Sittställning
13th Marine 13th Marine skrev:
[bild]
[bild]
Köper inte din poäng för den innebär att man på något sätt blir klar med köp, teknik överlag är färskvara speciellt om man vill ha det senaste. Tror du att dina prylar kommer ständigt få nya funktioner eller tror du inte tillverkare vill sälja nya enheter ?

Dom håller tillbaka för att kunna sälja till oss igen, oroa dig inte dom kommer sälja till dig igen ;)

Fyfan vilken orbajseri och massa ointressant skit.
Jag är intresserad av att kunna styra lite belysning samt få kaffekokaren påslagen genom app typ.

allt annat hokus pokus är inte öht av intresse. Är Plejd då grejen för mig?

• Gilla
  • Haha
Nissens och 2 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Jag är intresserad av att kunna styra lite belysning samt få kaffekokaren påslagen genom app typ.

Ja !!!

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
Köper inte din poäng för den innebär att man på något sätt blir klar med köp, teknik överlag är färskvara speciellt om man vill ha det senaste. Tror du att dina prylar kommer ständigt få nya funktioner eller tror du inte tillverkare vill sälja nya enheter ?

Dom håller tillbaka för att kunna sälja till oss igen, oroa dig inte dom kommer sälja till dig igen ;)
Allt är relativt, men det är sällan jag uppgraderar bara för att, utan jag köper nytt när saker går sönder eller när det kommer funktioner som jag anser att det är värt att uppgradera för. Jag lägger hellre pengarna på teknik jag inte redan har.

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Sittställning
P Peter Petterson skrev:

Yes! Exakt detta ! Appen startar sjukt fort så inget väntande på mass anslutning etc.

• Gilla
foppa och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
Allt är relativt, men det är sällan jag uppgraderar bara för att, utan jag köper nytt när saker går sönder eller när det kommer funktioner som jag anser att det är värt att uppgradera för. Jag lägger hellre pengarna på teknik jag inte redan har.
Håller faktiskt med dig här men jag är tvungen också att opponera mig lite först ;)

P Peter Petterson skrev:
Är Plejd då grejen för mig?
Kanske, eller Shelly till halva priset eller någon annan appstyrd "puck" som troligtvis också är billigare. Skulle säga att det beror på hur mycket du vill betala.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Nissens
P Peter Petterson skrev:

Absolut, till 100%

Nissens
Tryck på strömbrytaren fem gånger snabbt för att nolla den, nu är den fri att para om på nytt.
Alternativt är jag så vänlig och fabriksåterställer dem innan jag flyttar.
Då försvinner ju all konfigurering o timingfunktioner. Låter opraktiskt för den som tar över systemet… minst sagt. Särskilt om nya ägaren är oteknisk…

P Peter Petterson skrev:

Vad menar du med ”få kaffekokaren påslagen genom app”?

Ska du trycka på en knapp i appen istället för att trycka på knappen på kaffemaskinen?

Ska kaffet slås på baserat på att något annat händer, kanske att väckarklockan ringer, larmet slås av, ljuset tänds, solen går upp, klockan är 9, det regnar, …

Språkpolisen i mig reagerar på ”få påslagen” vilket jag tolkar som något som sker utan att du själv agerar, dvs någon form av automation. Eller så övertolkar jag och du vill helt enkelt bara sätta på kaffet utan att resa dig upp och trycka på bryggaren.

Nissens
D djac skrev:
Samma som med allt annat uppkopplat, du får koppla de mot något nytt för att styra igen, beroende på egenskaper kan de ju tex funka som en Plejd, eller bara reagera på styrning från kontroller.
Nja, Plejd går inte på något trådlöst om man inte använder appen, det fungerar ändå.

• Gilla
Sittställning
  • Laddar…
P Pin skrev:
Vad menar du med ”få kaffekokaren påslagen genom app”?

Ska du trycka på en knapp i appen istället för att trycka på knappen på kaffemaskinen?

Ska kaffet slås på baserat på att något annat händer, kanske att väckarklockan ringer, larmet slås av, ljuset tänds, solen går upp, klockan är 9, det regnar, …

Språkpolisen i mig reagerar på ”få påslagen” vilket jag tolkar som något som sker utan att du själv agerar, dvs någon form av automation. Eller så övertolkar jag och du vill helt enkelt bara sätta på kaffet utan att resa dig upp och trycka på bryggaren.

Du övertolkar, istället för att behöva resa mig ur sängen slå på den förbannade mocka mastern o vänta 5-10 min på mitt kaffe vill jag kunna ladda den på kvällen med vatten o bönor, sedan när jag vaknar skicka en signal till den från min tråkiga IPhone att slå på dig.

då kan jag snooza 10 min till o komma upp till nybryggt kaffe ‍

• Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Du övertolkar, istället för att behöva resa mig ur sängen slå på den förbannade mocka mastern o vänta 5-10 min på mitt kaffe vill jag kunna ladda den på kvällen med vatten o bönor, sedan när jag vaknar skicka en signal till den från min tråkiga IPhone att slå på dig.

då kan jag snooza 10 min till o komma upp till nybryggt kaffe ‍
Men ännu bättre om den startar direkt när du trycker på snooze alternativt när iPhonen väcker dig (om det är den du använder som väckarklocka).

Annars är det ju en sådan här fast för kaffe du behöver :rofl:. De väsnas så man vaknar innan de ringer när drycken är klar.
Vintage kaffebryggare med inbyggd klocka, upplyst, retro köksapparat, vit och silver, sladd, tidmarkör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
D
Nissens Nissens skrev:
Nja, Plejd går inte på något trådlöst om man inte använder appen, det fungerar ändå.
Japp, precis som många andra, det var det jag syftade på.

• Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Nissens
D djac skrev:
Japp, precis som många andra, det var det jag syftade på.
Så många andra har meshnätverk?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.