T
S SvanteC skrev:
Tyckte de verkade lite oklart med vad man fick med...? Och om de bara var tum-mått? Men kanske är bättre?
Ja det är en bra poäng.. som gammal HD-ägare vet jag att det suger att vara i "-träsket...

Läste på sidan:
Material
Glasarmerat nylon
Borrhål i jigg 2 st Ø 9 mm
Avstånd mellan borrhål 22 mm
Tvingkompabilitet Kreg tvingar, med tallriksanhåll
Materialtjocklekar12mm, 16mm, 19mm, 22mm, 25mm, 28mm, 31mm, 35mm, 38mm

Lät lite som mm men jag har ingen aning - du har säkert rätt..

S
T turbo100 skrev:
Ja det är en bra poäng.. som gammal HD-ägare vet jag att det suger att vara i "-träsket...

Läste på sidan:
Material
Glasarmerat nylon
Borrhål i jigg 2 st Ø 9 mm
Avstånd mellan borrhål 22 mm
Tvingkompabilitet Kreg tvingar, med tallriksanhåll
Materialtjocklekar12mm, 16mm, 19mm, 22mm, 25mm, 28mm, 31mm, 35mm, 38mm

Lät lite som mm men jag har ingen aning - du har säkert rätt..
Ja precis, men ser bara tum på bilderna =) får klura lite på detta!

T
S SvanteC skrev:
Ja precis, men ser bara tum på bilderna =) får klura lite på detta!
Har du rätt i - märkte jag inte ens.. jag ska ringa proffsmagasinet och fråga. Är det bara tum är det en deal-break - men någon annan pocketholejiggare här måste väl veta om den kommer med mm-skala??....

T turbo100 skrev:
Jag har sneglat på denna men är lite kluven till vilka skruv som passar, blir mest inomhusbruk för mig men gissar BIltema eller Jem&fix måste ha passande skruvar...
[länk]
har denna och i princip kan du använda lämplig kullrig skruv så länge du hittar en bits av tillräcklig längd . Kregs egna må vara bra men är i princip bara en skärande kullrig skruv för deras speciella bits

T
M myrstack skrev:
har denna och i princip kan du använda lämplig kullrig skruv så länge du hittar en bits av tillräcklig längd . Kregs egna må vara bra men är i princip bara en skärande kullrig skruv för deras speciella bits
Tusen Tack - har massa långa bits från min favvo-butik Lidl :)
Är skalan i millimeter eller tum på din Kreg R3-int?

Cheesen
T turbo100 skrev:
Tror inte Lidl säljer så långa bits.... Mitt Pocket hole bits är runt 5,5 tum långt.

T
Cheesen Cheesen skrev:
Tror inte Lidl säljer så långa bits.... Mitt Pocket hole bits är runt 5,5 tum långt.
Du har nog rätt.. men behövs det verkligen så långa bits som 5.5"? - aldrig skruvat pocket holes så du har säker rätt.. - man får väl köpa förlängare...

Cheesen
T turbo100 skrev:
Du har nog rätt.. men behövs det verkligen så långa bits som 5.5"? - aldrig skruvat pocket holes så du har säker rätt.. - man får väl köpa förlängare...
Jag klarar mig med 100 mm bits om jag använde min minsta skruvdragare. Skulle inte funka med 18V:aren.
Vinkeln är inte så stor. Att ha en lång förlängare går bara med långa bits då hålet blir rätt djupt. Har då inte hittat nån bitshållare/förlängare som går in i hålet.

• Gilla
turbo100
  • Laddar…
T turbo100 skrev:
Min är i tum då jag köpte den från någon av britterna. Skalan använder jag i princip aldrig dock utan jag brukar köra lite mer på känsla. Kregs system bygger iofs på att använda skalan i kombination med rätt skruvlängd men jag finlirar sällan.

den bits som följer med är nog upp mot 150-180 lång vilket behövs om man som jag kör en 18v primärt till borrning. Kör man med någon borrmaskin med mindre huvud går kanske kortare bits men ner mot 100mm tror jag oavsett blir svårt då det är rätt flack vinkel på hålet man borrar med jiggen. Hittar du dessutom någon skruv med skalle känslig för vinkel så ska du absolut gå på väldigt långa bits. Kregs fyrkantiga fäste är acceptabelt tolerant men inte i klass med torx enligt mig

• Gilla
turbo100
  • Laddar…
Jag köpte som bekant en Wolfcraft-jig.
Sen första hålet får jag det här skitresultatet:

Träplanka med ojämna och bitvis utfrästa hål samt träspån efter användning av en Wolfcraft-jig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det utrustningen, ämnet eller skit bakom spakarna som är orsaken?

Renskär man hålet ser det ok ut, men det ska väl inte behövas?

Ojämnt borrat hål i träplank med flisiga kanter som resultat av ett första försök med en Wolfcraft-jig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K
Följer det med någon borr? Kanske är kass kvalité och inte vass… Den jag köpt från Amazon funkar behjälpligt och lämnar inte fras som måste renskäras. Har dock bara kört i mjukt trä som gran och furu.

T turbo100 skrev:
Det ska vara millimeter skala på alla kregs produkter som säljes i EU. Vad jag har läst mig till, ska klicka hem en 520pro när proffsmagasinet har nån bra drive på den nästa gång (brukar vara ner sänkta med jämna mellan rum).

• Gilla
CarlC89
  • Laddar…
C Chentin skrev:

[bild]

[bild]
Hålet med Kregs standardborr blir ungefär som din efterbild utan någon annat moment än att blåsa bort spånet så något är galet med din jigg/borr.

Hur ser borret ut? Inte så jiggen vobblat runt?

T
Poppe1992 Poppe1992 skrev:
Det ska vara millimeter skala på alla kregs produkter som säljes i EU. Vad jag har läst mig till, ska klicka hem en 520pro när proffsmagasinet har nån bra drive på den nästa gång (brukar vara ner sänkta med jämna mellan rum).
Den ser bra ut - har du någon aning var dom hamnar på vid bra pris?
Är deras 1/2" motsvarande 12 eller 13mm eller funkar det med båda?
Tror jag avvaktar 520pro oxå om den inte springer iväg... Pinga tråden om du ser nåt bra erbjudande!
Jag och (hoppas) alla andra gör samma :)

C Chentin skrev:

[bild]

[bild]
Blev likadant för mig med min wolfcraft. Men blir rent och fint när man skurit

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.