P Pin skrev:
Luft luft är sjuksyrran bättre på, mun mot mun kan bli knepigt med läkaren a.k.a. grannfrun.
Skaffa elbil för att bräcka grannen med högre utbildad fru. Är hon dessutom yngre eller snyggare måste du anlägga pool.
Men jag har redan större hus än grannen
 
N Niq skrev:
Men jag har redan större hus än grannen
Va?! har du kvar grannen? Gå genast ut och flytta gränsmarkeringen tills den med god marginal överskrider nästa fastighets (nuvarande) gräns.
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 2 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Va?! har du kvar grannen? Gå genast ut och flytta gränsmarkeringen tills den med god marginal överskrider nästa fastighets (nuvarande) gräns.
Nä vill inte ha flera grannar
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
N Niq skrev:
Nä vill inte ha flera grannar
Är det en tänkbar lösning att köpa grannfastigheten, eller innebär det att du får ännu fler rågrannar?
 
F fribygg skrev:
Är det en tänkbar lösning att köpa grannfastigheten, eller innebär det att du får ännu fler rågrannar?
Köpa❓ Om jag vill ha dom ger jag dom ett erbjudande dom inte kan avstå
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Flytande gränsdragning
Vid begära av Flytande gränsdragning ges ett ensidigt direktverkande beslut, som både direkt och indirekt verkar för att korta ner Lantmäteriets handläggningstider. Beslutet träder som sagt igång omgående så fort sökanden formulerat och avslutat beslutet. Den part som sökt Flytande gränsdragning kan där efter direkt flytta gränsen till den plats den nu behagar. Görs det utan inrådan av och påverkan på andra parter får beslutet anses slutgiltigt till dess omprövning sker, på eget eller annans initiativ. Förändring av flytande gräns påverkar inte taxeringsvärde, om fullständig annektering och inteckning inte är möjlig. Skulle införlivad fastighet i sin helhet upptas av den härskande fastigheten anses den förra ägarens rätt förbrukad och ett arrendeavtal skall uppställas enligt 8 kap 3 § JB. Eventuell tvist bör avlutas tidigt och permanent för att främja samrådighet i gränsfrågor. Upptagande av dödsbons areal sker även det med förenklat skiljebeslut.
 
  • Gilla
Henningelvis och 4 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Flytande gränsdragning
Vid begära av Flytande gränsdragning ges ett ensidigt direktverkande beslut, som både direkt och indirekt verkar för att korta ner Lantmäteriets handläggningstider. Beslutet träder som sagt igång omgående så fort sökanden formulerat och avslutat beslutet. Den part som sökt Flytande gränsdragning kan där efter direkt flytta gränsen till den plats den nu behagar. Görs det utan inrådan av och påverkan på andra parter får beslutet anses slutgiltigt till dess omprövning sker, på eget eller annans initiativ. Förändring av flytande gräns påverkar inte taxeringsvärde, om fullständig annektering och inteckning inte är möjlig. Skulle införlivad fastighet i sin helhet upptas av den härskande fastigheten anses den förra ägarens rätt förbrukad och ett arrendeavtal skall uppställas enligt 8 kap 3 § JB. Eventuell tvist bör avlutas tidigt och permanent för att främja samrådighet i gränsfrågor. Upptagande av dödsbons areal sker även det med förenklat skiljebeslut.
Blä byråkrati. Jag talar bara om för dom vad som gäller så får dom och resten av världen anpassa sig.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Hej BH!

Jag är lite orolig nu för min granne har sagt att man inte får VAB-a för att ta emot hantverkare. Framfrörallt inte om man inte har barn.

Men, jag VAB-ar ju för att ta hand om min sjuka balrog. Den hostar och snörvlar nere i källaren och jag är lite orolig nu ifall den har fått RS-virus eller om det är RF-virus dvs för hög luftfuktighet.

Jag tror att den har feber men dels så är min balrog inte särkilt medgörlig, det är därför som vi inte har könsbestämt den, och dels så har jag ingen passande termometer i storleken åra.

Min första fråga till er är om någon har en ritning på hur man gör en termometer för en balrog.

Den andra fråga är om symptomen kan bero på att vår balrog har varit och sniffat för mycket i kolboxen som vi har till värmepannan? Den har sett lite mörk i synen den senaste tiden. Jag hoppas att det smaugade gott. Eller, ska man gå över till light-produkter som träpellets för att skona balrogen lite?
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 4 till
  • Laddar…
Sluta TRAMSA!!
 
  • Arg
  • Haha
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Sluta TRAMSA!!
Sluta TRANSA kan du göra själv.

Edit: är det du som är grannfrun? Frågar åt en kompis.
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 5 till
  • Laddar…
Om hon är stor och långbent samt skådats i Västra Götaland är det nog en TRANA.
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Sluta TRAMSA!!
Varför❓
 
  • Arg
FredrikR
  • Laddar…
Eaum
T TypRätt skrev:
Nej jag tror nog att du sitter på en ordentlig sättning här. Antagligen ett slukhål in the making. Börja med att genast frilägga grunden för att kontrollera om det kan vara ett läckande rör under plattan som spolar bort fyllnadsmassorna.
Kollade på google street view och jämför mot gamla bilder och det syns tydligt att du har problem med läckande rör:
[bild]
Stort tack för ovärderlig hjälp! Jag börjar med att byta billofaxen så att jag kan stänga av vattnet.
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Lever den här tråden än?
Den vart ju kul i en vecka typ. Sen spårade den ur som allt annat.
 
  • Gilla
Turbo_Tail
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Lever den här tråden än?
Den vart ju kul i en vecka typ. Sen spårade den ur som allt annat.
Det här var svårt...
Är din kommentar en del av tråden, för att fortsätta parodiera forumet? Eller är det en kommentar kring innehållet i den faktiska paroditråden? 🤔🤔🤔

Jag skulle vilja hävda att tolkningen beror helt på om du är gift eller sambo, samt om långburksbalken är tillämplig. Är balrogen enskild egendom förresten?
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.