Utebelysning - tänd till det ljusnar.J Juffo skrev:
Fönsterlampor - släcks 23.
Poolbelysning - släcks 01.
Sovrumslampor barn släcks 21 och tänds 06.
Osv.
Har svårt att tro att elektroniken som sitter i puckarna hindrar utvecklingen. De saker jag önskar handlar till 100% bara om utveckling av appen. Har man en gateway så ska alla de sakerna gå att implementera.Nyfniken skrev:
Dessutom har de stått och basunerat ut i sina montrar på diverse mässor hur grym den nya uppdateringen kommer bli där många av sakerna jag önskar skulle ingå. Bland annat skulle Google Home komma.
Efter det köpte jag på mig närmare 30 puckar av de olika slag och hade hit en elektriker och nu 10 månader senare har det fortfarande inte hänt ett dugg.
Så nej, jag nöjer mig inte med en dålig app med mediokra funktioner. Jag vill ha det de står och lovar på mässorna!
För att göra fler avancerade lösningar krävs sannolikt lite mer minne/cpu kraft än vad som finns i puckar normalt. Nu har jag bara läst inte använt men vad jag kan läsa mig till så saknar deras GWY-01 möjlighet till att styra nätverket utan används endast till att kommunicera ut på internet för fjärrstyrning, dvs det är en liten VPN gateway (som man inte har någon kontroll på faktiskt lite av en säkerhets svaghet möjligen, man vet helt enkelt inte). Man kan ju tänka sig att de kommer att tillåta ex rest anrop till just gatewayen från andra system antar att det är något åt det hållet en integration med Google skulle vara då kan nog styrningsmöjligheterna utökas.
Detta är bara vad jag uppfattat av att läsa så andra kan säkert produkten bättre.
Någon som vet hur stort minne puckarna har?
EDIT: några färre felstavningar
Detta är bara vad jag uppfattat av att läsa så andra kan säkert produkten bättre.
Någon som vet hur stort minne puckarna har?
EDIT: några färre felstavningar
Shelly har nog 10ggr så mycket fler inställningar än Plejd och till en femtedel av priset. Så nog går det att trycka in all den där funktionaliteten i en liten puck.
Men att bara mata ut nya funktioner innebär inte bara fördelar. Så ibland kan det vara bra att tillverkarna tar det lite lugnt och istället säkerhetsställer driftsäkerheten.
Men visst kan jag hålla med om att vissa funktioner ni saknar borde vara med i grundutförandet. Att ha två separata enheter med samma tänd/släcktid borde rimligtvis inte vara några problem och jag undrar faktiskt om det är produkten eller ni som användare som är problemet? Själv har jag ingen kunskap om det, så jag vet faktiskt inte. Men låter otroligt att det skulle vara produkten?
Men att bara mata ut nya funktioner innebär inte bara fördelar. Så ibland kan det vara bra att tillverkarna tar det lite lugnt och istället säkerhetsställer driftsäkerheten.
Men visst kan jag hålla med om att vissa funktioner ni saknar borde vara med i grundutförandet. Att ha två separata enheter med samma tänd/släcktid borde rimligtvis inte vara några problem och jag undrar faktiskt om det är produkten eller ni som användare som är problemet? Själv har jag ingen kunskap om det, så jag vet faktiskt inte. Men låter otroligt att det skulle vara produkten?
Det blir lite av en balansgång skulle jag säg, hur mycket funktioner som pressas in i Plejd-grejorna. De ska kunna säljas utan alltför mycket support och utbildning och sedan snabbt installeras av personer som inte grottar ner sig i hemautomationsprylar hela dagen, då får man göra en avvägning mellan enkelhet och funktioner.
Håller med er som är lite negativa, hypen var total och varenda elektriker jag träffade på var lyriska över systemet. Har 10-15 enheter där hemma nu och de funkar väl, men lite fler funktioner eller utveckling överlag är önskvärt.
Det gör sitt jobb med astrour och jag kommer inte byta, men känner mig lite lurad på konfekten med tanke på vad som utlovades.
Det gör sitt jobb med astrour och jag kommer inte byta, men känner mig lite lurad på konfekten med tanke på vad som utlovades.
Ingen Plejdare, mer intresserad av hemautomation i allmänhet, känns som diskussionen börjar i fel ände. Man kanske skulle börja med vad man vill uppnå och sen välja lösning efter det. Att få Plejdpuckar installerade av en ivrig elektriker och sen försöka göra om de till ngt annat skappar såklart besvikelser.Andreas La Motte skrev:
Är det nåton som pratat med supporten om det med astroursfunktion och flera grupper, det känns ju inte som om det borde vara så svårt att få till. Tror i så fall det kommer dröja eller om det ens någonsin kommer komma så att de går att integrera med larm så att det tänds när man kommer hem.
För övrigt kan jag hålla med om att de gärna pratar om hur mycket som skall komma men sen är det bara tyst. Jag är glad att den trådlösa tryckknappen kom tillslut men vad hände med samarbetet med sonos exempelvis?
För övrigt är jag ganska nöjd med sonos, de ligger bra i pris och gör sitt jobb. Dvs tänder släcker och dimmar med 2 kanaler.
För övrigt kan jag hålla med om att de gärna pratar om hur mycket som skall komma men sen är det bara tyst. Jag är glad att den trådlösa tryckknappen kom tillslut men vad hände med samarbetet med sonos exempelvis?
För övrigt är jag ganska nöjd med sonos, de ligger bra i pris och gör sitt jobb. Dvs tänder släcker och dimmar med 2 kanaler.