422 265 läst · 12 981 svar
422k läst
13,0k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 986 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 986 inlägg
Nej, tyvärr. Den som gjort sig skyldig till riktigt grova tabbar, typ fylla hela källaren på bostadsrättslängan med avloppsvatten eller gjort alla elinstallationer med 1,5 kvadrats lampsladd, är utesluten från nattvarden i minst ett kyrkoår. Den som är katolik kan dock få absolution av påven, åtminstone om påven tycker att tabben är tillräckligt kul att garva åt ihop med kardinalerna.N Niq skrev:
Värre för protestanter. Och pingstvännerna säger att de normalt sett inte har dödssynder, men att de kan göra undantag för särskilt klantigt hempuleri.
.jag brukar inte gå till det där huset med plustecken på takeT .jag är alltid rädd att man ska få någon matteupgift att görA .jag brukar däremot be och offra till byggarguden Tor med en sån hammare som han har måste man ju kunna bygga vad som helsT .vad är det förresten för fel på lampsladd dom får man ju så billigt i Ikeas fyndhörnASågspånPappspikEternit skrev:Nej, tyvärr. Den som gjort sig skyldig till riktigt grova tabbar, typ fylla hela källaren på bostadsrättslängan med avloppsvatten eller gjort alla elinstallationer med 1,5 kvadrats lampsladd, är utesluten från nattvarden i minst ett kyrkoår. Den som är katolik kan dock få absolution av påven, åtminstone om påven tycker att tabben är tillräckligt kul att garva åt ihop med kardinalerna.
Värre för protestanter. Och pingstvännerna säger att de normalt sett inte har dödssynder, men att de kan göra undantag för särskilt klantigt hempuleri.