422 265 läst · 12 981 svar
422k läst
13,0k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Efter att ha fått massor med viktig kundkap från den här tråden har jag insett att jag inte hittat husets dolda fel ännu, de är troligtvis inte helt dolda men jag hör till en generation som lägger energin på att ge någon annan skulden istället för att lösa problemet och tänker därför inte leta efter dem. Är det orimligt att kontakta mäklaren, hemvärnet, miljöpartiet och kommunfullmäktiges hunddagis gällande okända dolda fel så de kan tvinga min granne att åtgärda dem omgående?
Tal på grannen. Jag orolig över att den rörelseaktiverade kamera jag anlitat en hantverkare för att montera i deras badrum är riktad så ett litet hörn av min tomt syns i bild. Detta är skandal med tanke på att de inte har solceller på varenda kvadratmeter av taket vilket betyder att de har ett dieselaggregat i garderoben och det gör mig väldigt upprörd att veta att kameran som filmat mig när jag sprayat roundup i ögonen på smådjur ute på tomten inte har drivits av grön el. Är det grannen eller hantverkaren som bär ansvaret här?
Tal på grannen. Jag orolig över att den rörelseaktiverade kamera jag anlitat en hantverkare för att montera i deras badrum är riktad så ett litet hörn av min tomt syns i bild. Detta är skandal med tanke på att de inte har solceller på varenda kvadratmeter av taket vilket betyder att de har ett dieselaggregat i garderoben och det gör mig väldigt upprörd att veta att kameran som filmat mig när jag sprayat roundup i ögonen på smådjur ute på tomten inte har drivits av grön el. Är det grannen eller hantverkaren som bär ansvaret här?
Vad är det för oansvariga typer som rattsurfar. Jag har provat en gång men det är väldigt svårt att försöka hantera en telefon samtidigt som man håller i en ölburk o whiskeyflaska och hanterar ratten med knäna.SågspånPappspikEternit skrev:
Det är därför man har bilar fyllda med elektroniskt trams, som gör dom självkörande.N Niq skrev:
Synd bara att elektroniken rostar, det skriver ViB.
Blev bryskt väckt i morse kl 06:30 att någon knackade på dörren. Mäklaren eller säljaren som äntligen hör av sig tänkte jag men det var sophämtaren som frågade nått om alla hästarna hemma eller vad det var. Förstod inte riktigt vad han menade med det men han bad mig kontakta kommunen för beställa ett nytt sopkärl.A anis16 skrev:
Nu till nästa fråga: har tidigare ägare haft stall i huset? Kan man kolla upp det med Lantmäteriet eller ska jag försöka få kontakt med mäklaren etc? Jag är ju allergisk mot häst.
Nja, tror inte Jureskog eller någon annan kock är så pigga på att bli uppeldade.F fribygg skrev:
Däremot koks funkar ju. Eller råolja.
Råolja är bra, då får man den här härliga oljefilmen som lägger sig så vackert över träfasad, maskros, grannens hönshus och sopkärlen.
Bara för att du kan stava till koks behöver du inte förutsätta att det är nått dåligt att elda kockar, har du ens frågat Jureskog om han gillar att bli uppeldad?S Saelen skrev:
I kraftvärmeverket i Linköping har man sen länge slutat elda olja och övergått till (Tyskt?) gummigranulat, är det fel?
Det kommer tydligen gratis till anläggningen, oljan måste köpas och transporteras på fjärrvärmekundernas bekostnad. Tycker du att stackarna som inte kan värma sig med egen ved verkligen ska behöva frysa för att du inte gillar tyskt gummi?S Saelen skrev: