504 515 läst · 15 976 svar
505k läst
16,0k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Min granne har satt upp en varningsskylt för ”Katt utan trafikvett”. Egentligen har jag inget problem med det, förutom att:
1) Den skymmer solen mellan 14:45-14:48, så nu kan inte frugan sola topless på eftermiddagarna.
2) Den är placerad på min tomt. Grannen har visserligen servitut för vägen, fibern, avloppet, och friggeboden som jag måste gå genom på väg till toaletten, men någon jävla skylt omnämns inte i Lantmäteriets dokument. För jag kollade på hitta.se faktiskt.
3) Grannen var inte hemma när vi köpte huset, inte heller när vi köpte in oss på säljarens besiktning. Dolt fel?
4) Det är vår katt - går det att förtalsanmäla eller är det vägföreningens ansvar?
1) Den skymmer solen mellan 14:45-14:48, så nu kan inte frugan sola topless på eftermiddagarna.
2) Den är placerad på min tomt. Grannen har visserligen servitut för vägen, fibern, avloppet, och friggeboden som jag måste gå genom på väg till toaletten, men någon jävla skylt omnämns inte i Lantmäteriets dokument. För jag kollade på hitta.se faktiskt.
3) Grannen var inte hemma när vi köpte huset, inte heller när vi köpte in oss på säljarens besiktning. Dolt fel?
4) Det är vår katt - går det att förtalsanmäla eller är det vägföreningens ansvar?
Haha! Bäst hittills!sysmali skrev:
"Jocke_1994": Hej! Jag har köpt hus, men upptäckte idag att fallet i badrummet gjorde att vatten rann åt fel håll. Är ju såklart dolt fel. Går jag på mäklaren, säljaren, försäkringsbolaget eller ringer polisen?
"hjälpsamma_pularen": Knappast ett dolt fel, gjorde du egen besiktning? Vilka utfäställelser har säljaren gjort? Det kunde du ju upptäcka om du spolat vatten i duschen.
"Oneliner_Daniel": Nej.
"Paragraf_Claes": Läs NJA 2015 s. 199 som anger att fall i badrum inte kan anses som ett dolt fel.
"Förnuftiga_Birgit": Statistiken visar att det finns ca 12% badrum med fel fall.
"Oneliner_Daniel": Parkslide inga problem.
"Paragraf_Claes": Hm parkslide kan vara problem om man läser NJA 2011 2 kap. 1 § SkL.
"Wannabestekaren_Anders": Det är bara sossar som köper hus med felaktigt fall i badrum. Själv har jag perfekt fall i mitt och farsans badrum.
"Ret_nissen": Anders du har ju inga pengar
"Hyppo_optimus": Hade säljaren Covid? Munskydd ska man alltid ha!
"Förnuftiga_Birgit": Optimus, nu är fel ute igen. Har läst alla 1872 st rapporter och ingen visar att munskydd är bra.
.... sen fortsätter tråden i 102 sidor utan att TS återkopplar ...
Renoverare
· Uppsala
· 1 868 inlägg
Jag tänkte ta bort nästan alla innerväggar i mitt 1920-talshus. Tror ni att de är bärande?
[14 svårtolkade bilder]
[14 svårtolkade bilder]