Kan du inte någon gång se något positivt med plejd?R RoAd skrev:Detta tillförde inte mycket nytta för deras kunder. Styra spotlights har man ju kunnat sedan länge med deras vanliga dimmer, och det finns redan dim2warm i den kategorin (jag har själv ett sådant system från Hidealite).
En spagettilampa för fasaden. En rätt ful sådan dessutom (även om jag inser att smak är subjektiv). En sådan med valfritt utseende har också kunnat styras med en vanlig puck sedan länge.
Och så slutligen en "dum" LED-strip. Som om det inte fanns tillräckligt många sådana redan.
Första kommentaren i den länkade sidan är inte heller imponerad: "Snabba pengar (på lata installatörer) istället för att utveckla den egna produkten. Den fega och lätta vägen. Sannolikt kinesisk ODM med höga marginaler."
Något måste det ju finnas eftersom många både köper och är nöjda med grejorna?
Jag kommenterade utifrån att Plejd annonserat "ny produktkategori". Jag hade hoppats att det skulle ge Plejds kunder nya funktioner. Detta är saker som redan går att göra med befintliga Plejd-produkter + andra tillverkares armaturer, så Plejds kunder har i stort sett inte fått något nytt alls.Nissens skrev:
Den har det du kallar "linjär ljussensor", och den går att köpa i byggvaruhus. Du har fel.Nissens skrev:
Vad är oklart? Måste man ta bort rörelsesensorn för att den ska duga? Du har fel. Det är väl inte så svårt att erkänna?Nissens skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och för att återgå till ämnet så var det lite antiklimax måste jag säga. Downligts/armatur som inte tillförde speciellt mycket.
Vad tycker ni entusiaster då? Någon kommentar är väl på sin plats? Är det denna nya produktgrupp som ska ta Plejd in i framtiden? För min del så ser jag det mer som ett komplement, men lösningen fanns ju tidigare, t.o.m inom Plejd. Smarta ljuskällor är ju mest dyrt. Ersätta sina befintliga spottar tror jag ingen har råd med.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Det känns som ytterligare en bekräftelse på att det är elektrikerna som är plejds verkliga kunder. Det här är produkter för nyinstallation, inget som är framtaget för att skapa mervärde för befintliga slutkunder. Det är "många installationer" som är målet.J Jocke Best skrev:Vad tycker ni entusiaster då? Någon kommentar är väl på sin plats? Är det denna nya produktgrupp som ska ta Plejd in i framtiden? För min del så ser jag det mer som ett komplement, men lösningen fanns ju tidigare, t.o.m inom Plejd. Smarta ljuskällor är ju mest dyrt. Ersätta sina befintliga spottar tror jag ingen har råd med.
Ytterligare bekräftelse…David Wallin skrev:
Det är många användare som är väldigt nöjda med Plejd, att det skall vara så svårt att förstå det. Det som skrivs i denna tråden om Plejd speglar inte direkt hur det set ut ute i den riktiga verkligheten…
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Hur svårt ska det vara att förstå att vi förstår det? Du citerar mitt inlägg och drar en slutsats som inte har något alls med inlägget att göra. En slutsats som jag dessutom ett antal gånger påpekat att det inte är min åsikt.Nissens skrev:
Ja, eftersom det endast är dina ord. Som väger lika mycket som alla andras ord….Nissens skrev:
Plejd lever på att elektrikerna köper och montera deras grejer. Slut kunden blir ”tvingad” att få deras grejer eftersom elektrikerna inte vill/kan/får bra rabatt/undviker andra fabrikat.
Hur många av de nöjda kunderna har fått infon om vilka alternativ som finns om man anlitar rätt elektriker?Nissens skrev: