H Huskomling skrev:
gällande utfartsvinkel så står det ju nu mini 90 grader och Max 270 grader på båda sektorerna ska ja ändra här alltså. Ska ja ta bort en sektor helt? Tänker att man då drar ner den ena till 0% helt enkelt för det verkar ej gå ta bort sektor har 2 som sagt Idag men de ser ju likadana ut inställnings mässigt förutom att den ena nu har 40% i proportion de. Andra 60
Jag har också 2 sektorer på min AM. De här samma utfartsvinklars inställningar båda, samma som dig alltså. Antar att det är fabrikinatällningar. Sektor 2 är 0% på min. Tror inte att det påverkar på något sätt hur roboten funkar med 2 identiska sektorer mer än att kanske roboten måste då fatta ett till beslut om det blir enligt sektor 1 eller 2 den startar vid laddstationen men resultatet blir samma ändå. Dra ner till 0% på sektor 2 om du vill.

Mycket med robotgräsklippare handlar om att testa och se vad som händer. Vänta några dagar och se hur det funkar med de nya områden innan du gör nya ändringar.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
H Huskomling skrev:
jag har ändrat till två områden nu 1 klipper 30% 2 klipper 40% gissar att resterande tid då 30% ska klippa från laddstationen som är nära de område som klipps dåligt, passagen är cirka 1,5-2 m över stenplattor med begränsningskabel på båda sidor.

gällande utfartsvinkel så står det ju nu mini 90 grader och Max 270 grader på båda sektorerna ska ja ändra här alltså. Ska ja ta bort en sektor helt? Tänker att man då drar ner den ena till 0% helt enkelt för det verkar ej gå ta bort sektor har 2 som sagt Idag men de ser ju likadana ut inställnings mässigt förutom att den ena nu har 40% i proportion de. Andra 60
Ja, så skulle jag göra. Först skulle jag för övrigt se till att jag hittar en inställning där jag får över klipparen till andra sidan gången vid start. För att göra det skulle jag stänga av de andra två startpunkterna tillfälligt och testa att jag fått till utbackning och utfallsvinkel rätt för att klipparen ska kunna startas så att den kör över gången. Det borde väl gå på någon timme max (med en hel del väntande på att klipparen ska ladda lite och köra ut igen efter varje eventuellt misslyckat test).

När jag fått till det som jag vill skulle jag återställa de alternativa startpunkterna såsom du beskrivit.
 
  • Gilla
ilcretzzo
  • Laddar…
Vad kan detta oljud bero på? Haft maskinen 3-4 veckor?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.