422 349 läst · 12 981 svar
422k läst
13,0k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Har man det på fastpris är det väl helt ok om montören åker och hämtar en lampa med E27 sockel mellan kl 8 och 10?P Pin skrev:Ännu bättre att anlita hantverkare för att byta lampa så står han för garanti. Glöm inte att ta in så många offerter som möjligt och helst fast pris. Att ett 30 sekunders jobb kostar en timme eller mer om det är minimidebitering plus restid och servicebil är normalt. Troligen måste de köra en sväng till grossen också eftersom du inte kan räkna med att de har både E14 och E27 med alla olika watt-tal i minibussen. Det får inte plats och blir för stor kapitalkostnad.
Äh, har firman gett ett fastpris som jag accepterat kan montören fika hela förmiddagen och vara lönsam för firman likafullt. Du hade väl tyckt att det var ännu värre om han lyckats smyga in ytterligare ett par fakurerbara jobb med bilavgift 600kr och allt åt mina grannar på samma förmiddag?P Pin skrev:
”Vi är ändå i området” kommer att fylla dödtiden när 30 sekundersjobbet är klart. Några snåla pensionärer i grannskapet köper det argumentet och blir sedan debiterade både restid och reskostnad.F fribygg skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Snö? va är det för någonting?
Aaah Du menar det där konstiga från himlen?
Jag har kontaktat mäklaren om det..
Konstiga är att jag alltid kommer till hennes tfn svarare. Trots att jag lämnat meddelande sås får jag aldrig någon återkoppling Förstår inte varför.
Någon nämnde att man kan blockera nummer. Men det får väl inte en mäklare göra? Jag har knappt ringt alls.
Bara någongång då och då. När
jag upptäckt något allvarligt fel.
Mäklaren och säljaren är i maskopi emot mig. De lurade mig att köpa huset. Huset är fullt av dolda fel häromdagen hittade jag ett stort hål i väggen. Det var dolt bakom en dörr. Jag ska inte behöva öppna dörrar.
Dessutom är det troligen en bärande gipsskiva. kommer huset rasa in nu?
Aaah Du menar det där konstiga från himlen?
Jag har kontaktat mäklaren om det..
Konstiga är att jag alltid kommer till hennes tfn svarare. Trots att jag lämnat meddelande sås får jag aldrig någon återkoppling Förstår inte varför.
Någon nämnde att man kan blockera nummer. Men det får väl inte en mäklare göra? Jag har knappt ringt alls.
Bara någongång då och då. När
jag upptäckt något allvarligt fel.
Mäklaren och säljaren är i maskopi emot mig. De lurade mig att köpa huset. Huset är fullt av dolda fel häromdagen hittade jag ett stort hål i väggen. Det var dolt bakom en dörr. Jag ska inte behöva öppna dörrar.
Dessutom är det troligen en bärande gipsskiva. kommer huset rasa in nu?