Det är stor skillnad på popcorn!
Kompis är galen i popcorn och fick köpa en hel säck popcorn från ett tivoli.
Han kom då på att dessa popcornen var betydligt bättre än de man köper i mataffärer.
Marlens popcornskål är nog den bästa om ingen satsar på en riktig stor maskin.
Kompis är galen i popcorn och fick köpa en hel säck popcorn från ett tivoli.
Han kom då på att dessa popcornen var betydligt bättre än de man köper i mataffärer.
Marlens popcornskål är nog den bästa om ingen satsar på en riktig stor maskin.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
När jag var ungkarl och hade några polare hemma så bjöd jag på carbonaramiddag. Det stektes rätt mycket bacon och fettet hällde jag i en skål för att inte gegga igen avloppet.
Med ölen kom kreativiten och en idé föddes. Vi testar att poppa popcorn i baconfettet!
Det funkade alldeles utmärkt. Popcornen blev perfekt poppade och smaken bar en lätt touch av bacon!
Säkert nyttigt och bra också
Med ölen kom kreativiten och en idé föddes. Vi testar att poppa popcorn i baconfettet!
Det funkade alldeles utmärkt. Popcornen blev perfekt poppade och smaken bar en lätt touch av bacon!
Säkert nyttigt och bra också
Kanske måste ge KoW rätt. Liknande påsar var det som gällde innan den röda sötnosen hoppade på mig hos Kjell.KnockOnWood skrev:
Marlens förslag verkar dock intressant men där någonstans går den prismässiga smärtgränsen om nu inte Bosch skulle råka ta fram en blå variant av popcornmaskin.
Tack för alla inlägg hittills!
Administrator
· Skåne
· 7 843 inlägg
Jag skrev fel, kokosolja heter det. Vi frågade på bion en gång vilket fett de använder för att få så goda popcorn. Svaret var kokosolja - för att allergiker av alla slag ska kunna äta det. Det är också det fett som är nyttigast av alla fetter. Det är mycket bra att poppa i och om jag poppar till mig själv så tar jag bara det. Det finns dock andra i familjen som vill ha smörsmaken och därför kör vi 50/50 smör och kokosolja.mexitegel skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om ni är familjen popcorn ska ni såklart gå till källan av biopopcorn, Sundlings.Marlen Eskilsson skrev:
https://sundlings.se/shop/
Bättre blir det inte.
Det går att köpa allt från råvaror till maskiner för den ultimata popcornupplevelsen...
Ja denna är otroligt bra! Tar knappt nån plats heller eftersom den är i silikon och fälls ihop. Köpte denna eftersom jag aldrig fick till det på induktionshällen (tror tom jag startade en tråd om detta här).Marlen Eskilsson skrev:
Den är dyr men 500 g popcorn kostar typ 12 kr medan 240 g micropopcorn med smör (3×80 g) kostar 22 kr. En påse i veckan blir per år ca 8x500 g dvs 160 kr och det är nog vad jag gav ungefär med en rabattkod eller kampanj. Lätt värt för såååå mycket godare popcorn än i påse som ger som en beläggning på tungan när man äter många. 5 stjärnor av 5 möjliga.
ps vi kan nog också göra anspråk på titeln familjen popcorn
Jag upplever att de popcornmaskiner som poppar utan fett eller dylikt, då fastnar inte saltet på popcornen.
SÅ jag kör old-school och poppar i rapsolja i en kastrull!
Dock skall jag anamma tipset här ovan om kokosolja. Verkade spännande.
SÅ jag kör old-school och poppar i rapsolja i en kastrull!
Dock skall jag anamma tipset här ovan om kokosolja. Verkade spännande.
Administrator
· Skåne
· 7 843 inlägg
Nyttigast av alla fetter? Kokosolja består nästan uteslutande av mättade fettsyror så det kan nog i allra högsta grad ifrågasättas som "alternativ fakta". Enligt konventionell vetenskap är det ju tvärtom.Marlen Eskilsson skrev:
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 862 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 862 inlägg
Samma princip som den jag länkade till på ClasOhlsonL Lane skrev:Ja denna är otroligt bra! Tar knappt nån plats heller eftersom den är i silikon och fälls ihop. Köpte denna eftersom jag aldrig fick till det på induktionshällen (tror tom jag startade en tråd om detta här).
Den är dyr men 500 g popcorn kostar typ 12 kr medan 240 g micropopcorn med smör (3×80 g) kostar 22 kr. En påse i veckan blir per år ca 8x500 g dvs 160 kr och det är nog vad jag gav ungefär med en rabattkod eller kampanj. Lätt värt för såååå mycket godare popcorn än i påse som ger som en beläggning på tungan när man äter många. 5 stjärnor av 5 möjliga.
ps vi kan nog också göra anspråk på titeln familjen popcorn