7 735 läst · 51 svar
8k läst
51 svar
Pool i liten trädgård och ogynnsamt vädersträck
Oavsett om du kan svenska eller låter datorn översätta så borde du läst precis vilka erfarenheter jag har och att de inte rör några billiga kinesprylar.S sturnus skrev:I'm curious about your experience with such devices, I worked in a swimming pool company and we installed many such nozzles. Customers could often get acquainted with the device by visiting previous swimming pool projects and the noise was NEVER the reason for withdrawing from the order. In general, the price was a deterrent because we did not use cheap Asian products.
So please answer, how many such devices have you met, used, installed? Unless you're repeating what you've heard. Or point me to a link where I can read about your experience in this area.Hep skrev:
EDIT
Many times at construction fairs we had model pools with such a device. And not only did it not interfere with neighboring stiands, but also did not interfere with conversations on ours.
Redigerat:
Sån lite bättre gummisnodd fungera hur bra som helst. Jag har testat Jetswim och tyckte att det var värdelöst men är mer än nöjd med min gummisnodd.G gavro skrev:
Kan ju också tipsa om att installera pumpen under nivån för vattenytan och fixa in automatisk påfyllning. Jag har fixat min med en plastbalja och en flottör som egentligen ska sitta i en toastol...
har du testa svensk tillverkade https://www.pahlen.com/our-products/water-attractions/ funkar riktigt bra tycker jaganders07 skrev:Sån lite bättre gummisnodd fungera hur bra som helst. Jag har testat Jetswim och tyckte att det var värdelöst men är mer än nöjd med min gummisnodd.
Kan ju också tipsa om att installera pumpen under nivån för vattenytan och fixa in automatisk påfyllning. Jag har fixat min med en plastbalja och en flottör som egentligen ska sitta i en toastol...
Jag har testat i två olika pooler. Den ena var någon supersnofsig grej med fjärrkontroll och den andra något enklare.M maria01 skrev:
Jag tycker inte att det ger en bra simkänsla, utan känns mer som att "kämpa mot strömmen".
Jag är som sagt väldigt nöjd med gummisnodden, även om det inte heller känns helt 100, men den är mer "vanlig" simning och fungerar även för ryggsim, vilket jag inte upplevde att jetswim alls är bra för.
Gummisnodden gör ju också att man kan växla "fart" och simsätt hur man vill.
#29S sturnus skrev:So please answer, how many such devices have you met, used, installed? Unless you're repeating what you've heard. Or point me to a link where I can read about your experience in this area.
EDIT
Many times at construction fairs we had model pools with such a device. And not only did it not interfere with neighboring stiands, but also did not interfere with conversations on ours.
Ok, det där låter ju verkligen intressant. Ett väldigt konstnadseffektivt alternativ.anders07 skrev:Jag har testat i två olika pooler. Den ena var någon supersnofsig grej med fjärrkontroll och den andra något enklare.
Jag tycker inte att det ger en bra simkänsla, utan känns mer som att "kämpa mot strömmen".
Jag är som sagt väldigt nöjd med gummisnodden, även om det inte heller känns helt 100, men den är mer "vanlig" simning och fungerar även för ryggsim, vilket jag inte upplevde att jetswim alls är bra för.
Gummisnodden gör ju också att man kan växla "fart" och simsätt hur man vill.
Någonstans mellan 70.000 och 100.000 EUR.M maria01 skrev:
För övrigt hade vi sol idag och jag kunde konstatera att vi redan kl. 14.00 har sol på de 3m som skulle sticka ut över husknuten, vilket känns lovande.
Vi skulle nog hamna på cirka 3x6m, kanske 3x7m. Är ni nöjda med er pool trots att den är relativt liten?anders07 skrev: