Vill man ha pool så går det... Vår bakgård var ca. 8x15m och och vi klämde in en 3,8x6,2m stor pool...
Det var förvisso västläge, men med uppvärmning spelar det ingen roll var poolen är egentligen...
Satellitvy över radhus med tak i tegel, trädgårdar, en simbassäng, och numrerade platser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
här det vanligt med pool på bakgårdarna i städerna bara sol runt 12 och det funkar ju,

vad skulle poolen kosta totalt för dig?
 
S sturnus skrev:
I'm curious about your experience with such devices, I worked in a swimming pool company and we installed many such nozzles. Customers could often get acquainted with the device by visiting previous swimming pool projects and the noise was NEVER the reason for withdrawing from the order. In general, the price was a deterrent because we did not use cheap Asian products.
Oavsett om du kan svenska eller låter datorn översätta så borde du läst precis vilka erfarenheter jag har och att de inte rör några billiga kinesprylar.
 
Hep Hep skrev:
Oavsett om du kan svenska eller låter datorn översätta så borde du läst precis vilka erfarenheter jag har och att de inte rör några billiga kinesprylar.
So please answer, how many such devices have you met, used, installed? Unless you're repeating what you've heard. Or point me to a link where I can read about your experience in this area.

EDIT
Many times at construction fairs we had model pools with such a device. And not only did it not interfere with neighboring stiands, but also did not interfere with conversations on ours.
 
Redigerat:
G gavro skrev:
Ja, det var just en sådan Jet Swim vi hade tänkt oss. Ni skriver att hörselskydd behövs. Är de verkligen så högljudda? Den dyrare varianten (Jet Swim Athlete) kostar ju hela 33.000 SEK så man tänker ju att ljudnivån måste vara relativt låg till ett sådant pris.
Sån lite bättre gummisnodd fungera hur bra som helst. Jag har testat Jetswim och tyckte att det var värdelöst men är mer än nöjd med min gummisnodd.

Kan ju också tipsa om att installera pumpen under nivån för vattenytan och fixa in automatisk påfyllning. Jag har fixat min med en plastbalja och en flottör som egentligen ska sitta i en toastol...
 
anders07 anders07 skrev:
Sån lite bättre gummisnodd fungera hur bra som helst. Jag har testat Jetswim och tyckte att det var värdelöst men är mer än nöjd med min gummisnodd.

Kan ju också tipsa om att installera pumpen under nivån för vattenytan och fixa in automatisk påfyllning. Jag har fixat min med en plastbalja och en flottör som egentligen ska sitta i en toastol...
har du testa svensk tillverkade https://www.pahlen.com/our-products/water-attractions/ funkar riktigt bra tycker jag
 
M maria01 skrev:
har du testa svensk tillverkade [länk] funkar riktigt bra tycker jag
Jag har testat i två olika pooler. Den ena var någon supersnofsig grej med fjärrkontroll och den andra något enklare.
Jag tycker inte att det ger en bra simkänsla, utan känns mer som att "kämpa mot strömmen".

Jag är som sagt väldigt nöjd med gummisnodden, även om det inte heller känns helt 100, men den är mer "vanlig" simning och fungerar även för ryggsim, vilket jag inte upplevde att jetswim alls är bra för.
Gummisnodden gör ju också att man kan växla "fart" och simsätt hur man vill.
 
S sturnus skrev:
So please answer, how many such devices have you met, used, installed? Unless you're repeating what you've heard. Or point me to a link where I can read about your experience in this area.

EDIT
Many times at construction fairs we had model pools with such a device. And not only did it not interfere with neighboring stiands, but also did not interfere with conversations on ours.
#29
 
anders07 anders07 skrev:
Jag har testat i två olika pooler. Den ena var någon supersnofsig grej med fjärrkontroll och den andra något enklare.
Jag tycker inte att det ger en bra simkänsla, utan känns mer som att "kämpa mot strömmen".

Jag är som sagt väldigt nöjd med gummisnodden, även om det inte heller känns helt 100, men den är mer "vanlig" simning och fungerar även för ryggsim, vilket jag inte upplevde att jetswim alls är bra för.
Gummisnodden gör ju också att man kan växla "fart" och simsätt hur man vill.
Ok, det där låter ju verkligen intressant. Ett väldigt konstnadseffektivt alternativ.
 
M maria01 skrev:
här det vanligt med pool på bakgårdarna i städerna bara sol runt 12 och det funkar ju,

vad skulle poolen kosta totalt för dig?
Någonstans mellan 70.000 och 100.000 EUR.

För övrigt hade vi sol idag och jag kunde konstatera att vi redan kl. 14.00 har sol på de 3m som skulle sticka ut över husknuten, vilket känns lovande.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Vill man ha pool så går det... Vår bakgård var ca. 8x15m och och vi klämde in en 3,8x6,2m stor pool...
Det var förvisso västläge, men med uppvärmning spelar det ingen roll var poolen är egentligen...
[bild]
Vi skulle nog hamna på cirka 3x6m, kanske 3x7m. Är ni nöjda med er pool trots att den är relativt liten?
 
G gavro skrev:
Vi skulle nog hamna på cirka 3x6m, kanske 3x7m. Är ni nöjda med er pool trots att den är relativt liten?
Det var vid vårt förra hus, men, ja, den var väldigt välanvänd och fungerade bra.
Ett tips till, se till att ha minst 1,5 meters djup på poolen...
 
G gavro skrev:
Någonstans mellan 70.000 och 100.000 EUR.

För övrigt hade vi sol idag och jag kunde konstatera att vi redan kl. 14.00 har sol på de 3m som skulle sticka ut över husknuten, vilket känns lovande.
https://www.cash-piscines.com

har lite färdiga lösningar närmast er över gränsen
 
  • Gilla
gavro
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Det var vid vårt förra hus, men, ja, den var väldigt välanvänd och fungerade bra.
Ett tips till, se till att ha minst 1,5 meters djup på poolen...
Ok, tack. Tänkte satsa på 1,0m >> 2,0m så att man kan dyka i utan att vara orolig för att slå i.
 
Sidan med startblocken i lokala badhuset är 140 cm djup, så tror inte du behöver mer än så om du inte tänker öva simhopp.
 
  • Gilla
gavro
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.