Där kom ordet 'plejdhatare' igen. Hur var det @Nissens hade du hittat nån som skrivit att de hatar Plejd?

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Diskussionen kom upp eftersom några Plejdhatare här är rörande oroliga för att företaget Plejd skall försvinna. I min värld är det en utopi inom överskådlig tid, men skulle det ändå hända så är det ingen jättestor grej för många.
@jbr , det känns som att vi har en Freudian slip här...
https://svenska.se/tre/?sok=Utopi&pz=1

• Haha
BSOD och 2 till
  • Laddar…
G
Har några olika plejd och är nöjd med dem, kör vissa på astrour utan problem och ingen extra kostnad.
Har även några shelly men där kostar det med astrour eller hur gör man?

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
G OMathson skrev:
Har några olika plejd och är nöjd med dem, kör vissa på astrour utan problem och ingen extra kostnad.
Har även några shelly men där kostar det med astrour eller hur gör man?
Nej, det kostar inget extra med Shelly heller, var har du fått det ifrån?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
G
snaggletooth snaggletooth skrev:
Nej, det kostar inget extra med Shelly heller, var har du fått det ifrån?
Ifrån shelly appen, har "basic" och behöver väl betala för Premium för tex astrour.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
G OMathson skrev:
Ifrån shelly appen, har "basic" och behöver väl betala för Premium för tex astrour.
Man behöver inte använda molnet, man kan ändra direkt i enheten via webb-gränssnittet.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Nissens
David Wallin David Wallin skrev:
@jbr , det känns som att vi har en Freudian slip här...
[länk]
Trist att du känner så. Du får ta av skygglapparna. 😂

• Haha
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Där kom ordet 'plejdhatare' igen. Hur var det @Nissens hade du hittat nån som skrivit att de hatar Plejd?
Det är en slutsats som är lätt att dra efter alla medvetna missförstånd alternativt oförmågor hos en del deltagare här.

Det är stor skillnad på Plejdtrådarna här och i forum där det finns ett genuint intresse för Plejd.

Nissens
pdov pdov skrev:
Mitt ”astrour” i form av Plejd-puckar och schemaläggning är inställt på tända innan solen går ner och släckas efter solen gått upp. Det är satt utifrån adressen som installationen är gjord på.

[bild]

Det justeras automatiskt under året och även vid skifte till och från sommartid. Jag har inte behövt ställa om just det någon gång.
Jo, jag vet hur det fungerar. Det är ändå ett faktum att ljuset är olika över året i förhållande till solens upp/nedgång. Men det är ju bra att du är nöjd!

Man märker det tydligast om man styr belysning inomhus efter astrouret. Men det gäller alltså alla astrour, det är inte knutet till Plejd.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det är en slutsats som är lätt att dra efter alla medvetna missförstånd alternativt oförmågor hos en del deltagare här.
Att vi sen konstant, på förekommen anledning, påpekar att vi inte hatar Plejd, det påverkar inte uppfattningen?

• Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det är stor skillnad på Plejdtrådarna här och i forum där det finns ett genuint intresse för Plejd.
Personligen har jag ett genuint intresse av alla smartahem-system, inklusive Plejd. Men att man är intresserad betyder inte automatiskt att man tycker att något är fantastiskt och ofelbart.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja visst är det skönt med saklig objektivet och att slippa den enögdhet som lätt råder på smala specialforum?

• Gilla
  • Älska
jbr och 7 till
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Genuint intresse == vi som okritiskt älskar plejd?

Jag har ett genuint intresse för plejd och det har lett mig till att ha en hel del kritik mot deras produkter. Det genuina intresset har faktiskt du bidragit till :)

Varför är du så oförmögen att bemöta kritik att du måste be folk att byta forum?

• Gilla
MultiMan och 8 till
  • Laddar…
G
snaggletooth snaggletooth skrev:
Man behöver inte använda molnet, man kan ändra direkt i enheten via webb-gränssnittet.
Tack, fixat nu och får se hur det funkar i morgon.
Lustigt att man kan lägga till sunrice/sundown via webb, sen dyker det upp och går att justera i appen men inte lägga till nya.

Nissens
R RoAd skrev:
Genuint intresse == vi som okritiskt älskar plejd?

Jag har ett genuint intresse för plejd och det har lett mig till att ha en hel del kritik mot deras produkter. Det genuina intresset har faktiskt du bidragit till :)

Varför är du så oförmögen att bemöta kritik att du måste be folk att byta forum?
Saklig konstruktiv kritik är alltid välkommen. Men när vissa har behov av att såga alla som använder Plejd till andra saker än rena belysningslösningar så blir det bara fånigt.

I ”seriösa” Plejdforum är det helt andra diskussioner som uppmuntrar och stöder diverse kreativa lösningar som allt ifrån bevattningssystem till styrning av pool och värmesystem m.m.

Detta är det enda Plejdforum jag sett där många (inte alla) samlas enbart för att såga Plejd. Rätt märkligt faktiskt.

När man sett skillnaden är det klart att man rekommenderar att hitta andra forum där man kan få inspiration istället för trakasserier. ☺️

• Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.