422 392 läst · 12 981 svar
422k läst
13,0k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
nu har bytt led lampa i den utelampa jag själv monterat kan det vara dolt fel?
egentligen är det dolt fel att det fanns någon utebelysning. Eftersom solen lös kunde jag inte se om det fanns någon monterad. Jag tror att de hade beställt vackert väder bara för att lura mig.
egentligen är det dolt fel att det fanns någon utebelysning. Eftersom solen lös kunde jag inte se om det fanns någon monterad. Jag tror att de hade beställt vackert väder bara för att lura mig.
Det är fel att du bytt lampa själv det borde tillverkaren ha stått för på garantinBananskalare skrev:
Vad sa mäklaren och vad stod det i prospektet?Bananskalare skrev:
Har du monterat utelampan på din byggnad på din fastighet? Eller grannens hönshus? Det senare måste vara svartbygge!!!Bananskalare skrev:
Ännu bättre att anlita hantverkare för att byta lampa så står han för garanti. Glöm inte att ta in så många offerter som möjligt och helst fast pris. Att ett 30 sekunders jobb kostar en timme eller mer om det är minimidebitering plus restid och servicebil är normalt. Troligen måste de köra en sväng till grossen också eftersom du inte kan räkna med att de har både E14 och E27 med alla olika watt-tal i minibussen. Det får inte plats och blir för stor kapitalkostnad.N Niq skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 641 inlägg
Oavsett vilket är det ett jävla fel om du fått dem att byta till dåligt väder bara för att du vill testa din lampa.Bananskalare skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 917 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 917 inlägg