Mikael_L
F fsn skrev:
En så enkel sak som att men skulle kunna ställa in att det alltid skall tända upp med en fördefinierad ljusnivå tycker jag är basic och självklart och att man I nästa steg kan ange startnivå vid olika klockslag är en delighter men även det rätt basic. Jag förstår att man vill hålla appen ren och enkel men man skulle kunna lösa det med ett advanced läge för de som faktiskt vill.
Borde sånt inte gå att ordna med mjukvaruuppdateringar av appen, puckar och ev molnet?
Det är läge att plejd får reda på vad mer vi önskar, helt enkelt ...?

• Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
F
Mikael_L Mikael_L skrev:
Borde sånt inte gå att ordna med mjukvaruuppdateringar av appen, puckar och ev molnet?
Det kan bara vara en funktion som skall in i appen.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Det är nog inga problem att lösa om dom väl lägger tid på det, skulle jag gissa. Problemet är väl att Plejds utvecklingsavdelning endast har 24 tim på dygnet och under den tiden ska både nya produkter tas fram (t.ex. jalusiaktor och golvvärmetermostat som är helt nya produktkategorier för Plejd där hjulet behöver uppfinnas), mjukvarufunktioner förbättras och utvecklas och buggfixar lösas.
Sett hittills så brukar man få räkna med något/några år för varje funktion/produkt.

//Patrik

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
F
Patrik_Hed Patrik_Hed skrev:
Det är nog inga problem att lösa om dom väl lägger tid på det, skulle jag gissa. Problemet är väl att Plejds utvecklingsavdelning endast har 24 tim på dygnet och under den tiden ska både nya produkter tas fram, mjukvarufunktioner förbättras och utvecklas och buggfixar lösas.
Sett hittills så brukar man få räkna med något/några år för varje funktion/produkt.

//Patrik
Ja, precis. Det finns säkert en prioriteringslista. Sen kan man ju tycka att med releasen av dessa nya spottar så är det lite av en marknadsmiss att samtidigt inte synka releasen med en uppdatering av appen för att verkligen få ut det mesta ur produkten. Men det är komplicerat att få till ett riktigt enkelt HMI samtidigt som man skyfflar in en massa inställningar och det kan mycket bäl vara så att deras strategi är att man skall använda normalläget. Får lirka lite i det.

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det är i princip ingen LED som når fram. Men Plejd-spottarna är bra. Jag har provat dom parallellt med befintliga halogen direktverkade element och jag skulle tro att det är få på marknaden som gör det bättre för samma pengar.
Nej så är det och därför jag kör mest halogen. Men det syns ju på förbrukningen :D

En mobilskärmdump av en smart enhetshanteringsapp som visar kontroller för projektorduk och en taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Undrar hur många gånger en projektorduk måste "motioneras" för att göra av med 2,7 kWh? 🤔😂

• Haha
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Ja, precis. Det finns säkert en prioriteringslista. Sen kan man ju tycka att med releasen av dessa nya spottar så är det lite av en marknadsmiss att samtidigt inte synka releasen med en uppdatering av appen för att verkligen få ut det mesta ur produkten. Men det är komplicerat att få till ett riktigt enkelt HMI samtidigt som man skyfflar in en massa inställningar och det kan mycket bäl vara så att deras strategi är att man skall använda normalläget. Får lirka lite i det.
Precis! Det kommer säkerligen en uppdatering med tiden på det problemet.
Men sen kan det ju vara som du säger att det är svårt att kombinera enkelhet och många/"avancerade" inställningar.
Men sen är ju egentligen Plejds målgrupp dom som inte har så många specifika krav utan mer är nöjd med det som erbjuds.

//Patrik

Redigerat:
Alfredo Alfredo skrev:
Undrar hur många gånger en projektorduk måste "motioneras" för att göra av med 2,7 kWh? 🤔😂
Det är några gånger :D den drar ca 136 watt. Så har gått ca 20 timmar 🤣

Smart hem-app med enheter, batteristatus, projektorduk- och taklampskontroller och energiförbrukningsdata.
Skapa konto

• Wow
Alfredo
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
RA95 är minimum om man öht vill komma i närheten av ljusbilden från halogen
Värdena på downlight belysningen i huset. Så går om man vill.

• En hand håller en SEKONIC C-800 spectrometer som visar färgspektrum och ljusvärden på skärmen.
    Skapa konto
  • Hand håller en spektrometer som visar ljusets färgtemperatur och spektral distribution.
    Skapa konto
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Värdena på downlight belysningen i huset. Så går om man vill.
Fortfarande 2 enheter från halogen :D drygt

edit: men det där är bra för LED vad är det för några?

Det är nog inga problem att lösa om dom väl lägger tid på det, skulle jag gissa. Problemet är väl att Plejds utvecklingsavdelning endast har 24 tim på dygnet och under den tiden ska både nya produkter tas fram (t.ex. jalusiaktor och golvvärmetermostat som är helt nya produktkategorier för Plejd där hjulet behöver uppfinnas), mjukvarufunktioner förbättras och utvecklas och buggfixar lösas.

//Patrik
Ja tänk så mkt man tar på sig genom att köra sitt eget race hela vägen!

• Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Precis! Det kommer säkerligen en uppdatering med tiden, men det kan vara som du säger att det är svårt att kombinera enkelhet och många/"avancerade" inställningar.
Men sen är ju egentligen Plejds målgrupp dom som inte har så många specifika krav utan mer är nöjd med det som erbjuds.

//Patrik
Ja, dumt att kasta pärlor efter svin.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fortfarande 2 enheter från halogen :D drygt

edit: men det där är bra för LED vad är det för några?
Är nordlux ombyggda med specialchip. Det är ju det som är bissart att för att ens komma nära halogen så måste man bygga eget till en kostnad som är astronom mot kostnad för en halogen. Finns inte armaturer direkt från fabrik med likande värden. Armaturerna på skenorna är Erco och inte ens dom är nära utan hamnar runt 94ra och då är det beslysning som belyser världens mest åtråvärda konstverk. LED ligger ju så långt ifrån gamla tekniken att det är nästan pinsamt.

• Gilla
  • Wow
Patrik_Hed och 2 till
  • Laddar…
hmm frågan var väl om olika ljus styrkor vid olika tider på dygnet och den kommer jag inte ens bry mig om att testa däremot har jag i en korridor med spottar satt upp att enkelklick så lyser spottarna svagt default och sen vid dubbelklick så lyser dom fullt. Det kanske kan funka som en enkel lösning?

J
useless useless skrev:
Ska jag tolka det som att det inte går eller att du inte vet?
Det skulle ju rent tekniskt kunna lösas även via Plejd, på riktigt Plejdvis , via en timer. Timern/relät kan läggas på tändtråden, parallellt över en last som drar lika effekt som lampan, i serie med denna. När timern sluter så lyser det starkt, på dagen och när den bryter så lyser det svagt. Plejd är kanon!

• Haha
  • Älska
David Wallin och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.