430 963 läst · 13 231 svar
431k läst
13,2k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Medlem
· Västernorrland
· 2 057 inlägg
Jag har inte läst hela tråden, men har någon redan sagt att de inte läst hela tråden?
Jag tror du är helt fel ute. Det måste vara de tjocka gardinerna och folien bakom elementen som ligger bakom största besparingen.O [old rusty] skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 395 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 395 inlägg
- Hjälp, jag är ny på Buggahem och har precis köpt hus med stor tomt, säkert minst tusen kvadrat och nu när jag inspekterade mina ägor ser jag något som ser ut som parkslide där det igår inte fanns nåt som växte. Den är redan nu 30 cm, grannen skrattade åt mig och frågade om jag aldrig sett syren tidigare men hen är en dryg j*vel som både har studsmatta och skrikande barn så litar inte ett dugg på det. Ska jag hälla ut kaustiksoda på det eller gå direkt på att stämma mäklaren?
(Bifogat: dåligt fokuserad bild på valfri växt)
(Bifogat: dåligt fokuserad bild på valfri växt)
Jag ser tydligt att du har massor med mossa i gräsmattan. Det tycker jag inte om, golf-green skare vara. Gör om och gör rätt. Men anlägg för bövelen inte nån jämrans sommaräng. Har du inte tid att pyssla med gräsmattan tycker jag att du ska ägna mindre tid åt att tvätta bilen.T Taxture skrev:
Nejnejnej. Kaustiksoda hjälper bara vid stopp i pvc-avlopp. Helst om man spolat ned grovt torky-papper och våtservetter blandat med Cascos husfix (tidigare ägare hade aldrig stopp).Maria T skrev:
Roundup är som sagt bara för bältros.
Jag tror det bästa är att föra en dialog. Har du provat att ta med 14 långburk och gå ut och prata med parksliden?
Renoverare
· Uppsala
· 1 815 inlägg