501 585 läst · 15 922 svar
502k läst
15,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 322 inlägg
2,15miljarder långburkar och andra petflaskor krossas årligen hänsynslöst av pantmaskiner. Enbart i Sverige.J JohanLun skrev:103 miljoner kycklingar slaktas varje år av människor i Sverige. Det är altså bara just kycklingar. Och sett till reportagen så är det rätt ofta plågsamt både vid slakt men ofta även under uppfödning.
Jag tror dock varken Kronfågel eller katter så ofta plågar ihjäl en människa, det skulle nog få rätt stor uppmärksamhet, ja.
Vissa dricks inte ens upp först. 😪
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Jag är lycklig jag har fortfarande platta på mark!
Med Anticlimax kan man aldrig veta!
Det är inte så många som har olika typer av grund på bara 10år.
När jag köpte huset tyckte AC att det var krypgrund. Nästa idiot f'låt tyckte det var krypgrund nästa besiktningsman insåg att platta på mark är svårt att krypa in.
Onödigt med inspektions lucka. De kanske kräver att man ska se till att göra åtkomst till krypgrunden. för att kunna installera deras prylar för att bli av med fukten. ...
När jag köpte huset tyckte AC att det var krypgrund. Nästa idiot f'låt tyckte det var krypgrund nästa besiktningsman insåg att platta på mark är svårt att krypa in.
Onödigt med inspektions lucka. De kanske kräver att man ska se till att göra åtkomst till krypgrunden. för att kunna installera deras prylar för att bli av med fukten. ...
Har du saklig grund till din utsaga?Bananskalare skrev:
Jag är lycklig jag har fortfarande platta på mark!
Var Anticlimax i sovrummet och ingen fukt?
Du skulle tagit in besiktnings man först, för att bevisa oskuld.
Nu är inte felet dolt.
Vi åt grillad kyckling ikväll, kommer någon av våra katter försöka plåga ihjäl oss inatt, tror du?J JohanLun skrev:103 miljoner kycklingar slaktas varje år av människor i Sverige. Det är altså bara just kycklingar. Och sett till reportagen så är det rätt ofta plågsamt både vid slakt men ofta även under uppfödning.
Jag tror dock varken Kronfågel eller katter så ofta plågar ihjäl en människa, det skulle nog få rätt stor uppmärksamhet, ja.
PS. Bärra fick smaka medans Rasmus var ute i kattgården...🫣
Nä, vargarna tar er!FredrikR skrev:
Finns inga kattgårdar, katter springer fritt bland småfåglar, rävar, vargar och motorvägar eftersom kattägarna inte bryr sig.FredrikR skrev: