F fribygg skrev:
Men inte hen.
Du verkar tvivla på hens existens?

E Emil.P skrev:
Vänta nu, säger du att Det Dolda Felet är att Ernst är Gud?

Eller möjligen var, skulle inte gud gå under om man kallade honom vid hans Sanna namn. Eller var det hela skapelsen tro?
Hoppas verkligen inte det senare, då skulle ju i sanning tråden stängas oavsett moderators insats…
Nej, nej, inte Ernst 😨! Tror främst att anledningen till att män 55+ hatar honom, beror på att kvinnor 55+ gillar honom för mycket för de 55+åriga männens smak. Jag tolkar inte in något religiöst i detta, även om vissa män 55+ gärna läser alla kraftfulla förbannelser de kan över Ernst. Och iofs hett önskar hans undergång, och om det krävs för att få kål på Ernst, även jordens undergång... 🤔

• Gilla
a.o.f och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Men inte hen.
Vem är du som vågar könsbestämma gud. Tänk om fadern o sonen är neutrala eller både han och hon

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Nej, nej, inte Ernst 😨! Tror främst att anledningen till att män 55+ hatar honom, beror på att kvinnor 55+ gillar honom för mycket för de 55+åriga männens smak. Jag tolkar inte in något religiöst i detta, även om vissa män 55+ gärna läser alla kraftfulla förbannelser de kan över Ernst. Och iofs hett önskar hans undergång, och om det krävs för att få kål på Ernst, även jordens undergång... 🤔
Det beror nog mest på alla konstiga renoverings och inrednings idéer dom får av Ernstgubben.
Sedan säger dom titta vad lätt det är när lilla Ernst pysslar ihop en stuga av plockepinn.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Tänk om fadern o sonen är neutrala eller både han och hon
Mycket möjligt, men inte hen

F fribygg skrev:
Mycket möjligt, men inte hen
Varför❓

N Niq skrev:
Vem är du som vågar könsbestämma gud. Tänk om fadern o sonen är neutrala eller både han och hon
Gud är allsmäktig. Det borde innefatta både och men även antingen eller.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pin skrev:
Gud är allsmäktig. Det borde innefatta både och men även antingen eller.
Har Oden godkänt det❓

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Ja men problemet är ju 1) han gör saker, jag vill inte att det framställs någon påhittad norm som får det att verka som att en brunstig man i sina bästa år ska få tummen ur arslet för att faktiskt göra saker. Jag vill lägga min kvalitetstid på att läsa bra frågor och ge dåliga svar på BH.
2) Någon kan ju dessutom få för sig att han gör allt detta lekande lätt helt själv, typ spelar in med selfiepinnen. Det är ju som att jag skulle skicka frugan på spa för att ”jag och pojkarna ska renovera köket” sedan kommer det en busslast duktiga hantverkare och jag o grabbarna drar till Las Vegas för att komma hem o skvätta lite vatten i pannan o stå och sparka på någon kartong när frugan kommer hem.

Buffel o båg är va det är! Dessutom är ju karln trevlig, sånt tjafs ska fan inte visas i TV.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Har Oden godkänt det❓
Det vet inte jag, men oden är väl inte nån hen?

F fribygg skrev:
Det vet inte jag, men oden är väl inte nån hen?
Han är ju son till Ymer så troligen

N Niq skrev:
Han är ju son till Ymer så troligen
Säkert inte om han är son

F fribygg skrev:
Säkert inte om han är son
Men möjligheten finns

tommib
Alla asagudarna var väl rätt flexibla med det där. Vill minnas att Sleipner är barn till (och född av) Loke...

• Gilla
a.o.f och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Alla asagudarna var väl rätt flexibla med det där. Vill minnas att Sleipner är barn till (och född av) Loke...
Lite flexibelt
Loke var förvandlad till ett sto när han tillverkade och födde Sleipner.

Men till Hel,Midgårdsormen och Fenrisulven var han far.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.