Claes Sörmland
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vad är det för förening förresten? Är det ett MC-gäng eller en kulturförening skulle jag låta det vara.
Är det en samfällighet så får föreningen avrätta den gamla ordföranden på galgbacken. Fråga kommunen hur avrättningen ska gå till!

• Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
Jag kan inte tänka mig att det är tillåtet att göra det på annat sätt än genom aspest eller balrog. Men du har kanske rätt i att det är lika bra att fråga kommunen.

• Gilla
  • Älska
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag kan inte tänka mig att det är tillåtet att göra det på annat sätt än genom aspest eller balrog. Men du har kanske rätt i att det är lika bra att fråga kommunen.
En bägare glufsosat är det vi använder. Även akrylatbensin går bra, bara att tända på.

• Haha
  • Gilla
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Är det en samfällighet så får föreningen avrätta den gamla ordföranden på galgbacken. Fråga kommunen hur avrättningen ska gå till!
Vad står det i anläggningsbeslutet? Vi hade stegling och rådbråkning av ordföranden i vår gamla vägförening, men då var det på inrådan av två revisorer.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Laddar…
Men, nu blir det ju intressant här…

Efter avrättningen, var gör man av avfallet? Skickar man det på deponi? Har ÅVC en egen container för balrogbränt avfall? Räknas det som farligt avfall? Vad är halveringstiden för glyfosat?

Dessutom ska långburk aldrig vara Pripps Blå, för det är banne mig toxiskt…

• Haha
  • Gilla
Noramasen och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:

Efter avrättningen, var gör man av avfallet? Skickar man det på deponi? Har ÅVC en egen container för balrogbränt avfall? Räknas det som farligt avfall? Vad är halveringstiden för glyfosat?

Det blir ju inte så mycket kvar. Jag brukar lägga den kallnade askan i en burk som jag märker "OBS! Balrog" och sedan ställer jag den med spillolja och gammal färg.

Fast galgbacke nämndes så är det så att balrogen ägnar sig åt eftergriljering så blir det ju inte så mycket aska. Kan det räknas som kompost eller markfyll?

• Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Claes Sörmland
Henningelvis Henningelvis skrev:
Vad står det i anläggningsbeslutet? Vi hade stegling och rådbråkning av ordföranden i vår gamla vägförening, men då var det på inrådan av två revisorer.
Äh bara att läsa vad som står i stadgarna. Kommunen kan berätta vad som gäller!

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Äh bara att läsa vad som står i stadgarna. Kommunen kan berätta vad som gäller!
Min erfarenhet är att kommunerna oftast inte har rätt kompetens. Man vill ju som styrelseledamot gärna kunna beviljas ansvarsfrihet när man avrättat ordföranden. Om stadgarna inte är helt tydliga kan det vara bra att gå tillbaka till anläggningsbeslutet.

• Haha
  • Ledsen
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
S Saelen skrev:

Det faller under riskavfall och inte under slaktavfall.

Claes Sörmland
Min erfarenhet är att kommunerna oftast inte har rätt kompetens. Man vill ju som styrelseledamot gärna kunna beviljas ansvarsfrihet när man avrättat ordföranden. Om stadgarna inte är helt tydliga kan det vara bra att gå tillbaka till anläggningsbeslutet.
Ta det som ett stämmobeslut!

• Haha
Henningelvis
  • Laddar…
Claes Sörmland
Vi behöver en laddstation på galgbacken i vår radhussamfällighet. Många nyinflyttande som inte sköter sig och klipper gräset som de ska och kör runt mycket med sina nya bilar på samfälligheten. Vi vill rationalisera avrättandet och kommunen rekommenderade elektrifiering som ett modernt grönt alternativ. Hur går vi vidare?

• Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Vi behöver en laddstation på galgbacken i vår radhussamfällighet. Många nyinflyttande som inte sköter sig och klipper gräset som de ska och kör runt mycket med sina nya bilar på samfälligheten. Vi vill rationalisera avrättandet och kommunen rekommenderade elektrifiering som ett modernt grönt alternativ. Hur går vi vidare?
Egna solcellspaneler. Man avrättar ändå inte när det är mulet.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Man har ju förstås halshuggning utförd av en Uruk hai orch. Efter att Balrogen gått lös med sin piska. Efter halshuggningen bränner Balrogen kroppen till aska som strös ut som näring i rabatterna. Därefter placerar man huvudet i in trebuchet och slungar iväg det. Rolig vadslagning om hur långt det flyger så får man in lite pengar till föreningen att göra något roligt för.

En tysk kulturförening kan låta sig imponeras om det är rätt sorts långburk.
Nej dom tycker bara om bruna flaskor

• Haha
  • Älska
Fulkemisten och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.