25 991 läst · 66 svar
26k läst
66 svar
Pepparkakshus 2015 (bilder + tävling)
Renoverare
· Stockholm
· 18 607 inlägg
Tanken va ett vanligt enkelt hus, men "någon" glömde bort att snedkapa för taket. Tänka om och tänka fyrkantigt, sen vid utsmyckningen tyckte minstingen att det vore en bra idé att ett monster slingrar sig på taket, varvid 95% av all kristyr lades där. Det medförde tyvärr att taket mjukna till och kollapsade av tyngden från alla färgglada bomber som sen kom flygande. Men barnen hade iaf kul....
Administrator
· Skåne
· 7 914 inlägg
Men det ser gott ut!
Här kommer mitt bidrag, tillika vårt blivande sommarhus -fast då byggt i trä...
Självbyggare
· Stuga i Dalsland
· 358 inlägg
Gör som Hemmakatten, gillar alla. Ingen nämnd ingen glömd. Så fina hus/Villor/borgar ni gör!
Har tyvärr fel på motorsågen, men hann få staketet färdigt (se pilar). Räknar med att sedan fälla många av träden och bygga färdigt huset Deltar utom tävlan, då jag inser att jag är chanslös mot de starka medtävlare jag tycks ha.
b8q's "plastiga ockupanter" blev genast en inspirationskälla hemma hos oss. För att inte göra projektet alltför långrandigt satsade vi på byggsats. De heta arbetena sköttes av mig, medan dottern stod för dekoration och invånare. Lägg särskilt märke till skridskoisen framför huset och att skridskorna och hjälmen ligger redo på pallen intill.
/ Per
/ Per