Alfredo Alfredo skrev:
Jag ser bara en massa stjärtgossar. Var är Lucia? Utan henne får vi ingen
God Jul
Tydligen fastnade hon inte på bilden

N Niq skrev:
Inga stjärngossar och bara ljushyade är ju inte särskilt inkluderande
Det är en mörkhårig med. Vi har inga stjärtgossar - är det ens PK? Annars välkomnar vi alla. Vi hade ingen demokratiskt röstning då vi ville undvika bias. Det var en luciakommision på HR som satte samman tåget.

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Så Ebba är med jag kommer så snart vi har grävt färdigt!!!
Hon har färgmatchad klänning.

R
P Pin skrev:
Hon har färgmatchad klänning.
I ribba ”t”

P Pin skrev:
Det är en mörkhårig med. Vi har inga stjärtgossar - är det ens PK? Annars välkomnar vi alla. Vi hade ingen demokratiskt röstning då vi ville undvika bias. Det var en luciakommision på HR som satte samman tåget.
Kan väl inte bli pk om inte alla kön och människoraser är med

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Kan väl inte bli pk om inte alla kön och människoraser är med
Vi bjöd in Neandertalarna men ingen svarade på den skriftliga korrespondensen.

En i tåget är trans, och det är lika spännande som luckorna i adventskalendern att inte veta vem.

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Du borde ha skickat mail!

R
P Pin skrev:

En i tåget är trans, och det är lika spännande som luckorna i adventskalendern att inte veta vem.
Har du bevis om att ni har sökt dem skriftligt? Kanske rekommenderat brev? Snigel mail?

R Rejäl skrev:
Har du bevis om att ni har sökt dem skriftligt? Kanske rekommenderat brev? Snigel mail?
Behövs inte. Två runstenar inkastade med minst en veckas mellanrum räcker. Det har överdumstolen slagit fast. Fast i sten!

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:

Komma här och kalla färgade människor för Neandertalare är väl inte speciellt PK

Alfredo Alfredo skrev:
Behövs inte. Två runstenar inkastade med minst en veckas mellanrum räcker. Det har överdumstolen slagit fast. Fast i sten!
Glöm inte att identifiera dig med minst 2 olika bankid

• Haha
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Komma här och kalla färgade människor för Neandertalare är väl inte speciellt PK
Det är du som kallar neandertalare för färgade. Det är alltid ett nedsättande ord då det implicit betyder att vitt är normen.

Få se nu...
Ett luciatåg ska alltså innehålla folk av alla olika färger, nederländare men dräkten ska fortfarande vara vit. Så att jag som identifierar mig som attackhelikopter kommer alltså fortfarande att vara med i matchen om luciakronan.

Apropå dräkter så undrar jag om inte Circle-K kan vara med och sponsra. Jag menar, de kallas ju Triple-K och kan ni tänka er.... de har TRE flaggor vid bensinstationen. Kolla nästa gång. Det kan inte vara en slump.

Apropå slump, Circle-K kallas även Circle Jerk så där har ni kopplingen till Fäbodfalun...

P Pin skrev:
Det är du som kallar neandertalare för färgade. Det är alltid ett nedsättande ord då det implicit betyder att vitt är normen.
Vitt är också en färg

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Få se nu...
Ett luciatåg ska alltså innehålla folk av alla olika färger, nederländare men dräkten ska fortfarande vara vit. Så att jag som identifierar mig som attackhelikopter kommer alltså fortfarande att vara med i matchen om luciakronan.

Apropå dräkter så undrar jag om inte Circle-K kan vara med och sponsra. Jag menar, de kallas ju Triple-K och kan ni tänka er.... de har TRE flaggor vid bensinstationen. Kolla nästa gång. Det kan inte vara en slump.

Apropå slump, Circle-K kallas även Circle Jerk så där har ni kopplingen till Fäbodfalun...
Jag tycker att bara folk med italiensk härkomst ska få vara Lucia eftersom hon var Italiensk.

Tänk vad den stackars flickan fick lida för att hon inte ville bli tvingad att gifta sig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.