SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Du kör väl finbilen på begagnad hydraulolja från grannens skogsmaskiner
Självklart, om det nu blir någon olja över när jag värmt kåken till behagliga 28 grader...

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Självklart, om det nu blir någon olja över när jag värmt kåken till behagliga 28 grader...
Inga problem, grannen byter väl motorolja på skogsmaskinerna också? Kan behöva filtreras dock. Tips: sila spilloljan genom en limpa Jättefranska (du vet sånt där rostbröd som gränsar till ätbart), sen ner med oljan i tanken på bilen, sen lägger du limpskivorna att torka några dagar på köksbänken, sen använder du dem som tändblock i öppna spisen i gillestugan. Kan du och barnbarnen grilla marshmallows sen!
#maxad energiåtervinning ♻️♻️♻️

• Älska
Alfredo
  • Laddar…
Inga problem, grannen byter väl motorolja på skogsmaskinerna också? Kan behöva filtreras dock. Tips: sila spilloljan genom en limpa Jättefranska (du vet sånt där rostbröd som gränsar till ätbart), sen ner med oljan i tanken på bilen, sen lägger du limpskivorna att torka några dagar på köksbänken, sen använder du dem som tändblock i öppna spisen i gillestugan. Kan du och barnbarnen grilla marshmallows sen!
#maxad energiåtervinning ♻️♻️♻️
Slösa mat på det där viset. Trodde du var miljövän. Man äter ju upp brödet när oljan runnit ur brödbitarna och dom torkat

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Neeeh, det ingen riktig post, det är mest spam. Sånt jag berättade om nyss.
Nuförtiden räknas allt som kommer i pappersform som riktig post.

• Gilla
  • Älska
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Den här tråden är bäst, asså! Heminredningstips på lågbudget, en eldkastarrobot och ett spiksäkert aktietips - på en och samma sida!!!
Glöm inte att för bästa avkastning på pengarna så använder du ditt kreditkort när du köper aktierna så att du får bonus .

N Niq skrev:
Nuförtiden räknas allt som kommer i pappersform som riktig post.
Även äggkartonger?

Alfredo Alfredo skrev:
Även äggkartonger?
Om dom kommer med posten

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
N Niq skrev:
Om dom kommer med posten
Det vet man aldrig nuförtiden. Ibland PostNord men lika ofta DHL, FedEx, Bring, EarlyBird eller några andra odågor. Man vet liksom aldrig…

R
N Niq skrev:
Om dom kommer med posten
Detta är ett forum för amatörer så hen vet inte bättre😢 hen brukar ju länsa hönshuset så då är det väl verklighet för den personen😉

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det vet man aldrig nuförtiden. Ibland PostNord men lika ofta DHL, FedEx, Bring, EarlyBird eller några andra odågor. Man vet liksom aldrig…
Alltid roligt med överraskning

R Rejäl skrev:
Detta är ett forum för amatörer så hen vet inte bättre😢 hen brukar ju länsa hönshuset så då är det väl verklighet för den personen😉
Är vi inte nästan alla på detta forum amatörer när det gäller post❓

R
N Niq skrev:
Är vi inte nästan alla på detta forum amatörer när det gäller post❓
Nästan räknas inte enligt @Alfredo!!

N Niq skrev:
Glöm inte att för bästa avkastning på pengarna så använder du ditt kreditkort när du köper aktierna så att du får bonus .
Jaha? För min hemlösa rörmokar-kompis säger att kontanter är bäst, helst guldmynt. Men du menar att det går lika bra med kort då? Rekommenderar du något särskilt kreditkort?

• Haha
Rejäl
  • Laddar…
R
Jaha? För min hemlösa rörmokar-kompis säger att kontanter är bäst, helst guldmynt. Men du menar att det går lika bra med kort då? Rekommenderar du något särskilt kreditkort?
Kan du inte sätta koppel på din hemlösa rörmokaren-kompis? Vore en samhällstjänst för oss andra..
Glöm inte bilder när du kopplar hen!!

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Kan du inte sätta koppel på din hemlösa rörmokaren-kompis? Vore en samhällstjänst för oss andra..
Vaför sort, tänker du typ klämringskoppling då eller? Jag har inte Säker Vatten-certifiering, så jag har inte riktigt koll. Eller ska jag bara ringa typ Stadsmissionen...eller de kanske inte tar emot våldsamma personer som håller på med svampar och hallucinerar om prinsessor i kloakerna...?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.