Claes Sörmland
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Gjorde jag väl inte, jag bara citerade min dotter. Själv föredrar jag skällsord som jag hittade i Herman Hedning när jag var tonåring, typ "bängsäck" - vilken klang!
Man ska inte använda KM-ordet! Varför vill du döda barn?

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Kanske behöver du också prata med länsstyrelsen först om det finns fornlämningar i området.
Här trodde jag det handlade om att lägga ner blivande fornlämningar. Behöver sådant föranmälas?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Man ska inte använda KM-ordet! Varför vill du döda barn?
Säg det till min dotter...eftersom hon inte fyllt 18 räknas hon själv som barn, och henne vill jag inte döda. Eller något annat barn.
I min stora omtanke om barn har jag också förbjudit mina barn att hålla på med asbest! Jag är en riktig barnens vän, och blir en aning kränkt av ditt påstående.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Hur många kap- och gersågar har du sen innan? Om svaret är <5 förstår jag inte frågan. Har du fler än så beror det lite på om du har sommarstuga eller inte, hur god ordning du har i snickarboden (man ska alltid kunna hitta och komma åt minst en kapsåg på under 30 sekunder) osv.

Skoja bara. Köp en, men köp en Makita. Du kommer inte ångra dig så länge din fru inte får veta.
Du behöver ingen kap o ger såg en riktig byggare klarar sig med en 80cm³ motorsåg. En 5 kilos yxa och en stor Morakniv.

• Haha
  • Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Jodå. Så kallad alternativ fakta.
Det kan väl ändå inte vara fakta

Funderar på skaffa släpvagn. Ska man ha bromsat eller obromsat? Är det svårt att backa med släp?

• Haha
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Funderar på skaffa släpvagn. Ska man ha bromsat eller obromsat? Är det svårt att backa med släp?
Största delen av tiden står släpet oanvänt så jag hade kört på obromsat.
De fåtal gångerna man behöver broms kan man ju hyra.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Största delen av tiden står släpet oanvänt så jag hade kört på obromsat.
Privatägda motorcyklar, personbilar och liknande står också still största delen av tiden. Är bromsar inte nödvändiga på fordon som oftast står oanvända?

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Privatägda motorcyklar, personbilar och liknande står också still största delen av tiden. Är bromsar inte nödvändiga på fordon som oftast står oanvända?
Nä man sätter bara fötterna i marken när man behöver stanna

N Niq skrev:
Nä man sätter bara fötterna i marken när man behöver stanna
Stanna? Det brukar inte behövas på fordon som står oanvända, de står still av sig själva är min erfarenhet.

• Gilla
linneac och 5 till
  • Laddar…
Ok, då tror jag att jag förstår. Man behöver inte bromsat släp om man ska ha det stillastående. Är det svårt att backa med ett stillastående släp?

• Gilla
  • Haha
linneac och 2 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Man behöver inte bromsat släp om man ska ha det stillastående.
Hur tänker du få det att stå still i nedförsbacke?

Systembolaget meddelar i ett pressmeddelande att man sålt slut på långburk p.g.a. ovanligt stor efterfrågan den senaste tiden.

• Haha
  • Gilla
antett och 7 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Stanna? Det brukar inte behövas på fordon som står oanvända, de står still av sig själva är min erfarenhet.
Beror helt på vart man parkerar

B Bigfoot skrev:
Systembolaget meddelar i ett pressmeddelande att man sålt slut på långburk p.g.a. ovanligt stor efterfrågan den senaste tiden.
är det farligt med fatöl?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.