13 132 läst · 83 svar
13k läst
83 svar
Pokemon Go - spelet som fått mig att gå ut och gå!
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 642 inlägg
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 482 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 482 inlägg
MediaMarkt körde väl precis det igår söndag tror jag...Nerre skrev:Tittar man på Ingress så är det som hänt där att företag har betalat pengar för att få saker i spelet döpta efter deras namn (AXA-sköldar och Lawson power cubes är de jag kommer på, osäker på om det finns fler).
När det gäller PoGo så läste jag att nån elektronikkedja i USA hade lovat att köra "lure" utanför sina butiker varje halvtimme (lure lockar dit pokemons vad jag förstår), så där utnyttjar de i princip spelet för reklam utan att betala för det...
Remi spelade det för flera år sedanNerre skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 515 inlägg
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article23187696.ab
I Florida misstog en husägare två tonåringar för tjuvar och valde att skjuta mot deras bil, rapporterar BBC. trodde pokémonspelare var tjuvar
Har kanske inte så mycket med pokemongo att göra...handlar förhoppningsvis mer om usa.
I Florida misstog en husägare två tonåringar för tjuvar och valde att skjuta mot deras bil, rapporterar BBC. trodde pokémonspelare var tjuvar
Har kanske inte så mycket med pokemongo att göra...handlar förhoppningsvis mer om usa.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Tog en promenad i Folkets Park i Malmö i väntan på att indiskiska maten skulle bli klar (firar som golfproffset Stensson med indiskt) och oj vad många pokemontränare jag såg.
Har äntligen uppnått level 14.
Har äntligen uppnått level 14.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 064 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 064 inlägg
Japp, från IDG:gunric skrev:Det kommersiella finns säkert med i affärsplanen och det finns knappt någon hejd på hur man kan få in "dold" reklam. Säg att en hamburgerkedja betalar för att det ska dyka upp figurer man ska plocka vid deras restauranger vid lunchtid, nöjesfält betalar för att man kan plocka unika objekt på toppen av en attraktion regniga dagar under lågsäsong eller att de finns vid skorna i en sportaffär.
Det är nog större sannolikhet för att grisar kommer utveckla vingar och börja flyga än att de slutar med dom. Jag har träffat många amerikaner som blivit chockerade över att vi inte är beväpnade när vi går in i skogen. Man ska ju tydligen bli uppäten av både vargar och björnar utan minst en pistol.Per Eskilsson skrev:
När jag tog kvällssvängen med hunden igår såg jag en mopedist som verkade köra på fyllan när han zick-zackade över gräsängen. Sen såg jag att han hade mer fokus på mobilen i handen än på körningen, vilket blev rätt uppenbart när han körde rätt in i häck som tydligen inte syntes i spelet ...
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Har för mig att jag läst att det i Florida är förbjudet att spela Pokemon Go samtidigt som man kör bil, cyklar eller åker skateboard. Jag är inte mycket för förbud men det förbudet hade kanske behövts här också? Igår var jag nära av att bli överkörd av en lastbil när jag gick över övergångstället. Jag misstänker att föraren spelade men jag har inga bevis. Själv skulle jag gå ut i Pildammsparken och erövra ett gym.