S Saelen skrev:
Komsi komsi…

En dos från hagelbrakaren eller den stationära harpunen vid entrén lär göra susen.
Så får jag kött också.

Nu inställer ju sig genast frågan; om jag skulle RÅKA harpunera Ernst… Vad skulle då straffet bli?
Diskutera i små grupper och redovisa på OH
Men det krävs minst alvvapen för att skada en balrog.

Du menar belöning?

F fribygg skrev:
När byggde någon först ett hus med Tig-svets?
Intressant fråga. Jag har iofs sett ett tighandtag användas som hammare men det höll inte så länge. Så kanske man kan spika med dom om man har många.

Tycker du förresten att natten går i tunga eller lätta fjät. Här känns det som lätta fjät.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Tycker du förresten att natten går i tunga eller lätta fjät. Här känns det som lätta fjät.
Skicka hit balrogen så det blir tyst på vargarna innan natten.

N Niq skrev:
Men det krävs minst alvvapen för att skada en balrog.
Jo att få tag på Glamdring är nog svårt....hmm?

F fribygg skrev:
Skicka hit balrogen så det blir tyst på vargarna innan natten.
Karo tar 1200:- i timmen plus moms och servicebil förstås. Material enligt Ahlsells bruttoprislista -15 %. ROT/RIT/RUT kan du glömma. Har vi en deal?

• Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Karo tar 1200:- i timmen plus moms och servicebil förstås. Material enligt Ahlsells bruttoprislista -15 %. ROT/RIT/RUT kan du glömma. Har vi en deal?
Jag tar 12000kr/h som vargguide så vi kan nog komma överens om nått.

RIT verkar intressant, berätta mer?

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
RIT verkar intressant, berätta mer?
Det är något konstigt Karo gör innan middagen. Vill inte beskriva mer detaljerat med tanke på barnen. Fast med högtryckstvätt (hetvatten) brukar det gå att städa upp hjälpligt.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Karo tar 1200:- i timmen plus moms och servicebil förstås.
Moms?'är Karo momsregistrerad

Alfredo Alfredo skrev:
Fast med högtryckstvätt (hetvatten) brukar det gå att städa upp hjälpligt.
Bekymra dig inte över städningen,det som göms i snö hittar nog korparna framåt våren

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Moms?'är Karo momsregistrerad
D-a autocorrect. Menade mums!

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Men vad ni tjatar, vi har redan rett ut det där med belryg och näringsverksamhet för typ 1132 inlägg sen!

Jag skulle vilja ta upp en viktig samhällsfråga till debatt!
Nu när Vahetterenu Mining fått tillstånd till gruvbrytning i Gallok, har det lokala företaget Old Norse Mining börjat snegla på Norra Kärr-fyndigheten med jordartsmetaller. Den tänkta gruvan kommer ligga i närheten av Vättern, och den har Försvarsmakten och historiskt en massa pappersbruk monopol på att förorena, så det måste bli ren gruvdrift. Därför har man lejt in en expertgrupp, dvärgar. (Inte såna bövla hittepå-Tolkien/GejmofThrones-dvärgar, utan riktiga fornnordiska dvärgar som kan gruvbrytning och metallframställning.) Dvärgarna har givetvis organiserat sig fackligt i det nya LO-förbundet som faktiskt heter LO, men betyder "Liten och Ond".
Nu kommer vi till frågan: vad ska Tesla och Elon Musk göra? Han behöver ha jordartsmetaller till sina elbilar, men metallerna har producerats av fackligt anslutna dvärgar, vilket inte stämmer med Teslas värdegrund.
Dvärgarnas talesman (fornnordiska dvärgar är endast män) säger att de "har metoder" för att ordna upp Teslas inställning till facklig organisation. Är dvärgarnas metoder lagliga, eller finns svart magi och förhäxat guld i Brottsbalken?
Diskutera!

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Men vad ni tjatar, vi har redan rett ut det där med belryg och näringsverksamhet för typ 1132 inlägg sen!

Jag skulle vilja ta upp en viktig samhällsfråga till debatt!
Nu när Vahetterenu Mining fått tillstånd till gruvbrytning i Gallok, har det lokala företaget Old Norse Mining börjat snegla på Norra Kärr-fyndigheten med jordartsmetaller. Den tänkta gruvan kommer ligga i närheten av Vättern, och den har Försvarsmakten och historiskt en massa pappersbruk monopol på att förorena, så det måste bli ren gruvdrift. Därför har man lejt in en expertgrupp, dvärgar. (Inte såna bövla hittepå-Tolkien/GejmofThrones-dvärgar, utan riktiga fornnordiska dvärgar som kan gruvbrytning och metallframställning.) Dvärgarna har givetvis organiserat sig fackligt i det nya LO-förbundet som faktiskt heter LO, men betyder "Liten och Ond".
Nu kommer vi till frågan: vad ska Tesla och Elon Musk göra? Han behöver ha jordartsmetaller till sina elbilar, men metallerna har producerats av fackligt anslutna dvärgar, vilket inte stämmer med Teslas värdegrund.
Dvärgarnas talesman (fornnordiska dvärgar är endast män) säger att de "har metoder" för att ordna upp Teslas inställning till facklig organisation. Är dvärgarnas metoder lagliga, eller finns svart magi och förhäxat guld i Brottsbalken?
Diskutera!
Häxeri blev väl förbjudet redan på 1600 talet eller tidigare.

• Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Är det nu man ska lägga ut memes från årets Nobelfest?

Alfredo Alfredo skrev:
Alltså jag har några frågor. Villen bil ryms en balrog i? Går det inte snabbare om dom flyger själva eller stör det flygtrafiken för mycket.

Jag har sökt på Ahlsell och det närmaste jag kommer ett svärd är en Morakniv. Mångsvansade piskor fanns det inte heller. Och ingen orcherdrank. Så vad behöver köpas från Ahlsell?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Villen bil ryms en balrog i?
Bilen är till för att ge Karo service, inte för att han (hon?) ska åka i den begriper du väl!
N Niq skrev:
Mångsvansade piskor fanns det inte heller.
Med rätt kontotyp finns de givetvis! Tror du vem som helst kan köpa sånt?

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Bilen är till för att ge Karo service, inte för att han (hon?) ska åka i den begriper du väl!
Med rätt kontotyp finns de givetvis! Tror du vem som helst kan köpa sånt?
Trodde ahlsell gjorde vad som helst för att få sälja dyrt

• Haha
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.