6 738 läst · 45 svar
7k läst
45 svar
Panasonic, nya inom verktygsbranchen?
Vore kul om du kunde visa någon källa till dina påståendenMats Lj skrev:Ja skalman 1 om det är ett problem så är det mentalt.Jag vänder mig mot slit och släng kulturen.En japansk bil har en förväntad livslängd på 6 år och dom är duktiga på att montera och dimensionera så den håller så länge,när något är utslitet lönar det sig inte att reparera för då är allt kass.
I samband med vårens naturkatastrofer i Japan förklarade en japankännare deras brist på långsiktighet,det beror på att man alltid lever under katastrofhot.
Japanen i gemen konsumerar så fort de kan och är nöjda om grejerna bara håller några år.
Vi bygger stenhus dom använder papper med trästomme som ett exempel./MLj
Nimajneb
Om sedan kopparn kommer från Sydamerika eller har återvunnits på en asiatisk sopptipp kan jag inte veta./MLj
Att produkten kommer från Tyskland, man kan förvänta sig kontroll av ingående produkter därav 3 års garanti.
Om sedan kopparn kommer från Sydamerika eller har återvunnits på en asiatisk sopptipp kan jag inte veta./MLj
Nu skrev jag komponenter o inte råmaterial.Mats Lj skrev:
Du vet inte mycket om hur produktion funkar i världen märker jag, men det finns många andra i din sits så det är ok
Nimajneb
Tur att du kan destomer, men jag kan läsa på maskinens märkskylt och undvika det jag inte vill ha ,angående Hiltis skruvdragare så beställdes den på Hiltionline jag såg alltså inte märkningen lovar att jag ska kolla bättre./MLj
Men alltså Mats, är du verkligen seriös eller försöker du bara skämta för att liva upp o få igång diskussioner?
Att försöka hävda att japanska firmor i högre grad än europeiska firmor tillverkar för kortare livslängd och ökad konsumtion känns nästan löjligt.
Dessutom att läsa på märkningen säger fortfarande inte om produkten i dess helhet är tysk eller om det är kinesiska delar monterade o förpackade i Tyskland. Det finns i min värld få företag som inte har tillverkningen utplacerad i något billigare land för att sen bara slutmontera i ursprungslandet
Garanti kan man dock ge på julas containerinköpta Meec också så det är inte heller någon absolut sanning
Att försöka hävda att japanska firmor i högre grad än europeiska firmor tillverkar för kortare livslängd och ökad konsumtion känns nästan löjligt.
Dessutom att läsa på märkningen säger fortfarande inte om produkten i dess helhet är tysk eller om det är kinesiska delar monterade o förpackade i Tyskland. Det finns i min värld få företag som inte har tillverkningen utplacerad i något billigare land för att sen bara slutmontera i ursprungslandet
Garanti kan man dock ge på julas containerinköpta Meec också så det är inte heller någon absolut sanning
Svar till kringolle:Känslomässigt klart seriös tar helst inte i asienmaskiner överhuvudtagit dom utlöser en kastreflex HAHA.
Kan medge att japanska företag kanske höjt kvalitén på senare år men jag har ju undvikit att prova,mina påstående bygger på tidigare erfarenheter.
En produkt skall ha en känslomässig funktion oxå, det måste vara frustrerande för asienföretag att dom inte kan bygga in det i produkten. Kinesiska eller japanska Ferraris funkar inte hur bra dom än är det blir det ändå ingen Ferrari./MLj
Kan medge att japanska företag kanske höjt kvalitén på senare år men jag har ju undvikit att prova,mina påstående bygger på tidigare erfarenheter.
En produkt skall ha en känslomässig funktion oxå, det måste vara frustrerande för asienföretag att dom inte kan bygga in det i produkten. Kinesiska eller japanska Ferraris funkar inte hur bra dom än är det blir det ändå ingen Ferrari./MLj
kringlolle
En positiv sak asienprodukter kan medverka till är att bota den svenska avundsjukan.
Tråden har spårat ur,skulle egentligen handla om Panasonic inte om asiatisk företagskultur vs västtillverkade kvalitetsprodukter./MLj
Jula lämnar bara 6 månaders garanti om det är köpt av företag.
En positiv sak asienprodukter kan medverka till är att bota den svenska avundsjukan.
Tråden har spårat ur,skulle egentligen handla om Panasonic inte om asiatisk företagskultur vs västtillverkade kvalitetsprodukter./MLj
För länge sedan när jag jobbade som servicetekniker hade vi Panasonic skruvdragare, dock såna där små för elektronik, funkade bra då i alla fall.
Höjer ett varningens direkt!skalman1 skrev:
Redigerat: