414 111 läst · 12 729 svar
414k läst
12,7k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Jag ska bygga ett hus själv har jag tänkt. Kanske lite hjälp med att välja tapeter. Har fått tag på lite använda grejer som ska återanvändas. Se bilder nedan.
Jag har tänk att bygga ungefär 200 kvadrat plus 45,37 kvadrat på övervåningen samt ett jättegarage. Men tänkte börja med pool och en snygg gräsmatta.
Är det realistiskt att bli klar till jul?
Kommunen hade stängt i går kväll när jag ringde, har de snap?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag har tänk att bygga ungefär 200 kvadrat plus 45,37 kvadrat på övervåningen samt ett jättegarage. Men tänkte börja med pool och en snygg gräsmatta.
Sorry, kommunerna har bara Instagram.fubar skrev:Jag ska bygga ett hus själv har jag tänkt. Kanske lite hjälp med att välja tapeter. Har fått tag på lite använda grejer som ska återanvändas. Se bilder nedan.
[bild][bild][bild]
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 943 inlägg
Ringa kommunen? Är du fast på 1900-talet eller? Numera skickar man brevduva. Du kan köpa sådana på Wish t.ex.fubar skrev:
Leverans av duva från Wish kan ta ett par månader, men du kan knacka på hos grannen med ett par långburk och be om grannmedlidande medan du väntar. Sen kan du köra på med attefallsreglar tills kommunens kvarnar har malt ner ölsejdelvärmaren som du fick istället för brevduvan du beställde.
Kom ihåg att starta en projekttråd!
Har du tänkt ha poolen i vardagsrummet eller källaren❓fubar skrev:Jag ska bygga ett hus själv har jag tänkt. Kanske lite hjälp med att välja tapeter. Har fått tag på lite använda grejer som ska återanvändas. Se bilder nedan.
[bild][bild][bild]
Tänk alla roliga verktyg du får köpa. Du behöver åtminstone en ny motorsåg,lyftkran, grävmaskin,sågverk,traktor,ekolod,jordborr för djup och längsgående hål,lastbil, fogsvans,svarv trä och metall och en massa andra rolig handverktygfubar skrev:Jag ska bygga ett hus själv har jag tänkt. Kanske lite hjälp med att välja tapeter. Har fått tag på lite använda grejer som ska återanvändas. Se bilder nedan.
[bild][bild][bild]