK, men jag försöker alltid undvika strul :)

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Eller färdigkokta ägg :)
Ja det skulle dessutom vara ganska äckligt?

R
elpaco elpaco skrev:
Ja det skulle dessutom vara ganska äckligt?
Väldigt vanligt med färdigkokta ägg, du har nog tryckt i dig en del.

En kartong med tre förpackningar färdigkokta, skalade ägg visade i plastfolie.
Skapa konto

• Wow
elpaco
  • Laddar…
Är det långhönor som kläcker såna ägg måntro?

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.