13th Marine skrev:
Köper inte din poäng för den innebär att man på något sätt blir klar med köp, teknik överlag är färskvara speciellt om man vill ha det senaste. Tror du att dina prylar kommer ständigt få nya funktioner eller tror du inte tillverkare vill sälja nya enheter ?13th Marine skrev:
Dom håller tillbaka för att kunna sälja till oss igen, oroa dig inte dom kommer sälja till dig igen
Fyfan vilken orbajseri och massa ointressant skit.
Jag är intresserad av att kunna styra lite belysning samt få kaffekokaren påslagen genom app typ.
allt annat hokus pokus är inte öht av intresse. Är Plejd då grejen för mig?
Jag är intresserad av att kunna styra lite belysning samt få kaffekokaren påslagen genom app typ.
allt annat hokus pokus är inte öht av intresse. Är Plejd då grejen för mig?
Husägare
· Skåne
· 5 005 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 607 inlägg
Allt är relativt, men det är sällan jag uppgraderar bara för att, utan jag köper nytt när saker går sönder eller när det kommer funktioner som jag anser att det är värt att uppgradera för. Jag lägger hellre pengarna på teknik jag inte redan har.Forlowt skrev:Köper inte din poäng för den innebär att man på något sätt blir klar med köp, teknik överlag är färskvara speciellt om man vill ha det senaste. Tror du att dina prylar kommer ständigt få nya funktioner eller tror du inte tillverkare vill sälja nya enheter ?
Dom håller tillbaka för att kunna sälja till oss igen, oroa dig inte dom kommer sälja till dig igen
Yes! Exakt detta ! Appen startar sjukt fort så inget väntande på mass anslutning etc.P Peter Petterson skrev:
Håller faktiskt med dig här men jag är tvungen också att opponera mig lite först13th Marine skrev:
Då försvinner ju all konfigurering o timingfunktioner. Låter opraktiskt för den som tar över systemet… minst sagt. Särskilt om nya ägaren är oteknisk…13th Marine skrev:
Vad menar du med ”få kaffekokaren påslagen genom app”?P Peter Petterson skrev:
Ska du trycka på en knapp i appen istället för att trycka på knappen på kaffemaskinen?
Ska kaffet slås på baserat på att något annat händer, kanske att väckarklockan ringer, larmet slås av, ljuset tänds, solen går upp, klockan är 9, det regnar, …
Språkpolisen i mig reagerar på ”få påslagen” vilket jag tolkar som något som sker utan att du själv agerar, dvs någon form av automation. Eller så övertolkar jag och du vill helt enkelt bara sätta på kaffet utan att resa dig upp och trycka på bryggaren.
P Pin skrev:Vad menar du med ”få kaffekokaren påslagen genom app”?
Ska du trycka på en knapp i appen istället för att trycka på knappen på kaffemaskinen?
Ska kaffet slås på baserat på att något annat händer, kanske att väckarklockan ringer, larmet slås av, ljuset tänds, solen går upp, klockan är 9, det regnar, …
Språkpolisen i mig reagerar på ”få påslagen” vilket jag tolkar som något som sker utan att du själv agerar, dvs någon form av automation. Eller så övertolkar jag och du vill helt enkelt bara sätta på kaffet utan att resa dig upp och trycka på bryggaren.
Du övertolkar, istället för att behöva resa mig ur sängen slå på den förbannade mocka mastern o vänta 5-10 min på mitt kaffe vill jag kunna ladda den på kvällen med vatten o bönor, sedan när jag vaknar skicka en signal till den från min tråkiga IPhone att slå på dig.
då kan jag snooza 10 min till o komma upp till nybryggt kaffe
Men ännu bättre om den startar direkt när du trycker på snooze alternativt när iPhonen väcker dig (om det är den du använder som väckarklocka).P Peter Petterson skrev:Du övertolkar, istället för att behöva resa mig ur sängen slå på den förbannade mocka mastern o vänta 5-10 min på mitt kaffe vill jag kunna ladda den på kvällen med vatten o bönor, sedan när jag vaknar skicka en signal till den från min tråkiga IPhone att slå på dig.
då kan jag snooza 10 min till o komma upp till nybryggt kaffe
Annars är det ju en sådan här fast för kaffe du behöver . De väsnas så man vaknar innan de ringer när drycken är klar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder