Bananskalare Bananskalare skrev:
Men hur gör vi med dolda fel?
Förväntas vi ha ett eget ansvar för vilka däck vi har på våra bilar borde vi kunna ta ansvar för våra hus.

Men vi kan väl inte ha ansvar för vädret?!

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Efter att ha fått massor med viktig kundkap från den här tråden har jag insett att jag inte hittat husets dolda fel ännu, de är troligtvis inte helt dolda men jag hör till en generation som lägger energin på att ge någon annan skulden istället för att lösa problemet och tänker därför inte leta efter dem. Är det orimligt att kontakta mäklaren, hemvärnet, miljöpartiet och kommunfullmäktiges hunddagis gällande okända dolda fel så de kan tvinga min granne att åtgärda dem omgående?

Tal på grannen. Jag orolig över att den rörelseaktiverade kamera jag anlitat en hantverkare för att montera i deras badrum är riktad så ett litet hörn av min tomt syns i bild. Detta är skandal med tanke på att de inte har solceller på varenda kvadratmeter av taket vilket betyder att de har ett dieselaggregat i garderoben och det gör mig väldigt upprörd att veta att kameran som filmat mig när jag sprayat roundup i ögonen på smådjur ute på tomten inte har drivits av grön el. Är det grannen eller hantverkaren som bär ansvaret här?

• Wow
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Se till att grannen grillar med ved så slipper du se skiten
Är inte kockseldning att föredra, eller kanske granulerade bildäck?

• Haha
HenrikHuslöse
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det står knappast i forumreglerna att det behövs.
Det behöver inte stå där när det är lag

N Niq skrev:
Det behöver inte stå där när det är lag
Är det sån där 1 2 3 lag du menar?

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det är för att du rattsurfar samtidigt som du kör runt i vinterväglaget med sommardäck!!! Ta lite ansvar, är du född på 90-talet lr???
Vad är det för oansvariga typer som rattsurfar. Jag har provat en gång men det är väldigt svårt att försöka hantera en telefon samtidigt som man håller i en ölburk o whiskeyflaska och hanterar ratten med knäna.

• Gilla
  • Haha
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Är det sån där 1 2 3 lag du menar?
Tänkte på Guds lag

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
N Niq skrev:
Vad är det för oansvariga typer som rattsurfar. Jag har provat en gång men det är väldigt svårt att försöka hantera en telefon samtidigt som man håller i en ölburk o whiskeyflaska och hanterar ratten med knäna.
Det är därför man har bilar fyllda med elektroniskt trams, som gör dom självkörande.

Synd bara att elektroniken rostar, det skriver ViB.

FredrikR FredrikR skrev:
Det är därför man har bilar fyllda med elektroniskt trams, som gör dom självkörande.

Hur ska man annars få rostbröd, va?

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:

Bara man har någon trevlig som sitter bredvid och styr och inte tramsar så går det bra. Men är ju lite elakt att kalla dom för rostig elektronik

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Sådär, det gick fort. De har redan varit här och fyllt soptunnan med betong. Nu kan det blåsa hur mycket som helst utan att den blåser omkull. Tack för hjälpen.
Blev bryskt väckt i morse kl 06:30 att någon knackade på dörren. Mäklaren eller säljaren som äntligen hör av sig tänkte jag men det var sophämtaren som frågade nått om alla hästarna hemma eller vad det var. Förstod inte riktigt vad han menade med det men han bad mig kontakta kommunen för beställa ett nytt sopkärl.

Nu till nästa fråga: har tidigare ägare haft stall i huset? Kan man kolla upp det med Lantmäteriet eller ska jag försöka få kontakt med mäklaren etc? Jag är ju allergisk mot häst.

• Haha
  • Gilla
Mekplatsen och 5 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Är inte kockseldning att föredra, eller kanske granulerade bildäck?
Nja, tror inte Jureskog eller någon annan kock är så pigga på att bli uppeldade.
Däremot koks funkar ju. Eller råolja.

Råolja är bra, då får man den här härliga oljefilmen som lägger sig så vackert över träfasad, maskros, grannens hönshus och sopkärlen.

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Nja, tror inte Jureskog eller någon annan kock är så pigga på att bli uppeldade.
Däremot koks funkar ju. Eller råolja.

Råolja är bra, då får man den här härliga oljefilmen som lägger sig så vackert över träfasad, maskros, grannens hönshus och sopkärlen.
Bara för att du kan stava till koks behöver du inte förutsätta att det är nått dåligt att elda kockar, har du ens frågat Jureskog om han gillar att bli uppeldad?

I kraftvärmeverket i Linköping har man sen länge slutat elda olja och övergått till (Tyskt?) gummigranulat, är det fel?

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Tyskt gummigranulat låter så... fel... på så många sätt...

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Tyskt gummigranulat låter så... fel... på så många sätt...
Det kommer tydligen gratis till anläggningen, oljan måste köpas och transporteras på fjärrvärmekundernas bekostnad. Tycker du att stackarna som inte kan värma sig med egen ved verkligen ska behöva frysa för att du inte gillar tyskt gummi?

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.