Vill du berätta lite mer om varför du ogillar klicktak?

Måste tyvärr instämma med TS, det ser inte bra ut, varken färgskillnad eller bubbel.

Ta kontakt med någon målare som kan mäta färgskillnaden på samma vis som tillverkaren leverantören. De är inte att lita på i ett dylikt fall och jag har svårt att tro att det där skulle vara godkänt.

Utan någon tredje parts bedömning är du nog chanslös hos arn, de kommer gå på mätutlåtandet tror jag.

martin timell rekommenderar klicktak så det är en anledning att inte ha klicktak. dessutom så är band och skivräckning betydligt tätare. tex när du kommer till en skorsten som ska kläs? en plåtslagare får aldrig det riktigt tätt med klicktak.

Det såg ju tyvärr inte jätteroligt ut. Reflektion: är det ens antracitgrå plåt? Vilken RAL-kod? Garageporten ser ut som RAL 7016, vilket är antracit, taket betydligt "gråare".

I johan ivarsson skrev:
Klickplåt är ett riktigt skit tak enligt mej men vi behöver inte gå in på det. Men oftast är bandtäckning mycket slätare än klickplåt är! När bandtäckning ser ut som på bilderna har plåtslagaren ofta en gammal maskin för att kör upp skivor.
Hela mitt klicktak läckte längs hela takfoten.....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.