N Niq skrev:
Du fortsätter att undvika åsnefrågan.
Can't blame a girl for trying...

• Haha
Rejäl
  • Laddar…
Unikt namn
J JohanLun skrev:
103 miljoner kycklingar slaktas varje år av människor i Sverige. Det är altså bara just kycklingar. Och sett till reportagen så är det rätt ofta plågsamt både vid slakt men ofta även under uppfödning.

Jag tror dock varken Kronfågel eller katter så ofta plågar ihjäl en människa, det skulle nog få rätt stor uppmärksamhet, ja.
2,15miljarder långburkar och andra petflaskor krossas årligen hänsynslöst av pantmaskiner. Enbart i Sverige.
Vissa dricks inte ens upp först. 😪

• Ledsen
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
R
N Niq skrev:
Håller mig till långburk
Feminint!

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Can't blame a girl for trying...
Beror helt på vem hon försöker göra vad med🙃

R Rejäl skrev:
Feminint!
Varför❓

R
N Niq skrev:
Varför❓
Att du inte antar utmaningen och ser om du kan sova stående!

Jag har ett semesterhus utomlands. Det är konstiga uttag i väggarna och trots det så passar inte alla apparater i alla uttag. Nu har jag kommit på en lösning. Tänkte bara tipsa. Kanske fungerar hemma också.
En lös elkontakt som ska sättas i ett gammalt vägguttag med målat plaster runt det. Kontakten och uttaget verkar inte passa ordentligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Jag är lycklig jag har fortfarande platta på mark!
Med Anticlimax kan man aldrig veta!
Det är inte så många som har olika typer av grund på bara 10år.
När jag köpte huset tyckte AC att det var krypgrund. Nästa idiot f'låt tyckte det var krypgrund nästa besiktningsman insåg att platta på mark är svårt att krypa in.

Onödigt med inspektions lucka. De kanske kräver att man ska se till att göra åtkomst till krypgrunden. för att kunna installera deras prylar för att bli av med fukten. ...

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag är lycklig jag har fortfarande platta på mark!
Med Anticlimax kan man aldrig veta!
Det är inte så många som har olika typer av grund på bara 10år.
När jag köpte huset tyckte AC att det var krypgrund. Nästa idiot f'låt tyckte det var krypgrund nästa besiktningsman insåg att platta på mark är svårt att krypa in.

Onödigt med inspektions lucka. De kanske kräver att man ska se till att göra åtkomst till krypgrunden. för att kunna installera deras prylar för att bli av med fukten. ...
Har du saklig grund till din utsaga?
Var Anticlimax i sovrummet och ingen fukt?
Du skulle tagit in besiktnings man först, för att bevisa oskuld.
Nu är inte felet dolt.

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
103 miljoner kycklingar slaktas varje år av människor i Sverige. Det är altså bara just kycklingar. Och sett till reportagen så är det rätt ofta plågsamt både vid slakt men ofta även under uppfödning.

Jag tror dock varken Kronfågel eller katter så ofta plågar ihjäl en människa, det skulle nog få rätt stor uppmärksamhet, ja.
Vi åt grillad kyckling ikväll, kommer någon av våra katter försöka plåga ihjäl oss inatt, tror du?

PS. Bärra fick smaka medans Rasmus var ute i kattgården...🫣

• Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vi åt grillad kyckling ikväll, kommer någon av våra katter försöka plåga ihjäl oss inatt, tror du?

Vänta bara tills tårna sticker ut utanför täcket

• Wow
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Att du inte antar utmaningen och ser om du kan sova stående!
Visste inte att det var maskulint att stå o sova

Bananskalare Bananskalare skrev:
De kanske kräver att man ska se till att göra åtkomst till krypgrunden. för att kunna installera deras prylar för att bli av med fukten. ...
Men om man tar bort fukten så dör ju svampodlingen

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Nissens
FredrikR FredrikR skrev:
Nä, vargarna tar er!
FredrikR FredrikR skrev:
Finns inga kattgårdar, katter springer fritt bland småfåglar, rävar, vargar och motorvägar eftersom kattägarna inte bryr sig.

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag har ett semesterhus utomlands. Det är konstiga uttag i väggarna och trots det så passar inte alla apparater i alla uttag. Nu har jag kommit på en lösning. Tänkte bara tipsa. Kanske fungerar hemma också.
[bild]
Skarva med gem bruka också fungera

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.