8 563 läst · 49 svar
9k läst
49 svar
Panik med fog! HJÄLP!
För er som bryr er så kan jag berätta att det jag lagt nu (tredje gången) kallas för epoxyfog och jag hade väldigt tur som träffade en av plattläggarna på företaget där jag köpte det.
Instruktionerna är väldigt avancerade men han sa:
-Lägg inte hela golvet för då får du slänga både skor och byxor när du försöker rengöra.
Gör inte som det står i anvisningen.
Börja längst in och gör det du når utan att flytta dig, direkt när du lagt det så gå på med tvättsvampen som vanligt tills det är rent och sen backa och fortsätt.
Det gick mycket lättare än vanligt och eftersom man rengör direkt så är det färdigt när man kommer till slutet.
Visst var det svårare att rengöra men det släppte ju eftersom det inte hunnit härda (bränna är fel ord eftersom man häller i en accelerator som man gör med bilspackel), man fick bara tvätta svampen i baljan oftare.
Blev skitsnyggt och om jag inte bommade rengörningen så ska det vara klart imon.
Skål och trevlig lördag!
-Lägg inte hela golvet för då får du slänga både skor och byxor när du försöker rengöra.
Börja längst in och gör det du når utan att flytta dig, direkt när du lagt det så gå på med tvättsvampen som vanligt tills det är rent och sen backa och fortsätt.
Det gick mycket lättare än vanligt och eftersom man rengör direkt så är det färdigt när man kommer till slutet.
Visst var det svårare att rengöra men det släppte ju eftersom det inte hunnit härda (bränna är fel ord eftersom man häller i en accelerator som man gör med bilspackel), man fick bara tvätta svampen i baljan oftare.
Blev skitsnyggt och om jag inte bommade rengörningen så ska det vara klart imon.
Skål och trevlig lördag!
🎉🎊🎈👻thure1982 skrev:För er som bryr er så kan jag berätta att det jag lagt nu (tredje gången) kallas för epoxyfog och jag hade väldigt tur som träffade en av plattläggarna på företaget där jag köpte det.
Skål och trevlig lördag!
Bra jobbat !
Hur gick det? Rivit och gjutit?
Liknande trådar
-
Panik, akut HJÄLP! Kaminfläkten har stannat
El -
Hjälp mig bygga mitt första hemmanätverk [bifogad bild]
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Tvättat fogar med ättika och bikarbonat, hjälp!
Badrum -
Har fått hjälp av en kakelfirma att lägga svart kakel med svart fog i vårt bastuutrymme. Efter att fogen torkat så har den vitnat. Vad kan ha hänt ?
Badrum -
Få till takbelysning! panik hjälp
Belysning