M
Per Eskilsson skrev:
Har för mig att jag läst att det i Florida är förbjudet att spela Pokemon Go samtidigt som man kör bil, cyklar eller åker skateboard. Jag är inte mycket för förbud men det förbudet hade kanske behövts här också? Igår var jag nära av att bli överkörd av en lastbil när jag gick över övergångstället. Jag misstänker att föraren spelade men jag har inga bevis. Själv skulle jag gå ut i Pildammsparken och erövra ett gym.
Det förbudet finns redan här. Man får inte använda mobiltelefon och framföra ett fordon om det påverkar din körförmåga.
Kan hända att dem ändrade nyligen så man inte får göra det alls, men typ så såg lagen ut för ett år sedan.

Polisen kunde då bara ta dig om du t ex vinglade med bilen.
 
Förstår inte varför de gjort så att man inte kan leta/jaga pokemons osv. När man rör sig fortare än tex. 20 km/h.

Problem solved
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
BirgitS
Det är redan förbjudet eftersom reglerna handlar om all användning av mobiler etc:
Enligt de nya reglerna får förare från den 1 december "vid färd på väg med motordrivet fordon, ägna sig åt aktiviteter såsom användande av mobiltelefon och annan kommunikationsutrustning endast om det inte inverkar menligt på framförandet av fordonet. Den som bryter mot bestämmelserna kan dömas till penningböter".
https://www.transportstyrelsen.se/s...mobilanvandning-och-kommunikationsutrustning/
 
D09
image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



😳😳😳
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Finns också vårdslöshet i trafik.
Om du brister i den omsorg och vaksamhet som behövs för att undvika trafikolycka.
 
Folk tröttnar snabbt på detta spel men tanken med spelet är bra
 
Jag har testat detta nu och jag ser inte tjusningen. Ett: Om man kopplat upp sig innan man sätter sig i bilen kan man jaga pokemons under färden. Två: Sitter man helt still kommer de till dig.

Så varför ska jag röra på mig (mer än vanligt)?
 
13718691_1185534031466911_5384882749181630429_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du vill komma någon stans i spelet så måste du röra på dig . Det bästa är att vara i en stor stad , tyvärr så blir spelet ospelbart om du tex varit i stan och sen åker hem utanför stan .
 
Folk som inte spelar Pokemon Go frågar mig: Hur tjänar de pengar? En fråga som jag inte tidigare haft något riktigt bra svar på men nu vet jag hur.

i helgen var vi i sommarstugan och där fanns det pokemon men inga Pokestops, som man ju behöver för att få fler pokebollar. Så när jag i sommarstugan stötte på en ovanlig pokemon (som jag naturligtvis ville samla på mig) och hade slut på pokebollar så blir jag desperat och gjorde mitt första in-app köp av pokebollar för 50 kr.

Så först gör man spelarna beroende och sedan gör man dem desperata och "tvingar" dem att spela vidare. Vilken bra affärside. Jag är säker på att många tusentals, kanske miljoner?, spelare gjort samma sak som jag.
 
Det är nog fler som uppgraderar sin ryggsäck för att få plats med alla saker man får hela tiden, nu tror jag inte det är så många som köper men det räcker med en väldigt liten procent för det är så stort spel
 
S
Jag bor i en by med 5 pokestops, långt ifrån varandra, jag har köpt bollar för över 400 kronor nu, värt det? Tja, jag rör på mig och har roligt så det tycker jag. Går på bio 2 ggr i månaden ungefär och det kostar betydligt mer per timme :)
 
  • Gilla
mehe
  • Laddar…
Ett tips om ni inte redan visste - pokestopsen nollställs var 5e minut. Så man kan slå sig ner på en parkbänk nära ett stop och snabbt komma upp i pokebollar.

Ännu bättre är om man har några stycken ganska nära varandra så man man åka runt i cirklar och kontinuerligt ta pokestopsen.
 
Redigerat:
Problemet slut-på-pokebollar blir akut först när man inte är i närheten av några pokestops. Så länge man är inne i ett större samhälle brukar detta inte vara ett problem men på vischan kan det vara värre.
 
Det är väldigt konstigt att det finns så många stops inne i stad om dom ville ha mer pengar så borde det vara mycket mindre tillgång på bollar .
Gick med dottern i Stockholm och det var fullt i bagen efter typ 20 min
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.