R Rejäl skrev:
Malmö o Stockholm är väl dom värsta städerna i Norden..
Absolut
 
Nissens Nissens skrev:
Eller till norr om slussen. Var nu det är.
Jag tycker att du kan åka runt bland Sveriges slussar och inspektera befolkningen norr och söder om dem. Eller ringa kommunerna och fråga om de har någon statistik över boende i olika områden som kan hjälpa dig på traven.
 
Nissens
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag tycker att du kan åka runt bland Sveriges slussar och inspektera befolkningen norr och söder om dem. Eller ringa kommunerna och fråga om de har någon statistik över boende i olika områden som kan hjälpa dig på traven.
Jag har inte åkt runt bland slussarna hittills, men jag har åkt i många av dom…

Jag får väl följa ditt råd helt enkelt och försöka hitta referensslussen.
 
Nissens
N Niq skrev:
Absolut
Stockholm är den absolut värsta i Norden, hästlängder före alla andra. OM Malmö är nr 2 så är den långt efter…
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag hämtade nyss ut min nya Tesla som jag beställde igår. Åkte från Slussen och skulle till Södertälje men somnade någonstans runt Skärholmen.

Nu vaknade jag i Malmö. Kan någon hjälpa mig???
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag hämtade nyss ut min nya Tesla som jag beställde igår. Åkte från Slussen och skulle till Södertälje men somnade någonstans runt Skärholmen.

Nu vaknade jag i Malmö. Kan någon hjälpa mig???
Det kan omöjligt vara Malmö. Du måste stanna och köa vid laddare flera gånger speciellt pga väder, motorväg, släpvagn och klimatanläggningen.

PS vad hade du matat in i autopiloten, eller körde du med fabriksinställningarna från kina?
 
R
Alfredo Alfredo skrev:
Jag hämtade nyss ut min nya Tesla som jag beställde igår. Åkte från Slussen och skulle till Södertälje men somnade någonstans runt Skärholmen.

Nu vaknade jag i Malmö. Kan någon hjälpa mig???
Tyvärr så kan vi inte hjälpa dig då du sitter i en Tesla är navigatorn och självkörande funktionen i kopplad så kör den dig till ghettot automatiskt.
 
  • Ledsen
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det kan omöjligt vara Malmö. Du måste stanna och köa vid laddare flera gånger
D-a fosilkramare! 🤬 Min nya Vessla laddar när den bromsar och behöver inte stanna. Men kan du besvara frågan??? De pratar skånska, så jag är i Malmö, och är obeväpnad och rädd. Kan någon hjälpa mig?
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
D-a fosilkramare! 🤬 Min nya Vessla laddar när den bromsar och behöver inte stanna. Men kan du besvara frågan??? De pratar skånska, så jag är i Malmö, och är obeväpnad och rädd. Kan någon hjälpa mig?
Är du i ett dillirium? Eller har du druckit för många dunk dunkar och blivit rånad och hamnat i Malmö?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag hämtade nyss ut min nya Tesla som jag beställde igår. Åkte från Slussen och skulle till Södertälje men somnade någonstans runt Skärholmen.

Nu vaknade jag i Malmö. Kan någon hjälpa mig???
Ring kommunens jämställdhetsrådgivare efter att du postat en bild på skärmen som visar snitthastighet och sträcka.

@Nissens, om du tittar på Alfredos körda sträcka kan du nog med en passare mäta ut ungefär var i landet den dig gäckande slussen ligger.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
D-a fosilkramare! 🤬 Min nya Vessla laddar när den bromsar och behöver inte stanna. Men kan du besvara frågan??? De pratar skånska, så jag är i Malmö, och är obeväpnad och rädd. Kan någon hjälpa mig?
Den är nog på väg till sina vänner i Neuhardenberg. Så här går det när man låter Ai ta över.

Ta några djupa andetag. Lokalisera navigatorn i bilen och skriv in ett trevligt ställe du vill åka till så ordnar din leksak det. Tänk på att det går åt mera energi när du kör norrut för det är uppförsbacke.
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Hej!

Jag skulle vilja ha lite köpråd.

Dels behöver jag en ny stor smart-tv eftersom batteriet i fjärren snart är slut. Vilken storlek är störst och finns den på avbetalning så det inte blir så dyrt?

Sen behöver jag ny mobil. Krav är att kunna ignorera kompisar, ladda ner porr på bussen och stalka mitt ex. Gärna inklusive abonnemang och försäkring.

Bring it on byggahusexperter!
Prova med trälim
 
N Niq skrev:
Tänk på att det går åt mera energi när du kör norrut för det är uppförsbacke.
Ökad energiförbrukning kan lika gärna bero på hemlängtan, högerfoten tenderar att bli mycket tyngre (och farten högre) då man far från Malmö.
 
F fribygg skrev:
Ökad energiförbrukning kan lika gärna bero på hemlängtan, högerfoten tenderar att bli mycket tyngre (och farten högre) då man far från Malmö.
Ja det ger troligen ännu högre energiförbrukning.
När man kommit förbi Norrköping kan man lite släppa av på takten
 
Alfredo Alfredo skrev:
D-a fosilkramare! 🤬 Min nya Vessla laddar när den bromsar och behöver inte stanna. Men kan du besvara frågan??? De pratar skånska, så jag är i Malmö, och är obeväpnad och rädd. Kan någon hjälpa mig?
Ta av dig tumvantarna och knappa ett dussin gånger på pekskärmen så kommer du in i språkinställningarna. Välj skånska. Slå på bilradion. AIn kommer välja lämplig gangsta rap. Eller bara ratta in päää träää som de säger där nere. Ja även de som pratar strunt på den kanalen säger så faktiskt, så då ska det väl vara så. Om du hittar hur du vevar ner rutorna kan du göra det också.
 
  • Haha
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.