59 932 läst · 528 svar
60k läst
528 svar
Plejd eller Wiser nu?
Vad jag läst mig till så brukar inte Tuya-enheter ställa till med mkt problem i andra hubbar än Tuyas egna, men vi får väl se nu när jag går över till HA-green..pacman42 skrev:Många tillverkare har den typen av begränsningar. Det beror på att drivrutinerna för just det devicet måste finnas i gatewayen, så beroende på hur man använder de olika registren i standarden så fungerar man "out-of-the-box" eller kräver separata drivrutiner. Tuya-grejerna har många speciella beteenden för sig och använder register som inte är "standardiserade" och det gör att man ofta måste utveckla egna drivrutiner för dessa för varje gateway. IKEA, HUE och några till är oftast inom en Zigbee standard som stöds av de flesta gateways.
Jaha, ja då är det ju en stor varning för Wiser då! Vilket skräp!Müssli skrev:
Det där låter som en Renaultägare som prisar sin bil trots att många säger till honom att Renault bara står på verkstan eller skroten.useless skrev:
-Äh, alla bilar går ju sönder!
Min billiga Tuya GW för Zigbee 3.0 har inga problem att ta in enheter av andra märken och detsamma har jag sett om HA för att ta in Tuyas enheter.