Skulle jag sätta på en kaffebryggare skulle det definitivt vara via Plejd för då slipper man en massa väntande på en startade app etc.
Har för skojjskull gjort lite test. Ca 3-5 sekunder tar det för appen att starta ansluta och ändra scenario.
99.9% av övriga system står och tuggar BETYDLIGT längre än så. Ikea vet jag tuggar längre för det har jag. Smartlife och nedis också.
Vill man lösa en enkel uppgift på ett sjukt smidigt sätt föreslår jag Plejd smart plugg. Den är dyrare men också mycket bättre än konkurrenterna om man nu kan kalla dom konkurrenter.
Tillägg!! Bonus !
IKEAs app startar fort men tro inte att du kan göra några inställningar för det ! Appen lurar dig. Ändrar du något hoppar reglaget glatt tillbaka ett par ggr
Har för skojjskull gjort lite test. Ca 3-5 sekunder tar det för appen att starta ansluta och ändra scenario.
99.9% av övriga system står och tuggar BETYDLIGT längre än så. Ikea vet jag tuggar längre för det har jag. Smartlife och nedis också.
Vill man lösa en enkel uppgift på ett sjukt smidigt sätt föreslår jag Plejd smart plugg. Den är dyrare men också mycket bättre än konkurrenterna om man nu kan kalla dom konkurrenter.
Tillägg!! Bonus !
IKEAs app startar fort men tro inte att du kan göra några inställningar för det ! Appen lurar dig. Ändrar du något hoppar reglaget glatt tillbaka ett par ggr
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 423 inlägg
Fan vad långsamt, mitt HA hinner ladda på sekunden.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 423 inlägg
Den nya ägaren får då göra som den vill, de kan installera pucktillverkarens app och styra med den, eller konfa varje puck för sig.Nissens skrev:
Bryr de sig inte alls så sitter knapparna på väggarna och funkar precis som en klassisk installation.
Nej, jag kan intyga att HA-appen startar på ca 1 sekund (på en någorlunda modern telefon förstås). Och tiden från att man trycker på en knapp i appen till att en plug via zigbee har slagit till eller från är några tiotal millisekunder. Det upplevs i stort sett som ögonblickligt.Forlowt skrev:
3-5 sekunder för Plejd var faktiskt inte imponerande efter att det tjatas så mycket om hur snabbt det går.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 423 inlägg
R RoAd skrev:Nej, jag kan intyga att HA-appen startar på ca 1 sekund. Och tiden från att man trycker på en knapp i appen till att en plug via zigbee har slagit till eller från är några tiotal millisekunder. Det upplevs som i stort sätt ögonblickligt.
3-5 sekunder för Plejd var faktiskt inte imponerande efter att det tjatas så mycket om hur snabbt det går.
Med tanke på att det är lokal kall bluetooth anslutning utan någon app igång i bakgrunden som snor massa batteritid etc.
Enkelt simpelt och kvickt utan massa enheter och konfiguration... Ingen gateway sladdar och nätverk..
Förlåt, vad pratar du om? Slänger du bara ur dig saker på måfå?Forlowt skrev:
Jag är inte ens i närheten av att förstå vilken poäng du försöker göra eller ens vad du försöker svara på.
Bättre kan du.
"lokal kall bluetooth", haha
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag släckte nyss tre lampor helt utan app genom att starta ett avsnitt av "2 Broke Girls" på min TV. Så jag gissar att jag var snabbast? För övrigt tändes de igen när jag stängde av...
Trots din tekniska kunskap förstår du inte vad en kall anslutning är ?R RoAd skrev:
Det är lokalt, direkt från min telefon.
Kall, dvs inget startat i bakgrunden som drar massa ström.
Bluetooth - behöver jag ens ?
Den ligger inte igång i bakgrunden och snor massa ström vilket allt annat skit gör .. t.ex tuya appar...
Kan vara gratuleraDavid Wallin skrev:
Konstigt, jag har själv tre lampor som tänds när TVn tänds och släcks (med en fördröjning) när TVn släcks. Kan det bero på att jag tittar på ett annat program?David Wallin skrev:
Haha, nej. Jag jobbar med sånt här och har aldrig hört någon prata om "lokal kall bluetooth"Forlowt skrev:
Men ok, du tycker alltså det är bra för förutsättningarna. Jag tycker 3-5 sekunder låter som lång tid. Speciellt när jag hört just snabbheten som argument mot andra system så många gånger så trodde jag att det var betydligt snabbare. < 1 sekund har jag nog förutsatt.
Ja Tuya har säkert en skitapp. Jag skulle aldrig köpa ett system från dem.Forlowt skrev:
Men vad har det med mitt och 13th marines HA-system att göra?
Jag har ju skrivit det flera ggr så konstigt att ni nu säger annat. Helt klart är det bra!R RoAd skrev:Haha, nej. Jag jobbar med sånt här och har aldrig hört någon prata om "lokal kall bluetooth"
Men ok, du tycker alltså det är bra för förutsättningarna. Jag tycker 3-5 sekunder låter som lång tid. Speciellt när jag hört just snabbheten som argument mot andra system så många gånger så trodde jag att det var betydligt snabbare. < 1 sekund har jag nog förutsatt.
Ja Tuya har säkert en skitapp. Jag skulle aldrig köpa ett system från dem.
Men vad har det med mitt och 13th marines HA-system att göra?
All tid ni lagt ner på att konfa och alla bakgrundsdata för att tjäna en lögnaktig sekund. Nej nej, bakgrundsdata har vi nog med redan. Slår vi ut tiden man behöver konfigurera ett sådant system är det 2 dygn vänte tid skulle 99.9 hålla med om
Jag hade inte hört någon tid innan, bara att plejds app är så snabb jämfört med andra system. Så jag är förvånad.Forlowt skrev:
Nej, helt klart är det 3-5 gånger sämre än HAs app.Forlowt skrev:
Jag har inte optimerat någonting för att uppnå denna tiden. Gissar att vi kan tacka de som utvecklat den.Forlowt skrev:
Och sluta påstå att vi ljuger. Det är rätt rutten debattstil.