417 299 läst · 12 866 svar
417k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 885 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 885 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 609 inlägg
Jag kan inte tänka mig att det är tillåtet att göra det på annat sätt än genom aspest eller balrog. Men du har kanske rätt i att det är lika bra att fråga kommunen.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 885 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 885 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Vad står det i anläggningsbeslutet? Vi hade stegling och rådbråkning av ordföranden i vår gamla vägförening, men då var det på inrådan av två revisorer.Claes Sörmland skrev:
Men, nu blir det ju intressant här…
Efter avrättningen, var gör man av avfallet? Skickar man det på deponi? Har ÅVC en egen container för balrogbränt avfall? Räknas det som farligt avfall? Vad är halveringstiden för glyfosat?
Dessutom ska långburk aldrig vara Pripps Blå, för det är banne mig toxiskt…
Efter avrättningen, var gör man av avfallet? Skickar man det på deponi? Har ÅVC en egen container för balrogbränt avfall? Räknas det som farligt avfall? Vad är halveringstiden för glyfosat?
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Det blir ju inte så mycket kvar. Jag brukar lägga den kallnade askan i en burk som jag märker "OBS! Balrog" och sedan ställer jag den med spillolja och gammal färg.S Saelen skrev:Men, nu blir det ju intressant här…
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 885 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 885 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Min erfarenhet är att kommunerna oftast inte har rätt kompetens. Man vill ju som styrelseledamot gärna kunna beviljas ansvarsfrihet när man avrättat ordföranden. Om stadgarna inte är helt tydliga kan det vara bra att gå tillbaka till anläggningsbeslutet.Claes Sörmland skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 885 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 885 inlägg
Det faller under riskavfall och inte under slaktavfall.S Saelen skrev:Men, nu blir det ju intressant här…
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 885 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 885 inlägg
Ta det som ett stämmobeslut!Henningelvis skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 885 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 885 inlägg
Vi behöver en laddstation på galgbacken i vår radhussamfällighet. Många nyinflyttande som inte sköter sig och klipper gräset som de ska och kör runt mycket med sina nya bilar på samfälligheten. Vi vill rationalisera avrättandet och kommunen rekommenderade elektrifiering som ett modernt grönt alternativ. Hur går vi vidare?
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Egna solcellspaneler. Man avrättar ändå inte när det är mulet.Claes Sörmland skrev:Vi behöver en laddstation på galgbacken i vår radhussamfällighet. Många nyinflyttande som inte sköter sig och klipper gräset som de ska och kör runt mycket med sina nya bilar på samfälligheten. Vi vill rationalisera avrättandet och kommunen rekommenderade elektrifiering som ett modernt grönt alternativ. Hur går vi vidare?
Man har ju förstås halshuggning utförd av en Uruk hai orch. Efter att Balrogen gått lös med sin piska. Efter halshuggningen bränner Balrogen kroppen till aska som strös ut som näring i rabatterna. Därefter placerar man huvudet i in trebuchet och slungar iväg det. Rolig vadslagning om hur långt det flyger så får man in lite pengar till föreningen att göra något roligt för.