65 747 läst · 998 svar
66k läst
998 svar
Plejd, varför så populärt?
Alltså.. det finns produkter som vinner på att vara uppkopplade, och så finns produkter där det är en gimmick… 🙃Logad skrev:Jag minns kickstartern där de ville dra in pengar för att utveckla appen och apparaten efter framgången med sin första modell. Kickstarter utnyttjas ofta i stället för att göra en nyemission på börsen som är det traditionella sättet. Man får produkten i stället för aktier.
Nu har bönräknarna precis som på många andra håll upptäckt att det finns pengar att tjäna på prenumerationstjänster och vidtar åtgärder för att låsa in existerande kunder. Ett annat exempel på detta är Adobe.
Jag hoppade aldrig på Anovas kickstarter då jag redan har en sous vide.
[länk]
Eftersom det var baserat på fakta som vem som helst lätt kan kontrollera så är det ju verklighetsfrånvänt av dig att inte ta till sig det. @[SKPG]Zamora 😊[SKPG]Zamora skrev:
Lite kul att se att du fått med dig Plejdhatarna. 😊
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 080 inlägg
Det är jättelätt, gå in på Plejds hemsida och läs andra halvårsrapporten för 2024. Den visar tex att Q2 2024 har över 30% högre omsättning än samma period 2023.[SKPG]Zamora skrev:
Har du inte internet?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 080 inlägg
Det är väl du som inte begriper att omsättningen ökar av en anledning. Det är skälen till den ökade omsättningen som har att göra med det som diskuteras här.[SKPG]Zamora skrev:
Det roliga är att de skälen går helt emot vissas åsikter här, och det är väl lite jobbigt när verkligheten inte stämmer med den egenritade kartan.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 080 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 080 inlägg
Skälet är att elektriker installerar Plejd hos konsumenter som inte förstår konsekvenserna?
Att sälja heroin till barn skapar också en trogen kundgrupp med potentiellt stor vinstmarginal men det gör det inte till en bra sak för samhället som helhet.
Att sälja heroin till barn skapar också en trogen kundgrupp med potentiellt stor vinstmarginal men det gör det inte till en bra sak för samhället som helhet.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 080 inlägg
Vilka här hatar Plejd menar du? Du återkommer väldigt ofta till att det finns Plejdhatare, men du har aldrig lyckats citera någon som skriver det. Vad kan det bero på tror du?Nissens skrev:
Plejdhatardiskussionen är gammal, och du får väl gräva i arkiven om du är intresserad av den. Men det är en handfull personer som skriver i Plejdtrådarna och har behov av att dissa allt vad Plejd heter. Rätt märkligt.[SKPG]Zamora skrev:
Kan du presentera dina teorier om hur det kommer sig att företaget Plejd fortsätter sin kraftiga tillväxt?
Helst baserat på verkligheten, och gärna utan personangrepp. 😊
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 080 inlägg
Du menar lite grann som du i alla trådar om solceller?Nissens skrev:
Edit: sedan är vi ju där igen, du påstår något men kan inte backa upp det. Märkligt.
Japp, nån gubbe känner jag inte till i sammanhanget, men min ekonomi har definitivt drabbats av Plejd - och mycket bättre än väntat. Men om knappt 5 år vet man resultatet - det kan både gå upp och ned tills dess. 😊J Jocke Best skrev: