Har ett badrum från 2004 som vi planerar att blåsa inom kort. Idag är det klinkat/kaklat med plattor 10 * 10 och min fru tycker att det är alldeles för svårt att hålla rent i skarvarna. Idag kom hon på att det borde bli mycket enklare med plastmatta. Visserligen finns det många fina mattor idag men det känns lite som att gå tillbaka till 70-80 talet. Vi har vattenburen golvvärme så jag tycker att det är rätt skönt men klinker.

Är det dags för skilsmässa eller är jag ute och cyklar?

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
T
Finns snygga plastmattor nuförtiden och precis som frugan säger så är det mycket lättare att hålla rent!

• Gilla
fia_mstd och 16 till
  • Laddar…
L
Och dom har mönster exakt som klinker , märker inte skillnad kanske förrän du kliver på den

Hallå..ge mig argument för klinkets :)

• Gilla
Jehu och 3 till
  • Laddar…
Kanske att du tar städningen av rummet bara du slipper plastmatta;)

• Gilla
fia_mstd och 24 till
  • Laddar…
M Mr9 skrev:
Hallå..ge mig argument för klinkets :)
Finns inga förutom då kanske känslan och att man kan skryta på jobbet om hur man brände 100 000 på klinker minnsan

• Gilla
fia_mstd och 4 till
  • Laddar…
Ljus Ljus skrev:
Kanske att du tar städningen av rummet bara du slipper plastmatta;)
Jag hade städerska innan jag fick fru i huset..

• Gilla
Marcus_L och 4 till
  • Laddar…
Klinkers känns svalare på sommaren och varmare på vintern.

L
Vilken ska jag ta Expressen eller Aftonbladet :):):)

Tyckte städerskan inte att hen skulle städa längre efter att hen varit brudgum? :)

• Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Kakel och Klinker. Självklart så! Allt annat känns gammalt och ni förlorar antagligen lite pengar om ni skulle sälja huset vid plastat badrum. Jag tänker iaf renovering när jag ser ett badrum med plastmatta??

• Gilla
kuwi och 2 till
  • Laddar…
Klinkers är ett naturmaterial. Plast år dåligt för miljön.
Plastmattor avger säkerligen sjukdomsframkallande ångor. Plastallergi är nog inte roligt.
Barn? Som kryper omkring på plast. Känns inget bra.

• Gilla
dokimazooo och 3 till
  • Laddar…
Plast är väl dåligt för miljön?

Så här skriver BKR:

Byggkeramik, kakel- och klinkerplattor, är till sin natur ett miljövänligt materialval. Kakel och klinker avger inga som helst emissioner. Fäst- och fogmassor avger mycket ringa emissioner. Livslängden för keramiska konstruktioner, både den tekniska och den ekonomiska, är mycket lång och underhållsbehovet är ringa. Rengöring kan i normalfallet genomföras med städprodukter med ingen eller mycket liten miljöpåverkan. Kakel och klinker är dessutom väl lämpade för återanvändning eller återvinning.

• Gilla
dokimazooo och 5 till
  • Laddar…
Kör hälsa o miljö spåret. Kanske kan få behålla frun och få kakel/klinkers.

Tror osså att ett inplastat badrum gör huset osäljbart.

• Gilla
kuwi och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.