85 518 läst · 224 svar
86k läst
224 svar
Poolbudget 500k?
Den appen suger p#ng . .. Jag ställde på solen och en slut temp...och sedan vred jag på bypass så mycke som det bara gick utan larm för flödet och körde sedan värmepumpen dygnet runt ... den rullar och går men inte alls lika mycket som när jag hade timerStefan N skrev:
Självbyggare
· halland
· 240 inlägg
Hej.Stefan N skrev:
Hade också problem med detta. Av någon anledning så går det inte att ställa in klockan i appen. Man måste ställa in klockan på värmepumpens display. Kolla i manualen hur man gör.
Det har funnits längre än så.rampante skrev:
Men, även med en "gammal" liner så går det bra att hålla högre temp. Det är typiskt mjukgöraren i duken som försvinner pga värmen. För egen del såg jag inga sådana tecken trots att vi kör 31 grader varmt.
Jag föreslår att det är MYCKET viktigare att hålla rätt på ph och klor än om temperaturen är 28 eller 31 grader, om man vill maximera livslängden på sin liner.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 722 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 722 inlägg
Instämmer, det händer inget magiskt vid 30 grader.MathiasS skrev:Det har funnits längre än så.
Men, även med en "gammal" liner så går det bra att hålla högre temp. Det är typiskt mjukgöraren i duken som försvinner pga värmen. För egen del såg jag inga sådana tecken trots att vi kör 31 grader varmt.
Jag föreslår att det är MYCKET viktigare att hålla rätt på ph och klor än om temperaturen är 28 eller 31 grader, om man vill maximera livslängden på sin liner.
Jag håller på och förbereder för vinterstängning nu, har städat och justerat värdena i vattnet.
En fråga om UV-lampan, den har ju stått på dygnet runt men jag såg att det finns en timerfunktion på den. Är det överkurs att ha den på jämt eller ska man köra den halva dygnet eller så?
En fråga om UV-lampan, den har ju stått på dygnet runt men jag såg att det finns en timerfunktion på den. Är det överkurs att ha den på jämt eller ska man köra den halva dygnet eller så?
Det kommer nog ta till oktober innan du har tio grader. Det största misstaget man kan göra är att stänga när vattnet är varmt, då blir det problem i vår.
uv lampan gör ingen nytta när det inte finns något som smutsar ner poolen så den är bara att fimpa nu.
uv lampan gör ingen nytta när det inte finns något som smutsar ner poolen så den är bara att fimpa nu.
Vad säger experterna om att lägga dunkar vid trappan som dom föreslår?
https://poolstore.se/produkt/pool/p...rflote-expansionsflote-till-gaveltrappa-50cm/
https://poolstore.se/produkt/pool/p...rflote-expansionsflote-till-gaveltrappa-50cm/
Redigerat: